[OT][Politiskt bjäbb] Samlingstråd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
CyberBike skrev:
-------------------------------------------------------
> Bild på poliser.

Ser lite rörigt ut. Inger inget förtroende

Snuten skrev:
> CyberBike skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Bild på poliser.
>
> Ser lite rörigt ut. Inger inget förtroende

Det var denna du letade efter. Nazister är bra på ordning och bestämma hur en ska se ut, både i uniform och som idealisk medborgare.

ss.jpg

Senast ändrad:
Låt se.

Oroligheter i Rosengård. Närmsta patrull Josef och Daniel i sina poliskippor. Morgondagens rubrik:
Poliser handlade i nödvärn Tre vårdas pga skottskador.

Luktapåblommorna skrev:
> Att bygga sina politik på sensationella skrönor
> och ignorera verkliga betydelsefulla frågor för
> väljarna tycks vara SD:s metod.
>
>

Den viktigaste frågan för SD:s väljare förutom att motverka den pågående islamiseringen av samhället är att kapa de kostnader som är relaterade till invandringen allt för att rädda välfärdssamhället.
I de inrikespolitiska frågorna ser jag heller inga frågor som är viktigare än just dessa.

Luktapåblommorna skrev:
> Snuten skrev:
> -----
> > CyberBike skrev:
> >
>
> > -----
> > > Bild på poliser.
> >
> > Ser lite rörigt ut. Inger inget förtroende
>
>
> Det var denna du letade efter. Nazister är bra
> på ordning och bestämma hur en ska se ut, både
> i uniform och som idealisk medborgare.
>
>

Var stalin annorlunda, eller Mao?

Drakir skrev:
> Låt se.
>
> Oroligheter i Rosengård. Närmsta patrull Josef
> och Daniel i sina poliskippor. Morgondagens
> rubrik:
> Poliser handlade i nödvärn Tre vårdas pga
> skottskador.

Bra exempel ! Polisen skall garantera lag och ordning och opartiskhet, och bör därför enligt mig inte ha någon typ av religösa eller politiska symboler, så att alla kan lita på att dom är opartiska i alla frågor och behandlar alla lika.

Undrar föresten om det samma gäller för andra officiella personer ? Myndighetspersoner som hanterar olika konflikter och ärenden ? Programmledare i TV ? Tulltjänstemän, ... ??? Trixiga frågor !!

Luktapåblommorna skrev:
> Snuten skrev:
> -----
> > CyberBike skrev:
> >
>
> > -----
> > > Bild på poliser.
> >
> > Ser lite rörigt ut. Inger inget förtroende
>
>
> Det var denna du letade efter. Nazister är bra
> på ordning och bestämma hur en ska se ut, både
> i uniform och som idealisk medborgare.
>
>

Ja halledudanedå...

Lugn bara lugn. Jag trollar inte men ser faktiskt inte varför det skulle spela någon som helst roll om en polisman har kippa, turban eller en sjal på huvudet. Blir då nyfiken på varför vissa reagerar så starkt och det är bara det som gör att jag frågar vidare. Politisk vilde vet jag inte om är. Det kräver väl att man är en politiker för att vara det? Nä jag är bara en vanlig ingenjör som undrar varför folk tycker som de gör ;-)

Jag förväntar mig att ni imorgon går till närmaste polisstation och demonstrerar er avsky. Alla svenska poliser bär som en del av sin uniformer otroligt starkt laddade religiösa och politiska symboler. Kanske kan SD som hatar religion lägga någon motion om det?

Dubbla kristna kors och korslagda fasces, fascisternas symbol. Finns det något mer religiöst laddat än ett kors!?

En erkänt fascistisk laddad symbol som fasces, ordet fascist kommer just från denna symbol som poliser bär överallt.

Polisen_vapen_bra.svg.png

Skandalöst!?
"Italian Fascism, which derives its name from the fasces, arguably used this symbolism the most in the 20th century. The British Union of Fascists also used it in the 1930s"

"Flag of the National Fascist Party, bearing the fasces, which was the premier symbol of Italian Fascism."
800px-Italian_Fascist_flag_1930s-1940s.svg.png

Fasces är en gammal symbol för rättsskipning och äpplet på toppen är knugens. Noll av tio möjliga poäng.

