[OT] Öviksmicke är förbannad. Barnförbjuda ord används!

Öviksmicke

Ny medlem
Igentligen borde många ord sensuresas ur detta inlägg men det blir nog inte så mycket kvar då...

Blir så förbannat less på alla dessa jävla kvittona man ska måsta hålla ordning på.
Köpte en dvdspelare med brännare till pärona förra julen. Bästa å värsta som fanns på marknaden då. Äre inte förbannat då att det inte ens kan hålla ett år??? Det är inte löt å köpa kvalitétssaker längre... för det finns tydligen inte kvalitétssaker nu för tiden.
Vänder uppochner på det mästa och hittar femtielva förbannade kvitton med garanti hit å garanti dit. Men inget jädra kvitto på tökena dvdspelaren.
Å äre inte en dvdspelare så äre en förbannad låda från boxer som behövs för att se på tvn som går sönder. Äre inte det så finns det säkert nån mobiltelefon eller digitalkamera som kan gå sönder. Å då ska man börja rota bland dom där förbannade kvittona igen.

Varför kan inte alla kvitton och garantibevis ligga lagrat på nått STORT kort eller minne tillsammans som man hittar?

Phu... det var skönt å få skriva av sig... är bara måtligt förbannad nu. Men nu är det bäst att jag söker efter nått nytt ställe att vända upp och ner på för att hitta denna förbenade kvittot.

tips är ju att säta in alla kvitton o räkningar i en pärm. o göra det illa kvickt, så man inte glömmer det. det har räddat mig många gånger från att behöva leta som en tok.

Har en hylla för alla sådana viktiga papper. Hyllan vart överfull och en pärm fick sättas in. Den fylldes illa kvikt också och sedan började kaoset med att försöka hålla viktiga papper på samlade ställen. Fler pärmar gick inte för bokhyllorna var överfulla redan.

Men tack Happy, efter att jag fick skriva av mig så fick skallen lugna ner sig och jag kom på ett nytt ställe att rota på... å tro på fan om inte kvittot låg där... tillsammans med kvittot på cykeln jag köpte för ca 6år sedan, dags att slänga allt gammalt skit tror jag.

Öviksmicke skrev:
-------------------------------------------------------
> Har en hylla för alla sådana viktiga papper.
> Hyllan vart överfull och en pärm fick sättas in.
> Den fylldes illa kvikt också och sedan började
> kaoset med att försöka hålla viktiga papper på
> samlade ställen. Fler pärmar gick inte för
> bokhyllorna var överfulla redan.
>
> Men tack Happy, efter att jag fick skriva av mig
> så fick skallen lugna ner sig och jag kom på ett
> nytt ställe att rota på... å tro på fan om inte
> kvittot låg där... tillsammans med kvittot på
> cykeln jag köpte för ca 6år sedan, dags att slänga
> allt gammalt skit tror jag.
>
> --------------
> Vem är jag? -Den cyklande lastbilschaffisen med
> brinnande intresse för Land Rover som kör
> 4hjuling!
>
>
> http://www.sockerkaka.webb.se

låter som om du bör börja rensa ut kvitton o papper som inte gäller fortfarande. har garantin ändå gått ut osv. så gör ju inte kvittot nån nytta. :D

Jag tycker inte det va så fula ord, jag är ett barn men nogfan kan jag komma på bra mkt värre ord än dedär :Þ

rikard skrev:
> mina grejjer går inte sönder....
>

konstigt nog äre lika dant för mig, om man räknar bort 70% av min trialcykel då :)

Jag spar både kvitton och kartongen som grejen låg i därför all elektronik skit jag köper går sönder.
Ungarna fick en karioki maskin i julklapp den höll 5 timmar innan cd-enheten dog, fick pengar tillbaka då de inte hade någon mer i butiken.
nr 2 funkade inte kameran på nr 3 gick det inte att sänka microfonens ljudstyrka.
nr 4 funkar fortfarande men jag har spart kvitto och kartong.

Jag är beredd !

ps jag glömde lägga in grova svärord så ni får tänka på de 100 bästa ni kan ;-)

Jag tror inte det uppskattas med ett digitaliserat alternativt utskrivet kvitto...

Jag sparar en massa papper i pärmar. En pärm per år och en separat pärm med cykelrelaterade kvitton, om jag skulle behöva ringa Folksam någon gång...

Jag lagrar mina kvitton i byxfickorna. Jag rensar i arkivet samtidigt som jag tvättar. När jag blir vuxen ska jag börja spara kvitton i en pärm. Enda nackdelen med det är att tjejen ser hur mycket man lägger ner på cyklandet. Man kanske kan ha fler pärmar och bara visa henne den ena. Hmm... Men det är inte förrens jag blir vuxen alltså.
/Johan

Ooo, vilken lyx att ha saker som inte går sönder :-)
Man kanske ska börja skaffa biltemasaker alltid och byta när det går sönder istället för att jäklas med garanti och service.
Jo, jag ska förska få lite bättre ordning på kvittona, får väl försöka passa på då man ska flytta (ganska snart alltså) då alla papper ändå ska flyttas.

Se till att fixa papprena innan du flyttar, de har en tendens att försvinna i flyttar annars.. ;o)
/J

bigmollo skrev:
> Se till att fixa papprena innan du flyttar, de har
> en tendens att försvinna i flyttar annars.. ;o)

Har du slarvat bort byxorna i flytten? :P

Senast redigerad av en moderator:
Öviksmicke skrev:
> Igentligen borde många ord sensuresas ur detta
> inlägg men det blir nog inte så mycket kvar då...
>
> Blir så förbannat less på alla dessa jävla
> kvittona man ska måsta hålla ordning på.
> Köpte en dvdspelare med brännare till pärona förra
> julen. Bästa å värsta som fanns på marknaden då.
> Äre inte förbannat då att det inte ens kan hålla
> ett år??? Det är inte löt å köpa kvalitétssaker
> längre... för det finns tydligen inte
> kvalitétssaker nu för tiden.
> Vänder uppochner på det mästa och hittar femtielva
> förbannade kvitton med garanti hit å garanti dit.
> Men inget jädra kvitto på tökena dvdspelaren.
> Å äre inte en dvdspelare så äre en förbannad låda
> från boxer som behövs för att se på tvn som går
> sönder. Äre inte det så finns det säkert nån
> mobiltelefon eller digitalkamera som kan gå
> sönder. Å då ska man börja rota bland dom där
> förbannade kvittona igen.
>
> Varför kan inte alla kvitton och garantibevis
> ligga lagrat på nått STORT kort eller minne
> tillsammans som man hittar?

Jag är precis lika förbannad för att jag varje år slarvar bort vallastrykjärn, svickel och kantslip. F-a, f-a, f-a!!! Var ligger skiten???

Stalle

the_TnT skrev:
> Jag tror inte det uppskattas med ett digitaliserat
> alternativt utskrivet kvitto...
>

Jag tror att det bör gå. Har för mig att Sverker hade det uppe i något program.

jo, det är problem med kvitton för mig. Köpte en mangaseriebok till dottern i julklapp, naturligtvis hade hon läst boken och ville byta. Självklart hade jag klantigt nog slängt kvittot så det var bara att gå och köpa en ny bok..

När jag blir vuxen ska även jag skaffa mig en pärm där jag såtter in alla mina kvitton.

Tjapp!
Ta och snacka med företaget du handlat av, är det postorder eller SIBA/Elgigsnten/dyl så bör de kunna hitta dig i sina system och se när du handlade varan. Det är inte de som står för kostnaden i en reklamation, så de tjänar inget på att jävlas med dig. Snarare tvärt om.

Nu kanske du tänker att elektronikstormarknaden inte har ditt namn från köpet av varan, det kvittar. Deras kassa/lagersystem är baserade på varu nr. Detta betyder att så länge du har prylen kan och bör de hjälpa dig. Fattar de inte det själva så berätta för dem att du "har en kusin som jobbar på konsumentverket eller Plus".

Lycka till med bytet till en ny DVD-spelare.
// Oskar

jag har alla mina kvitton sedan 1998 ordentligt nedknölade i en wisky-låda, den börjar bli full.

Tillbaka
Topp