[OT] Pappaskämt, ordvitsar

Hittade inte en tråd för "pubertal spritromantik", men andan i den här tråden håller ibland ungefär samma kvalitet ?

Bilagor

• Screenshot_20220527-160414.jpg
    Screenshot_20220527-160414.jpg
    163.1 KB · Besök: 139
Hittade inte en tråd för "pubertal spritromantik", men andan i den här tråden håller ibland ungefär samma kvalitet ?
Man vet knappt var man skall börja, men antar att designern var förtjust i att ta sig en sup och således var apfull när han designade en så apful pump.
Bubblare: gick på pumpen, att utveckla

Povel och Hasse Alfredsson gjorde en resa till Polynesien, delvis bekostad av en tidning, på villkor att de skickade rapporter mm. Från en ö skickades telegrammet: "Friherre Ramel uppäten av kannibaler. Skicka ny!"
Sann historia, även om jag plockar den ur ett felande minne.

Senast ändrad:
Nu har jag visserligen inte läst tråden "Racercykel med styre för mer ergonomisk sittställning?", men jag är förvånad att den är så lång. Känns rätt självklart att sittställningen blir mer ergonomisk med styre än utan.

Det är en av de få långa trådar jag aldrig har tittat i. Kanske handlar den om att hitta en racercykel med styre, som är svårt då?

Dvs att använda ett styre för att hitta en racercykel. Som med en slagruta.

Då lärde jag mig en ny svenskt ord. Konstigt att det finns "ruta" i namnet. Liknar dock "roede" i nederländska översättningen wichelroede. Hittade inte på Wiktionary om ruta och roede har samma källan.

Tillbaka
Topp