AdamLR
Aktiv medlem
[OT] Pappaskämt, ordvitsar
Slarvigaste fågeln?
Havsörnen
Näst slarvigaste?
Spillkråkan
Det är lika illa som när jag hade en havsörn och en spillkråka vid fågelbordet. Fick städa i dagar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Slarvigaste fågeln?
Havsörnen
Näst slarvigaste?
Spillkråkan
Det är lika illa som när jag hade en havsörn och en spillkråka vid fågelbordet. Fick städa i dagar.
App app, bara ett konto per person!Det var Velocipeden som var långsam.
Är det inte också Hollands vanligaste fågel ?Blötaste fågeln?
Nederbörden
Det där är alltså inte Schrödingers dörr.Frågor på det?
Kanske öppnas och stängs av Maxwells demon..?Det där är alltså inte Schrödingers dörr.
Det kan det väl vara om du bara tar bort bilden?Det där är alltså inte Schrödingers dörr.
Kan vara både och?Det där är alltså inte Schrödingers dörr.
Är väl samma typ av skylt som "Dörren ska alltid hållas stängd".Frågor på det?
Den bilden alltså- den gör min dag, varje dag!
Kan det vara så enkelt som att sluta dricka så jävla mycket (vodka) och börja cykla.För att bättra på ryggskottet köpte jag några böcker om styrketräning. En hette Stora boken om styrketräning, Fitness Media 2008. På sidan 168 beskrivs däri övningen Finnen, (ordet inrapporterat till SAOB):
"91. FINNEN
Svårighetssymbol: /tre viktskivor/
Instruktion
Stå på knä med rak kropp och fotsulorna riktade mot marken. Fixera fötterna under en ribbstol eller låt en kompis hålla fast dem mot golvet. Korsa händerna på bröstet eller håll dem framför dig, och rikta blicken framåt/uppåt.
Spänn magmusklerna och sätesmusklerna. Luta kroppen framåt tills det stramar på lårets baksida. Återgå till startpositionen."
Inte nog med det! På sidan dessförinnan, 167, beskrivs övningen OMVÄND FINNE. Såsom ordvrängare och -vitsare vet jag mig varken ut eller in! En tanke är att namnen har att göra med bristande kroppshållning pga kosken'.
För att bättra på ryggskottet köpte jag några böcker om styrketräning. En hette Stora boken om styrketräning, Fitness Media 2008. På sidan 168 beskrivs däri övningen Finnen, (ordet inrapporterat till SAOB):
"91. FINNEN
Instruktion
Stå på knä med rak kropp och fotsulorna riktade mot marken. Fixera fötterna under en ribbstol eller låt en kompis hålla fast dem mot golvet. Korsa händerna på bröstet eller håll dem framför dig, och rikta blicken framåt/uppåt.
Spänn magmusklerna och sätesmusklerna. Luta kroppen framåt tills det stramar på lårets baksida. Återgå till startpositionen."
Inte nog med det! På sidan dessförinnan, 167, beskrivs övningen OMVÄND FINNE. Såsom ordvrängare och -vitsare vet jag mig varken ut eller in! En tanke är att namnen har att göra med bristande kroppshållning pga kosken'.
Hur då??Stå på knä med [...] fotsulorna riktade mot marken
Man får vara vig.Hur då??
Det där hade jag också svårt att visualisera ? Tänker att de kanske menar att man ska sitta på huk, men då får jag inte ihop resten av övningen istället. Om någon har ett videoklipp av "Finnen" eller "Omvänd Finne", så skulle det vara intressant att se...Hur då??
Aha, den som söker, han letar:Det där hade jag också svårt att visualisera ? Tänker att de kanske menar att man ska sitta på huk, men då får jag inte ihop resten av övningen istället. Om någon har ett videoklipp av "Finnen" eller "Omvänd Finne", så skulle det vara intressant att se...
Lär inte den Svenska synden bränna en del kalorier i alla fall?Finnen och norska 4or. Vad har resten av norden att bidra med för träning? Dansk skalle?
Övningen kallas även Nordic hamstring curl eller bara Nordic hamstringFör att bättra på ryggskottet köpte jag några böcker om styrketräning. En hette Stora boken om styrketräning, Fitness Media 2008. På sidan 168 beskrivs däri övningen Finnen, (ordet inrapporterat till SAOB):
"91. FINNEN
Instruktion