Luktapåblommorna skrev:
> Jag förväntar mig att ni imorgon går till
> närmaste polisstation och demonstrerar er avsky.
> Alla svenska poliser bär som en del av sin
> uniformer otroligt starkt laddade religiösa och
> politiska symboler. Kanske kan SD som hatar
> religion lägga någon motion om det?
>
> Dubbla kristna kors och korslagda fasces,
> fascisternas symbol. Finns det något mer
> religiöst laddat än ett kors!?
>
> En erkänt fascistisk laddad symbol som fasces,
> ordet fascist kommer just från denna symbol som
> poliser bär överallt.
>
>
>
>
> Skandalöst!?
> "Italian Fascism, which derives its name from the
> fasces, arguably used this symbolism the most in
> the 20th century. The British Union of Fascists
> also used it in the 1930s"
>
> "Flag of the National Fascist Party, bearing the
> fasces, which was the premier symbol of Italian
> Fascism."
>

Haha ahhah ha ah hahaaa!!! :D

Vi vet att ditt gäng hatar polisen.
Dom försöker ju hålla ordning på gator o torg.
Så kan vi ju inte ha det.

grump skrev:
> Lugn bara lugn. Jag trollar inte men ser faktiskt
> inte varför det skulle spela någon som helst
> roll om en polisman har kippa, turban eller en
> sjal på huvudet.

Allvarligt talat, du måste verkligen se det Uppdrag granskningavsnitt jag länkade till. Det finns enorma motsättningar mellan de här grupperna, även inom Sverige.

<ironi>Det kanske också ger ett nytt perspektiv på hur toleranta och fredliga folk per automatik blir så fort de kommer i kontakt med det svenska politiska systemet.</ironi>
Det är en process som tar mycket lång tid. Flera generationer. Det finns intressant forskning på det här från det stora landet, där man jämför den hetsiga och intolleranta befolkningen i sydstaterna med de nordligare.

Helt avgörande för att vem-var-det-som-kasta-skogsturkarna ska lugna ner sig (över dessa generationsskiften) är för övrigt just tilliten till rättsstaten. P2pRbPydPjA]Hjernevask[/MEDIA] hade en blänkare om det om du vill ha en populärvetenskaplig källanvisning.

Fast uppdrag granskning känns som aftonbladet när det gäller objektivitet ;-)

Man behöver inte mycket objektivitet för att ta en vända på stan med kippa på huvudet och dold kamera och spela in reaktionerna, förlämplningarna och hoten. Det krävs ingen vinkling på det.

Polisen verkar har fullt upp med svenska högerextrema som angriper demokratins stöttepelare, den fria journalistiken. En större polisinsats har genomförts på tidningsredaktioner och nazistiska svenska motståndsrörelsen misstänks ligga bakom de olaga hoten.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/polisinsats-vid-tidningsredaktioner

nazister2.png

"Enligt uppgifter som Dagens Media tagit del av har polisen ingripit mot ett antal medlemmar i nazistiska Svenska Motståndsrörelsen som uppehållit sig kring lokalerna.

Expressen publicerade så sent som i dag en granskning om svenska nazister."

Luktapåblommorna skrev:
> Polisen verkar har fullt upp med svenska
> högerextrema som angriper demokratins
> stöttepelare, den fria journalistiken. En större
> polisinsats har genomförts på
> tidningsredaktioner och nazistiska svenska
> motståndsrörelsen misstänks ligga bakom de
> olaga hoten.
>
>
> http://www.svt.se/nyheter/sverige/polisinsats-vid-
> tidningsredaktioner
>
>
>
> "Enligt uppgifter som Dagens Media tagit del av
> har polisen ingripit mot ett antal medlemmar i
> nazistiska Svenska Motståndsrörelsen som
> uppehållit sig kring lokalerna.
>
> Expressen publicerade så sent som i dag en
> granskning om svenska nazister."

Ja, ibland är det inte så svårt att uppskatta vad poliserna gör för samhället.

Samtidigt kan man fråga sig varför just personer på vänsterkanten - som ständigt uttrycker sin ilska mot nazismen - har så dåligt öga till den svenska polisen? Polisen blir utsatt för stenkastning av både vänsterextremister, antirasister och vissa nysvenskar. Varför?

Senast ändrad:
bojsänke skrev:
> Man behöver inte mycket objektivitet för att ta
> en vända på stan med kippa på huvudet och dold
> kamera och spela in reaktionerna,
> förlämplningarna och hoten. Det krävs ingen
> vinkling på det.

Du har säkert rätt i det. Men då kan det ju va ännu mer angeläget att samhället visar att det är okej att tro vad man vill tro på. Att vi har religionsfrihet precis som yttrandefrihet. Ska kolla klippet vid tillfälle!

