[OT] Pappaskämt, ordvitsar

picnic.webp

Kanske inte något pappaskämt, men i alla fall roade det oss litet, och det ligger rätt i tiden. En avlägsen granne och jag skulle fixa med en ny midsommarstång. Jag mailade honom ett par dagar i förväg, och undrade vilka verktyg, förutom min överlägsna intelligens, jag skulle ta med. "Nä," svarade han, "jag tar med mig vad som behövs." "Okej!" svarade jag. "Då tar jag bara med sånt du inte tänkte på."

Kanske inte något pappaskämt, men i alla fall roade det oss litet, och det ligger rätt i tiden. En avlägsen granne och jag skulle fixa med en ny midsommarstång. Jag mailade honom ett par dagar i förväg, och undrade vilka verktyg, förutom min överlägsna intelligens, jag skulle ta med. "Nä," svarade han, "jag tar med mig vad som behövs." "Okej!" svarade jag. "Då tar jag bara med sånt du inte tänkte på."
Det är pappaskämt-mässigt att du är så nöjd med vad du själv kom på.

Ett himla samtalande och väsen i trädgården nu! Ringblommorna har slagit ut.
För ett tiotal år sedan var jag i min yrkesroll på besök på ett callcenter på Ringvägen i Stockholm. Försökte skämta lite om det med flera olika anställda där men ingen hade ens tänkt på det roliga med det. Ja se stockholmare..

Vi tramsade lite vid matbordet idag och följande konversation inföll:
dottern: "Du är såå dryg!"
pappan: "Jag tycker att du räcker länge"

Sen började hon gapskratta och det var då jag blev osäker på om jag skall vara stolt, eller om jag skall vara orolig för min dotters fortsatta skolgång, eller om det är ok med båda
Apropå dryg...
När vi larvar oss har jag sagt till min tonåring och kallat henne för Yes. Och hon svarade:
- Öh.? Vad menar du?
- Ja, väldigt dryg!
- Bruh! Pappa, du är så störig! 😤
Men hon har humor, så jag räknar med att få igen snart. 😁

Tillbaka
Topp