Måste yttra mig i frågan.
Det kan vara tecken på psykopatiskt beteende blandat med paranoia.
Att installera en webcam på sin veranda för att nån snor ens cigg där kan bottna i grov paranoia.
Att sedan sitta och titta på filmen och identifiera förövaren, i fallet en lokal 15 åring och
att sedan så fort man ser personen bryta ut i total vrede och stalka efter 15 åringen och överfalla den för att påtala hur orättvist man själv blivit behandlad. PGA ett par ciggpaket.
Detta kan tyda på en psykopatisk läggning med tendens till psykos.
Varför.
1 En psykopat tar det YTTERST allvarligt när hans egna domän blir kränkt, och reagerar med paranoia. Det är ett fall av kränkning som psykopaten ser mycket mycket allvarligt kring.
2 En psykopat förhärligar alltid sina egna gärningar, även om de är motsägelsefulla till det egna tycket och de egna fördommarna.
Det är ett klassiskt fenomen.
En normal person, låt oss säga en tjej i det här fallet, (eftersom psykopati är övergripande och överväldigande en manlig sjukdom).
Låt oss säga att en tjej ser förövaren på andra sidan gatan, då kan de flesta se ett helt annat och mycket mer vällämpat scenario.
Enligt mig kan en vanlig reaktion hos en självsäker och stark indivit följa som liknande.
Då den bestulne beslutat sig på att gå ut efter 15 åringen, först ropa från verandan till ungdommen och sen prata med den om att hennes cigaretter blivit stulna.
Ofta skulle 15 åringen säga förlåt, kanske till och med köpa nya till offret, kasnke till och med bli vän med ofret och dens familj.
Det som händer i fallet vi läser om, är att 15 åringen induceras ett potenciellt psykopatiskt beteende av Gurra. DVS gurra lär ut att reagera psykopatiskt på en händelse. Att gurra sen gottar sig i kråset över sitt förvärv och vill glänsa framför publik är det slutgiltiga som fastställer att gurra mycket väl kan lida av psykopatiska drag. Därav får folk även bilden av at man bör gotta sig i händelsen och söka empati och berömmelse, något som också är psykopatiskt inducerande till andra dvs läsarna.
Själv skulle jag aldrig gå efter ungen, ens bry mig om att jag blivit bestulen, låt oss säga att i mitt fall kunde det varit läsk.
Tvärt om skulle jag kasnke ställa ut en extra flaska med en lapp på. Till tjuven eller nåt.
Är säker på att tjuven skulle reagerat mer positivt och fått en helt annan upplevelse hur det är att vara tjuv.
Vi vet att kriminalitet är en psykotiskt lagd biprudikt, ja och om man inte sänder ut psykopatiska signaler kan man effektivt förinta grova brott.
Nästan alla kriminella som bytt sida, har bytt pga att de mött psykopatins motpol i tex religion eller stark gemenskap utan psykopatiska läggningar.
Visst hoppas att gurra lär sig något av der som skrivs i forumet här, att möta medmänniskor med respekt och att lära dem med sin egen handling.
Jag ser det som ett tydligt andligt tecken att gurra skall sluta röka.
I de flesta andra kulturer hade detta tyds som ett gott tecken, att ens destruktiva vanor motarbetas, och att 15 åringen är budbäraren till de övre makterna som utför deras vilja. Att gurra skall sluta röka och sluta lära våra barn att röka är coolt!
PS skulle jag se någon med min stulna cykel skulle jag aldrig reagera med fysisk kontakt. Jag skulel bara säga att min cykel blivit stulen och att den cyklen saknar jag. Ofta skulle tjuven ge tillbaka cyklen , faktiskt! Och skulle den "tjuv" som kört cyklen kanske varit bedragen av en hälare, då kan man enkelt komma till en överenskommelse. Eller rent av kasnke tjuven bara sätter benen på ryggen o sticker med ens cykel, so what. Finns fan värre saker i samhället än tjuvar.
Tex spruckna äktenskap. Tänk på det.