Senast ändrad:
Jag har smygläst länge, men nu måste jag fanimig blanda mig i också.

Poliser ska ICKE tillåtas bära uniformsdelar kopplade till religion, voodoo eller annan personlig lurendrejeri och saga. Ni som på allvar menar att det är okej, ni måste fan trolla. En Polis ska vara Polis och lika neutral för alla...

Hjernevask!! Någon länkade till hjernevask va!!?? Måste-se-serie!!!! Har ni inte sett den, kläm alla avsnitt fortare än kvickt. Mycket intressant och troligen det bästa Norge gjort efter Bobbysocks.

äh. Jag tycker ni är överspända och gör för stor sak av en huvudbonad.

a.svensson skrev:
> Den viktigaste frågan för SD:s väljare förutom
> att motverka den pågående islamiseringen av
> samhället är att kapa de kostnader som är
> relaterade till invandringen allt för att rädda
> välfärdssamhället.
> I de inrikespolitiska frågorna ser jag heller
> inga frågor som är viktigare än just dessa.

Jag undrar det. Som potentiell SD-väljare kan jag säga att det som oroar mig mest är de ständiga stegen bort från demokrati och yttrandefrihet. Den strypta debatten, det av media legitimerade hatet mot tänkande analytiker, samt det ständiga döljandet av vad som händer. Islamisering må ske, men det är ju bara en konsekvens av den sinnessjuka politiken i allmänhet.
Kostnader bryr jag mig inte om så mycket heller. Etter värre är det eskalerande våldet, motsättnignarna och otryggheten som man infört, utan att fråga folket om lov.

Som jag sagt några gånger tidigare är jag liberal. Men det finns inget liberalt parti i Sverige, så för mig handlar mina egentligen svaga sympatier för SD om skademinimering. Jag är helt övertygad om att det kommer råda fullt inbördeskrig och terrorvälde i Sverige under min livstid, om de politiskt korrekta idioterna får fortsätta sin destruktion av det fantastiska samhälle som tagit många hundra år att bygga upp.

Visst, Sverige har länge varit under kristet förtryck. Men svenskarna har aldrig varit särskilt kristna av sig. Vi har varit fritänkare. Men det verkar vara slut med det nu.

Luktapåblommorna skrev:
> Polisen verkar har fullt upp med svenska
> högerextrema som angriper demokratins
> stöttepelare, den fria journalistiken. En större
> polisinsats har genomförts på
> tidningsredaktioner och nazistiska svenska
> motståndsrörelsen misstänks ligga bakom de
> olaga hoten.

Det är ju utmärkt. Frågan är dock varför polisen inte gör samma sak mot de oerhört många fler vänsterextremister som dagligen motarbetar allt vad demokrati står för. Förmodligen för att media och etablissemanget blundar för det. Och i vissa fall samarbetar man till och med med extremisterna. Se bara på EXPO och Researchgruppen. Kriminellt pack som anlitas på daglig basis av våra största dagstidningar. Allt för att kartlägga och tysta människor med "fel" åsikter.

Jag är helt förundrad över att folk inte fattar att detta är precis samma utveckling som i forna Östtyskland. Steg för steg stryper man demokratin, indoktrinerar folket att det man gör är "för deras bästa", och tar bort deras frihet. Till slut står förmodligen även vi där med en säkerhetspolis som avrättar dissidenter och för bort obekväma sanningssägare. Mönstret är hur tydligt som helst, men hjärntvätten har gjort folk oemottagliga för fakta. Man fortsätter läsa Aftonbladet och Expressen och förfäras över "högerextremismen" istället för att fundera på vilka det är som skriver dessa tidningar, och vad de har för ruttna avsikter.

Det var nog ungefär precis vad tyskarna trodde när de gav Hitler makten. Att kritikerna var naiva dumskallar och foliehattar. Nu gör ni om deras misstag.

grump skrev:
> Kan bli ett spännande år det här
>
> http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/ebba-busch-thor
> -pa-kontroversiella-bilder-i-israel/

Snygg kollisionskurs mot Margot. Decemberöverkommelsen går nog mot sitt slut vad det lider, det är ohållbart i längden.

Makten skrev:
> Det var nog ungefär precis vad tyskarna trodde
> när de gav Hitler makten. Att kritikerna var
> naiva dumskallar och foliehattar. Nu gör ni om
> deras misstag.

Så för att skydda oss från nazister/fascister ska vi lyssna på högerextrema?

