[OT]Playstation 3

[OT]Playstation 3
Har den inte själv, men prisvärd? knappast.
Kolla in någon webshop på utbudet av spel, väldigt magert.
Självklart vill jag ha en men till ett betydligt vettigare pris.
Men jag blev nästan upprörd när jag var inne på Webhallens sida och kollade in spellistan. Det var innlagt sladdar o prylar och fan och hans moster, plus att över hälften av spelen i listan var kommande spel att BOKA!

[OT]Playstation 3
Jag har haft mitt PS3 i ca en vecka, det jag kan jämföra med är mitt xbox. Det är STOR skillnad i grafik och skön spelkänsla. Som Stelben säger så finns det inte så många spel ännu men däremot så verkar det som det är många på gång.

Värd pengarna vet jag inte riktigt med grafiken är ruggigt bra jämfört med tidigare konsoller. Det var en del snack om vilket som skulle vara bäst, PS3 eller Xbox 360 och jag måste säga att PS3 är garanterat bättre när det gäller grafik och känsla.

Hela paketet med konsollens utseende och spelens grafik ger en känsla av kvalitet.

Man bör inte heller glömma att man även kan titta på blue-ray filmer som alltså är DVD i HD format.

[OT]Playstation 3
Jag har ingen men har provat den en del, den är grymt tyst, inte i närheten av 360 eller PS2 orkanfläktar/disc-läsare. Priset är brutalt men Sony har utlovat en kraftig prissänkning precis och för en Blu-Ray spelare är det fortfarande ett kap. Spelen är inte så exalterande än men förhoppningsvis så kommer det innom ett år några spel som kan vara köpvärda.

[OT]Playstation 3
Om man med prisvärd menar att den är dyrare att tillverka än vad man tar betalt?
Då är den extremt prisvärd.

Sedan anses den vara den bästa blurayspelaren som fins.

Och det sägs också att det ska gå att spela med apparaten.

Jag anser nog den vara mycket prisvärd om man vill ha HD-spelare.

[OT]Playstation 3
priset bryr jag mig inte om, låt säga att båda konsollerna kostade lika mycket...
vilken vinner på spel?
vilken är bäst som mediamaskinm, film, musik?
vilken funkar bäst som dator, alltså installera operativsystem osv?

[OT]Playstation 3
Jag har 360 och min kusin har PS3.. Han tyckte b.la. att grafiken på spel blev mycket bättre med 360:n.. Vet själv inte eftersom jag inte sett hans, men det var vad han sa..

[OT]Playstation 3
Har hört rykten om att PS3:an är lite mer känslig för kvaliten på tv:n som används. I dagsläget är det väl bara coolhetsfaktorn och blueray-spelaren som gör att man skulle kunna tänka sig en PS3. 360 har ju ett väldigt mycket större spelbibliotek, väldigt bra onlinestöd och trevligare prislapp.

[OT]Playstation 3
Jag borde väl också kunna säga något om den, har haft en PS3 sedan releasen och även använt den hyfsat mycket både för att titta på film och spela. Min låter knappt något alls, inte ens under tung användning då man spelar något spel eller slår på Folding@Home men jag har hört att det finns exemplar som har lite problem med att den kan låta mer. Bör även tillägga att jag är mycket kräsen vad gäller ljudnivå. De Xbox360 jag har hört (2-3 stycken iaf) låter allihopa många gånger värre främst pga dess väldigt högljudda dvdspelare så på den fronten skulle jag rösta på PS3.

Spelmässigt måste jag däremot ge den ronden till 360 för att den har ett mycket större utbud av spel, men jag tror inte det är särskilt stor skillnad kvalitetsmässigt (grafik osv) mellan 360 och PS3. Jag tror nog att det är TV/Projektor som gör mesta skillnaden.

PS3an tycker jag funkar riktigt bra som mediamaskin, det är grym kvalite på blu-ray filmerna och även vanliga dvdfilmer ser riktigt bra ut via projektorn till en 95" duk. :) Ska du kolla mycket på film råder jag dig däremot att köpa med en fjärrkontroll. 360? Ingen aning..

Jag vet att Yellow Dog Linux har en officiell Linux-distribution till PS3, så det borde funka hyfsat som dator. Inte testat den själv däremot. 360? Ingen aning..

Själv köpte jag min PS3 för att jag egentligen var ute efter en HD-spelare, så när man nu dessutom fick en spelkonsoll på köpet för en billigare peng än vad en standalone blu-ray spelare gick på så... tja, det var inte mycket att fundera över.

[OT]Playstation 3
leffo skrev:
-------------------------------------------------------
> kan man köra på HD-DVD på Ps3 också

nej, men den stödjer blu-ray filmer. Samma bildkvalite (bortsett de tidigaste filmerna), men inte kompatibelt med HD-DVD (suck...).

[OT]Playstation 3
För att utnyttja PS3:s fina grafik till max gäller det att man har rätt tv (en tv som klarar HD). För de TV apparater som är lite sämre kan man tydligen med någon speciell sladd/kabel omvandla. Detta är inget jag vet så mycket om men det ska tydligen gå.

[OT]Playstation 3
Hmmm, smidigare variant av PSP:n på G också, nästan så man blir sugen, synd att Sony skall vara så anala när det gäller hempul men den lär väl knäckas den med. ;)

[OT]Playstation 3
Xboxen är bra mycket billigare (ryktas att den kan bli billigare när PS3'an sjunker i pris också)
Xboxen har också som sagt många fler spel, mycket för att den var ute först på marknaden. Microsoft har också varit duktiga på att roffa åt sig massa spel som förut var PS3 only, samt då det finns betydligt fler Xboxar ute jämfört med PS3'or, och att Xboxen är lättare att utveckla på så verkar trenden vara att de flesta spelen görs främst till Xbox, och möjligtvis portas till PS3. Finns en del spel idag både på Xbox o PS3 där PS3 versionen saknar en del effekter o rullar på i lägre FPS. Inte för att PS3'an i sig är sämre, men för att utvecklarna inte tycker det är lönt att lägga ner för mycket jobb på PS3'an än.
Xbox 360 kommer i höst också få möjlighet att hyra film via internet, något som redan funkar i USA och blivit en stor succee. Hyra HD filmer som man betalar direkt via Xboxen, eller köpa avsnitt av serier som man missat.

För att svara på din fråga, så japp, jag har testat PS3'an, den är ganska kul, tyst, men inte prisvärd och har framförallt för få intressanta spel för min smak.

Tillbaka
Topp