[OT] pirrar i hårbotten

[OT] pirrar i hårbotten
Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> modesty skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om du snaggade dig för några dagar sedan så
> kan
> > det vara ett hårstrå som växer inåt,
> alltså
> > åt fel håll. Och det kan då leda till en
> > hårsäcksinflammation. Detta är naturligtvis
> > bara en gissning och absolut inget farligt.
>
> Så här menar du?
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1531605/15316
> 23

Jag beslöt mig för att vänta med att titta på det där klippet till efter middagen. Misstänkte att det inte var någon aptitretare direkt. Men nä, det var inte en böld av den kalibern som jag såg framför mig :)

[OT] pirrar i hårbotten
jag testade att ringa dom där 1177 och dom/hon sa att hon inte tror att de är något farligt. hon sa att hon hade väldigt svårt att tro att de ska vara någon parasit. men dock så är jag fortfarande orolig över de :(

[OT] pirrar i hårbotten
Kan du ha blivit smittad av den här mannen?
mari_and_min_reid_with_pat_mcquaid_uci_president.png

[OT] pirrar i hårbotten
känns ju fan som de :( nejmen de känns som att något rör sig innan för skinnet typ. ska försöka kålla upp de nästa vecka om de inte försvinnit

[OT] pirrar i hårbotten
Det är intressant det här. Antingen är det helt sjukt avancerad ironi eller så är det riktig oro. Jag hivar upp popcornen inför fortsättningen...

men man ska ge sig på någon gissning - om det är riktigt oro - så sätter jag en näve grus på en inåtvänd hårsäck jag med.

[OT] pirrar i hårbotten
Ibland kan en nerv bli lite irriterad och då kan det, om det är en nerv som styr rörelser, börja rycka i nån liten muskel. Om det är en nerv som sköter känseln så kan det pirra eller kännas konstigt på annat sätt. Det brukar gå över efter några dagar eller nån vecka. Ta det lugnt.

[OT] pirrar i hårbotten
Okej Tack så mycket för alla svar! idag så känns de lite mindre en så länge men de gjorde de igår också vid denna tiden, sen så blev de värre

[OT] pirrar i hårbotten
Den där larven är väl lite morgontrött bara. På eftermiddagarna kryper den runt och lägger sina ägg. Det tar cirka en väcka innan äggen kläcks. Då brukar man kunna känna hur det rör sig under skalpen genom att lägga ena handen lite lätt ovanpå. När allt ätbart är slut, så dör de ut självmant. Det är bara att vänta ut det.

[OT] pirrar i hårbotten
ebichu, tror inte att de är de för att detta kliar inte eller gör ont. eller nu så känner ja att de gör lite ont men de kan ju vara något annat för de känns inte exakt på samma ställe.
de liksom pirrar, eller känns som att någon fluga är där eller någon annan insekt

[OT] pirrar i hårbotten
Om du inte går och känner efter hela tiden kanske det försvinner?
Ungefär som viktbanta cykeln under 7 kilo (så blir tråden on topic)

Annars tyckte jag att hårbottnen kändes jäkligt mysko i säkert en vecka första gången jag trimmade bort allt håret.

Senast ändrad:
[OT] pirrar i hårbotten
saltgurkan, jo de kanske men tror inte de

graj, jo ja tror att de har samband med att ja har snaggat mig, men är inte helt säker. hoppas på de

[OT] pirrar i hårbotten
jag lovar att jag inte internet trollar! isåfall, varför skulle ja? ja gillar att trolla men isåfall på youtube för där finns massa arga amerikaner men här skulle ja aldrig trolla!

[OT] pirrar i hårbotten
Nyligen snaggad. Check.
Vistats utomhus nu när det är semester?

Soligt väder?

Jag kan ju bara säga att det är vanligt att det kliar om man varit lite för mycket i solen....

[OT] pirrar i hårbotten
jag ska nog försöka mig på grajs tips, att inte gå runt och tänka på de. svårt men kan ju alltid försöka, förhoppningsvis så försvinner de ju då också

[OT] pirrar i hårbotten
Givetvis är det en stygnfluga av något slag som lagt förgiftade ägg i hårbotten. Alla andra diagnoser stämmer inte med dina symptom. Det enda du kan göra är att hoppas på en relativt smärtfri och snabb död...

[OT] pirrar i hårbotten
Pirr i hårbotten....skärp dig !!!
Skulle jag oroa mig för sånt skulle jag dött av hjärtinfarkt för 20 år sen !!
Själv sitter jag med en fot som ser ut som en jävla protes. Och har ingen aning om vad jag har gjort..
Jag hjälpte kompisen att såga ner flaggstången på hennes sommarställe, sen blev det så...
Inget att oroa sig för ....allt går över, tro mig !!
Hela mitt liv har varit så !
Chansen att du skulle ha en parasit i hårbotten är lika med att vinna 30 0000000.
Alltså lika med 0.
Det är väl nåt myggbett eller nåt du har....

[OT] pirrar i hårbotten
bjorre skrev:
> Åderlåtning kan vara värt ett försök med.

Lobotomi?

[OT] pirrar i hårbotten
C-J skrev:
> bjorre skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Åderlåtning kan vara värt ett försök med.
>
>
> Lobotomi?

Lyssna inte på nån här, då kommer du garanterat sluta på sjukan. Spring till läkaren om du är orolig.

[OT] pirrar i hårbotten
Jag hälsa på hos svärfar, han har en tvättstuga med en dörrpost som e 170cm hög, jag e 180....dålig kombination när man missar det:/ gick och slog huvet i den så det gjorde apont. Tur man inte e religiös för mina svordomar var inte att leka med:(
Har haft ont i knoppen hela dagen men det går över, tror inte jag fick hjärnskakning iaf.

Tillbaka
Topp