[OT] Pappaskämt, ordvitsar

subaru.webp

Trots att frugan hållit utkik kunde hon inte hitta dvärgcikliden "Rut" i akvariet under ett antal dagar.

Jag hävdade att: Hon dyker nog upp.

Vid städning av akvariet kunde vi fortfarande inte hitta henne.

Jag hävdade att det var lite fishy.

Tonårsdottern beklagar sig över att det är sååå jobbigt att behöva skriva källhänvisningar i skolan.
Jag svarar att allt skulle vara mycket lättare om man hette Kjell.
Hon tittar på mig som om hon undrar om jag fått en hjärnblödning, så jag tvingas förklara:
- Då skulle man bara kunna säga att man hittade på det själv, och då är ju det en Kjell-hänvisning.
Hon tittar på mig i några sekunder utan att röra en min. Sen ber hon mig lämna rummet.

Senast ändrad:
Dottern duschade igår.
När hon kommer ut:

Du dom ringde när du stod i duschen.
Vem ringde?
Återställ våtmarker.
Va, vadå ringde?
Ja alltså dom ringde, dom säger att dom skiter i det.
Va, skiter i vadå?
Ja alltså, att återställa våtmarker, dom lägger ner, vattnet är helt slut så dom sa att dom skiter i det.

Känns onödigt att upprepa så resten av reaktionen kan ni läsa ovanför hos @Skogsgubben

Tonårsdottern beklagar sig över att det är sååå jobbigt att behöva skriva källhänvisningar i skolan.
Jag svarar att allt skulle vara mycket lättare om man hette Kjell.
Hon tittar på mig som om hon undrar om jag fått en hjärnblödning, så jag tvingas förklara:
- Då skulle man bara kunna säga att man hittade på det själv, och då är ju det en Kjell-hänvisning.
Hon tittar på mig i några sekunder utan att röra en min. Sen ber hon mig lämna rummet.

13 mars tyckte jag synd om Sveriges alla Kjell. Då var det kjellkritikens* dag.

*Källkritikens. Funkar sämre i skrift.

På väg till en utgrävning funderade jag. Många skatter har hittats på Öland. En del härstammar säkert från sjöröveri. - Sjöröveri, är det detsamma som diarré?
P1020393b.webp

Edit: Bilden illustrerar sången: "Shake it, magistern! Shake it!" ;-)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp