[OT] Paulina - Tyson

[OT] Paulina - Tyson
1000028641.jpg

[OT] Paulina - Tyson
Nu satsar jag aldrig pengar på spel, men om jag nu skulle satsa något på någon, så skulle jag faktiskt satsa på gamle Iron Mike… Han var en gång den absolut största på sin tid, och hade en näve som slog hårt. Dessutom klarade han av att ta en hel del stryk.
Jag tror han fortfarande har det i sig att vinna.

[OT] Paulina - Tyson
Jag har totalt 15 års erfarenhet av kampsport/thaiboxning och kan verkligen se Mike ta hem detta. Han har en helt kolossal erfarenhet och ränderna går inte ur en tiger. Med den tiden han fått på sig att förbereda sig så ska hans kropp säkerligen kunna komma i ordning. Han blir knappast densamma fighter, men när en fighter en gång lärt sig hur man ska handskas med det mesta så ska det till en hel del för att bemästra honom.
Paul är knappt en journeyman och Tyson har levt och andats boxning i säkert över 30 år.

Kanske känner ni igen er nånstans i cykling ens värld, t ex kniviga line choice eller vilken sträcka som man kan ta igen sig på.

Nu undrar jag om det är en clean fight, men OM.
Boxning handlar ju även väldigt mycket om defensiva kvaliteter. Nu har jag dålig koll på bägge, men som jag minns Tyson så vann han mycket på knock. Och jag har fått för mig att han ville skada motståndaren, han var väldigt arg typ. Har skummat någon intervju någon gång och minns inte allt men han har ju jobbat med sig själv, försökt bli "mjukare", insett att han skadat människor, då menar jag inte i ringen.

Så, hur hungrig är han, hur stor vilja har han att skada, ställer hans samvete till det? Jag har även fått för mig att i boxning, liksom i andra kampsporter men kanske främst i boxning, så betyder reaktionssnabbhet väldigt mycket. Det dödande slaget måste komma på instinkt, så även att komma undan motståndarens slag.

Han röker väl på rätt bra också, han kanske mest kommer att mysa runt i ringen, tänkte jag, och googlade på "mike tyson cannabis" för att inte komma med helt ogrundade påståenden om att han röker på. Och se vad jag hittade:

Han kanske vinner på ren abstinens, och ilska.

Har dom skrivit kontrakt på returmatch redan nu kommer dom att hålla på alla ronder ut, för att hålla uppe intresset.

[OT] Paulina - Tyson
Vi kan konstatera att hypen verkar hålla - Netflix fryser konstant för mig så det verkar vara ett par stycken runtom på jordklotet som försöker följa spektaklet....(då har inte ens huvudnumret börjat).

[OT] Paulina - Tyson
Läser om vilka som var på plats och vad de betalade.
Folk är olika. Jag riskerar inte min nattsömn för att se det på redan betald Netflix. Andra betala 23 miljoner och flyger in.
Tveksamt om det är boxningsintresset som skiljer.

[OT] Paulina - Tyson
What? 23 miljoner för att se två sopor (i nutid) göra upp i en match som inte osannolikt är riggad? Jag hade skämts ögonen ur mig om jag bränt pengar på skit på det sättet. Känns halvt som någon som vill synas själv.

[OT] Paulina - Tyson
Nån som såg eländet?
Kunde pojkspolingen boxas?
Hade Tyson nåra slag i sig fortfarande?
Mja, visst kan han boxas, inget tal om det, men på vilken nivå är frågan. Vad syftet är med att möta en avdankad, veteran kan jag inte förstå mer än som uppvisningsmatch. Hur filmtjänstbolaget som misslyckas med att leverera direktsändningen till miljoner betalande prenumeranter kan tycka det är bra reklam att en 27-åring ska möta en 58-åring i boxning förstår jag inte heller.

[OT] Paulina - Tyson
Tyson hade riktigt trötta ben. Men överkroppen jobbade bra och Paul fick ofta möta en mur, Tyson hade ett grymt försvar. Men man vinner inte på att inte slåss. Paul hade lättare att hålla undan när Tyson väl gick på. Men ja tycker också det var synd att Tyson verkade hålla tillbaka och undvek tillfällen som var öppna.

[OT] Paulina - Tyson
En Tyson som inte ville/orkade kliva på och en Paul som inte hade förmågan att utnyttja det. Trist, sa Bull.
Såg sista två ronderna mellan Taylor och Serrano. Där var det tempo. Kanske borde kolla övriga ronder också.

[OT] Paulina - Tyson
Filmerna från Tysons träning och hur han beter sig i ringen är verkligen som helt olika personer.
Han fick bita sig i handskarna för att inte mörda Paul.
Det sjukaste är hur Paul övertygar alla att det är på riktigt och hur han har vunnit mot en av världens bästa.
Känns igen från en annan sak som hände i den delen av världen bara 10 dagar sedan.. Allt är fejk

[OT] Paulina - Tyson
Å herre jösses, då lär pojkspolingen bli slaktad...Om det blir en riktig fight utan jipporegler...

Han vill köra utanför viktklasserna, om jag förstått det hela rätt.

Är dock inget fel på grabbens självförtroende, även om han åker på spö så in i h-e...

Edit hittade en länk med lite info:

[OT] Paulina - Tyson
Det är rätt kul att kolla på klipp från folk som analyserat matchen och jämför från situationer i dels Tysons tidigare matcher och från träningen inför denna match.

Tillbaka
Topp