[OT] Pappaskämt, ordvitsar

Dyker upp många sådana här nu av nån anledning...
Screenshot_20231111-210857490.jpg
Screenshot_20231111-210838719.jpg
Screenshot_20231111-205450755.jpg
Screenshot_20231111-204843045.jpg
Screenshot_20231111-160949443.jpg

Vet inte om det precis är ett pappaskämt, och föremålet för mitt ordvändande blev inte överlycklig, men ändå:
- Var det någon som kände igen dig i så fin dräkt klänning?
Edit: Inte riktigt ärligt, men ändrade från "dräkt" för att öka tydligheten.

Senast ändrad:
Frugan har dom senaste veckorna pratat ideligen om sin nya träning och hur fantastiskt och intelligent det är med att träna muskler som man aldrig använder... (Jag har en liiiiten anorlunda åsikt om detta)

Så för en vecka sedan började jag med en ny städrutin här hemma, städa där man aldrig ser det!

Efter en vecka av disk på bordet, smutstvätt på golvet och skor strödda överallt, så kom frågan varför jag inte städar längre ?

Hon blev måttligt road av min förklaring, men jag kunde visa att skruvlådan var i perfekt ordning och ren!

Frugan har dom senaste veckorna pratat ideligen om sin nya träning och hur fantastiskt och intelligent det är med att träna muskler som man aldrig använder... (Jag har en liiiiten anorlunda åsikt om detta)

Så för en vecka sedan började jag med en ny städrutin här hemma, städa där man aldrig ser det!

Efter en vecka av disk på bordet, smutstvätt på golvet och skor strödda överallt, så kom frågan varför jag inte städar längre ?

Hon blev måttligt road av min förklaring, men jag kunde visa att skruvlådan var i perfekt ordning och ren!
Får mig att tänka på A.J. Jacobs' experiment där han testade ha kroppskamera 24/7 för att bl a undvika samtal som slutar i "det har jag aldrig sagt!" "Jo exakt så sade du!" "Nej aldrig!" med sin fru. Det var bara att gå in och kolla footage från tiden, och sedan visa upp facit (där han hade rätt) för hans fru. Döm av hans förvåning när detta inte alls ledde till färre konflikter dem emellan..

Hört om Ann Persson som skulle gifta sig med sin Bo Ahl? Han hade inte lust att ta Persson.
Ta blivande makens namn? Ahl?
Uteslutet!
Ta dubbelnamn? Persson-Ahl?
Knasigt!
Vända på det? Ahl-Persson?
Knappast!

Hört om Ann Persson som skulle gifta sig med sin Bo Ahl? Han hade inte lust att ta Persson.
Ta blivande makens namn? Ahl?
Uteslutet!
Ta dubbelnamn? Persson-Ahl?
Knasigt!
Vända på det? Ahl-Persson?
Knappast!

Tjena!

Det finns mer än en person i Sverige som heter Ann Ahl.
Jag ringde till skatteverket för många år sedan och fick prata med Ann Ahlgren. Jävlar vad jag fick bita mig i tungan när hon presenterade sig.

Försäkringstjänstemannen i Reykjavik fick ett litet utbrott när han hörde om Grindavik.
Litet off: Redan i de allra äldsta isländska sagorna nämns vulkanutbrott, fast i sagorna är de förstås uttydda som agerande gudar som förändrar öden.

Första meningen:
"- Under sex månaders tid har Jonas Bölmark från Mora paddlat stående på en sup."

Jag undrar, vad fasen dricker han och vart kan man köpa det?

Jagade länge runt på stan igår, i hårda, kalla vindar, men var till slut tvungen att gå in på Holmgrens fö en kåpp kaaff. "Brrr!" sa jag till expediten. "Ja, det måste varit skönt att komma in här", sa hon. "Ja, jag tror jag går ut igen."

Tillbaka
Topp