På vilket sätt är EXPO kriminella extremister, vilka belägg skulle du ha för det? Expo är seriösa journalister som gör ett jättejobb med att rapportera om högerextremism och rasism. Det är obekvämt om en själv är högerextrem kriminell och tycker det är jobbigt när det lyfts fram vilket vansinne en står för.

Igår försökte högerextrema angripa journalister på deras arbetsplatser, för att tidningarna skrivit om deras verksamhet. För mindre än en vecka sen blev en svensk kyrka i Malmö hotad av samma mörka krafter för en gudstjänst som ogillades.

Det är helt sjukt vilken extremism du lyfter fram och försvarar här. Du pratar precis så som SÄPO beskriver hur den högerextrema och nazistiska extremismen i sverige försvarar sin terrorideologi.

Var vi inte överens om att det inte finns högerextrema? Mitten är det nya högra

Luktapåblommorna skrev:
> Igår försökte högerextrema angripa
> journalister på deras arbetsplatser, för att
> tidningarna skrivit om deras verksamhet. För
> mindre än en vecka sen blev en svensk kyrka i
> Malmö hotad av samma mörka krafter för en
> gudstjänst som ogillades.

Glöm inte de muslimska individer och grupper som dagligen trakasserar och i vissa fall utövar våld mot judar i exempelvis Malmö.

http://vlt.se/asikt/debatt/1.2078931-extrema-muslimer-bakom-de-flesta-hot

Senast ändrad:
Lite mer om Malmö ->> http://www.dagen.se/dokument/antisemitismen-i-malmö-lever-vidare-1.94704

"Att det förekommer antisemitism i Skåne är ingen nyhet. Under andra världskriget hade svenska nazistpartier livaktiga avdelningar i just Skåne. Den antisemitism som Shneur Kesselman möter kommer dock inte från nynazister.

– Det är nästan bara folk från Mellanöstern när det händer något på gatan, säger han.

Antisemitismen är i dag utbredd i stora delar av den muslimska världen, och dessa stämningar finns därför också i Malmö. Församlingens ordförande, Fred Kahn, menar att detta faktum gjort att samhället haft svårare att hantera antisemitismen.

– Man har inte förstått – eller inte velat förstå – att detta inte är nynazister som hojtar utan en annan typ av antisemitism. Man kan ju se hur det i länder som Syrien, Iran och Egypten produceras antisemitiska program, och dessa program tas emot i paraboler här i Malmö. Majoriteten av invandrarna är ju inte sådana, men om bara några procent har det med sig blir det ganska många, säger han."

Jag tycker det är fel att beskriva det som om roten är hat mellan muslimer och judar. En mer korrekt beskrivning är ett hat från alla sidor konflikthärden på gazaremsan och västbanken. Krig och elände. Men är man Israel och pk är det bättre att prata om religiöst hat för Israel och dess allierade har allt att förlora om omvärlden ser på saken ur ett annat perspektiv än barbariska muslimer som attackerar. Här i Sverige gottar sig en del och spär på uppfattningen, vilket är serverat och klart.

Antisemitismen är fortfarande en grundbult i högerextremismen och tog sitt värsta uttryck i förintelsen av 6 miljoner judar i Nazityskland.

Sverigedemokraters falska engagemang mot och exploaterande av antisemitism väcker
Svenska kommittéen mot antisemitisms avsky.

"I SD:s fall förefaller
kampen mot antisemitismen att tjäna två syften. För det första att tvätta
bort nazismstämpeln och för det andra som en förevändning för islamofoba
utspel."

Willy Silberstein:
"Sverigedemokraterna har varit snabba att utnyttja debatten om antisemitism
i Skåne. De påstår sig ta parti för judarna, mot antisemitism – men de gör det
endast i syfte att hetsa mot muslimer. Svenska kommittén mot antisemitism tar
kraftfullt avstånd från Sverigedemokraternas islamofobi. Vi betackar oss för ”stöd”
i debatten om antisemitism. Vår kamp förs på demokratisk grund, därmed befinner
vi oss väldigt långt från SD:s mörka och stinkande värld"
http://skma.se/blogg/2012/01/sd-exploaterar-fragan-om-antisemitism-igen/

Det är inte precis svårt att hitta exempel på antisemitism in SD, på något sätt lyckas partiet dra till sig personer som tror på en judisk sammansvärjning. Tyvärr räcker det att läsa inläggen här för att bli förskräckt. I ett inlägg här ovanför skrivs det mellan raderna om en antisemitisk konspirationsteori om att folket indoktrineras. Förfärligt.

I EU har SD valt att samararbeta med antisemiter. http://expo.se/2014/sd-stannar-i-eu-grupp-trots-antisemitism_6560.html

Senast ändrad:
Luktapåblommorna skrev:
> Antisemitismen är fortfarande en grundbult i
> högerextremismen och tog sitt värsta uttryck i
> förintelsen av 6 miljoner judar i Nazityskland.
>
>
> Sverigedemokraters falska engagemang mot och
> exploaterande av antisemitism väcker
> Svenska kommittéen mot antisemitisms avsky.
>
> "I SD:s fall förefaller
> kampen mot antisemitismen att tjäna två syften.
> För det första att tvätta
> bort nazismstämpeln och för det andra som en
> förevändning för islamofoba
> utspel."
>
> Willy Silberstein:
> "Sverigedemokraterna har varit snabba att utnyttja
> debatten om antisemitism
> i Skåne. De påstår sig ta parti för judarna,
> mot antisemitism – men de gör det
> endast i syfte att hetsa mot muslimer. Svenska
> kommittén mot antisemitism tar
> kraftfullt avstånd från Sverigedemokraternas
> islamofobi. Vi betackar oss för ”stöd”
> i debatten om antisemitism. Vår kamp förs på
> demokratisk grund, därmed befinner
> vi oss väldigt långt från SD:s mörka och
> stinkande värld"
> http://skma.se/blogg/2012/01/sd-exploaterar-fragan
> -om-antisemitism-igen/
>
> Det är inte precis svårt att hitta exempel på
> antisemitism in SD, på något sätt lyckas
> partiet dra till sig personer som tror på en
> judisk sammansvärjning. Tyvärr räcker det att
> läsa inläggen här för att bli förskräckt. I
> ett inlägg här ovanför skrivs det mellan
> raderna om en antisemitisk konspirationsteori om
> att folket indoktrineras. Förfärligt.
>
> I EU har SD valt att samararbeta med antisemiter.
> http://expo.se/2014/sd-stannar-i-eu-grupp-trots-an
> tisemitism_6560.html

Varför ska du dra in SD i nästan varenda inlägg??

Jag sympatiserar inte med SD, och jag har inte länkat till någon tidning som går SD:s ärenden. Problematiken finns - oavsett SD är närvarande eller inte i debatten.

Luktapåblommorna skrev:
> bla bla....

> I ett inlägg här ovanför skrivs det mellan
> raderna om en antisemitisk konspirationsteori om
> att folket indoktrineras. Förfärligt.

Det skrivs ingenting mellan raderna, det är du som läser mellan raderna och tolkar allt som du vill.
Läs det som står skrivet och inget annat.

Hur många känner till;
- vad som hände med (en av) sds tidigare samarbetspartner i eu parl.
- vilka partier v och mp samarbetar med i eu

svensk media raporterar "ganska selektivt".

gm högst tvivelaktigt taskspel fick sds samarb parter ngn fin position. Därmed blev sds grp mindre än vad som krävs för vissa "förmåner", främst väl talartid. Samarbetet med högst tvivelaktiga grupper må kanske handla mer om att få eget inflytande än att man nödvänditgvis delar värderingar. Men det är väl inget kul att skriva om.

v samarbetar med våldsrevolutionärer o mp med parti som vill legalisera pedofili. Jag tror inte v o mp delar de åsikterna iofs...

(skrivet på mobil. Därav korthugget)

Carl A skrev:
> Hur många känner till;
> - vad som hände med (en av) sds tidigare
> samarbetspartner i eu parl.
> - vilka partier v och mp samarbetar med i eu
>
> svensk media raporterar "ganska selektivt".
>
> gm högst tvivelaktigt taskspel fick sds samarb
> parter ngn fin position. Därmed blev sds grp
> mindre än vad som krävs för vissa "förmåner",
> främst väl talartid. Samarbetet med högst
> tvivelaktiga grupper må kanske handla mer om att
> få eget inflytande än att man nödvänditgvis
> delar värderingar. Men det är väl inget kul att
> skriva om.
>
> v samarbetar med våldsrevolutionärer o mp med
> parti som vill legalisera pedofili. Jag tror inte
> v o mp delar de åsikterna iofs...
>
> (skrivet på mobil. Därav korthugget)

Skit finns ju överallt. Tråkigt bara att det verkar som om viss skit är viktigare att visa än annan. Det blir aldrig bra då. Så länge jag upplever att det är såa kommer jag inte frivilligt betala tv-licensen eller köpa någon av våra största kvälls- och morgontidningar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp