[OT][Politiskt bjäbb] Samlingstråd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är som oppositionen i Malmö uttryckte det.
Vänsterpartiet är mest upptagna med att lära pojkar leka med dockor och flickor med bilar.

Då ser man inte verkligheten och det är tydligt här.:-)

KD:s Ebba Busch Thor utfrågas i P1 nu. Hoppade in på slutet. På rak fråga om KD vill minska invandringen var hennes svar nej. Frågan om Sverige skall gå med i NATO besvarades med "på sikt ja".

Ebba håller Israel varmt om ryggen. Det intressanta blir kollisionskursen med den grönröda sörjans vurmande för Palestina. Medlemskap i Nato tycker jag är självklart. Tiden är förbi när Sverige kunde vara en neutral fläck i norden och Margot och Lövfens stapplande på den internationella arenan är bara pinsamt. Sverige är inte längre vad det var en gång i tiden på Palmes tid, dags att inse det och ta ansvar för landet.

Tycker inte Sveriges regering ska hålla på och fjanta med Israel eller Palestina. Ta bättre hand om samerna istället!

T skrev:
-------------------------------------------------------
> Tycker inte Sveriges regering ska hålla på och
> fjanta med Israel eller Palestina. Ta bättre hand
> om samerna istället!

+1!

Sverige ska hålla sig borta ifrån Nato och istället alliera sig med Finland.

Luktapåblommorna skrev:
> Så för att skydda oss från nazister/fascister
> ska vi lyssna på högerextrema?

Nej, men det har ingen i den här tråden påstått heller. Det är du som blivit lurad att SD är "högerextrema". Sluta läsa slaskpressen och vänd näsan ut i verkligheten istället. Det är inte "högerextremt" att vilja ha fred och frihet.

> På vilket sätt är EXPO kriminella extremister,
> vilka belägg skulle du ha för det? Expo är
> seriösa journalister som gör ett jättejobb med
> att rapportera om högerextremism och rasism. Det
> är obekvämt om en själv är högerextrem
> kriminell och tycker det är jobbigt när det
> lyfts fram vilket vansinne en står för.

Ja, Expo är verkligen jätteseriösa.

https://expomakt.wordpress.com/martin-fredriksson-2/
http://www.kommunismensbrott.se/expo.php
http://www.friatider.se/jag-ar-miss...undaren-som-blev-regeringens-expert-pa-rasism
http://www.contra.nu/aktiviteter_expo1.html
http://avpixlat.info/2014/08/15/maskerad-expo-medarbetare-trangde-sig-in-i-sd-politikers-hem/

> Igår försökte högerextrema angripa
> journalister på deras arbetsplatser, för att
> tidningarna skrivit om deras verksamhet. För
> mindre än en vecka sen blev en svensk kyrka i
> Malmö hotad av samma mörka krafter för en
> gudstjänst som ogillades.
>
> Det är helt sjukt vilken extremism du lyfter fram
> och försvarar här. Du pratar precis så som
> SÄPO beskriver hur den högerextrema och
> nazistiska extremismen i sverige försvarar sin
> terrorideologi.

Det är snarare helt sjukt att du påstår att jag försvarar nåt av det där. Kan du sluta hitta på saker?

grump skrev:
> Jag tycker det är fel att beskriva det som om
> roten är hat mellan muslimer och judar. En mer
> korrekt beskrivning är ett hat från alla sidor
> konflikthärden på gazaremsan och västbanken.
> Krig och elände. Men är man Israel och pk är
> det bättre att prata om religiöst hat för
> Israel och dess allierade har allt att förlora om
> omvärlden ser på saken ur ett annat perspektiv
> än barbariska muslimer som attackerar. Här i
> Sverige gottar sig en del och spär på
> uppfattningen, vilket är serverat och klart.

Hur många fall av judar som angriper muslimer har inträffat i Sverige?

Han hittar inte på, han läser mellan raderna och där står det han vill läsa.

Drakir skrev:
> Det är som oppositionen i Malmö uttryckte det.
> Vänsterpartiet är mest upptagna med att lära
> pojkar leka med dockor och flickor med bilar.
>
> Då ser man inte verkligheten och det är tydligt
> här.:-)

Till den rödgröna Malmörörans försvar får man ju säga att många av de problem som Malmö lider av, beror på sådant som bestämts och bestäms av regeringen uppe i Stockholm. Under två mandatperioder hade de borgarna chansen att rätta till de värsta misstagen som gjorts innan, men istället accelererade man förfallet. Reinfeldts avsikter blev bara tydligare och tydligare för varje år som gick: Krossa folkhemmet, montera ned välfärdsstaten och se till att slutgiltigt utplåna det som fanns kvar av den svenska nationalstaten.

Nu tror jag inte att det hade blivit bättre om de rödgröna hade innehaft regeringsmakten under denna period, förmodligen hade det varit minst lika illa, så jag försöker inte försvara den ena ideologin framför den andra. Lite som pest eller kolera i flera avseenden även om man inte skall glömma bort en del viktiga skillnader.

Makten skrev:
>
> grump skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tycker det är fel att beskriva det som om
> > roten är hat mellan muslimer och judar. En mer
> > korrekt beskrivning är ett hat från alla
> sidor
> > konflikthärden på gazaremsan och västbanken.
> > Krig och elände. Men är man Israel och pk är
> > det bättre att prata om religiöst hat för
> > Israel och dess allierade har allt att förlora
> om
> > omvärlden ser på saken ur ett annat
> perspektiv
> > än barbariska muslimer som attackerar. Här i
> > Sverige gottar sig en del och spär på
> > uppfattningen, vilket är serverat och klart.
>
> Hur många fall av judar som angriper muslimer har
> inträffat i Sverige?

Lika irrelevant som att fråga hur många rödhåriga spöar blondiner. Det är bakomliggande konflikter och trauman som är det intressanta. Alla judar håller inte med om att Israel gör rätt. Likväl som att inte alla muslimer håller med om att hizbollah eller hamas gör rätt. Det finns muslimer och judar som lever fridfullt tillsammans även i länder som Iran, Libanon, Syrien etc

Senast ändrad:
grump skrev:
> Lika irrelevant som att fråga hur många
> rödhåriga spöar blondiner. Det är
> bakomliggande konflikter och trauman som är det
> intressanta. Alla judar håller inte med om att
> Israel gör rätt. Likväl som att inte alla
> muslimer håller med om att hizbollah eller hamas
> gör rätt. Det finns muslimer och judar som lever
> fridfullt tillsammans även i länder som Iran,
> Libanon, Syrien etc

Anser du att det är helt ointressant om en specifik grupp är enormt överrepresenterad i en viss typ av brottslighet? Borde man inte vidta åtgärder då istället för att låtsas som att det är försvarbart?

Släng ut dem som inte kan uppföra sig. Om det sen är judar eller muslimer skiter jag i. Det är deras problem.

Lite ny ved på brasan.
Hur kommer det sej att de ensamstående barnen som kommer till Sverige ofta är 175cm långa och har skägg?
Sällan har jag hört talas om dessa små barn från Afrika, ca 1-2 år gamla med ett överarmsmått på 3cm
skulle komma hit. Tror att dom verkligen skulle behöva hjälp då det verkar som om deras föräldrar ofta dött i Aids osv.Så verkar det på Tv reklamen i alla fall.Ingen möjlighet dock att fly från sitt förflutna.
Att hjälpa dessa barn i sitt närområde måste väl ge massor för varje utdelad miljon, jag menar Vad får vi för en miljon här? 2 årslöner för personalen på migrationsverket?

Jag är inte religionsvetare, så det jag säger kommer från sådant jag läst på internet, tidningar, filmer och böcker, men jag har fattat det som att konflikten mellan judar och muslimer är mycket gammal. Ja att den härrör ända tillbaka till islams födelse.

Det jag minns på rak arm utan att kolla är två saker:

1. Muhammed hånades av judiska lärda eftersom han pga okunskap (det sägs att Muhammed var analfabet vilket ju borde ha försvårat kunskapsinhämtningen) helt missförstått och feltolkat de gamla judiska skrifterna.

2. Under stridigheter som Muhammed var inblandad i, uppfattade han en judisk stam som svekfull.

Orkar inte googla fram någon info om detta och skall man göra det bör man vara medveten om att det finns otroligt mycket skit därute när det gäller saker som dessa. Skiten verkar dessutom stänka åt alla håll.

Edit - tilläg:
Att läsa vad svenska islamologer har att säga om sitt forskningsområde kan ibland kännas lite meningslöst. De flesta verkar lida av stockholmssyndromet i sitt förhållande till ämnet de skall hjälpa oss att förstå.

Senast ändrad:
Makten skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Lika irrelevant som att fråga hur många
> > rödhåriga spöar blondiner. Det är
> > bakomliggande konflikter och trauman som är
> det
> > intressanta. Alla judar håller inte med om att
> > Israel gör rätt. Likväl som att inte alla
> > muslimer håller med om att hizbollah eller
> hamas
> > gör rätt. Det finns muslimer och judar som
> lever
> > fridfullt tillsammans även i länder som Iran,
> > Libanon, Syrien etc
>
> Anser du att det är helt ointressant om en
> specifik grupp är enormt överrepresenterad i en
> viss typ av brottslighet? Borde man inte vidta
> åtgärder då istället för att låtsas som att
> det är försvarbart?
>
> Släng ut dem som inte kan uppföra sig. Om det
> sen är judar eller muslimer skiter jag i. Det är
> deras problem.

Jag anser det samma som du.

Snuten skrev:
> Jag är inte religionsvetare, så det jag säger
> kommer från sådant jag läst på internet,
> tidningar, filmer och böcker, men jag har fattat
> det som att konflikten mellan judar och muslimer
> är mycket gammal. Ja att den härrör ända
> tillbaka till islams födelse.
>
> Det jag minns på rak arm utan att kolla är två
> saker:
>
> 1. Muhammed hånades av judiska lärda eftersom
> han pga okunskap (det sägs att Muhammed var
> analfabet vilket ju borde ha försvårat
> kunskapsinhämtningen) helt missförstått och
> feltolkat de gamla judiska skrifterna.
>
> 2. Under stridigheter som Muhammed var inblandad
> i, uppfattade han en judisk stam som svekfull.
>
> Orkar inte googla fram någon info om detta och
> skall man göra det bör man vara medveten om att
> det finns otroligt mycket skit därute när det
> gäller saker som dessa. Skiten verkar dessutom
> stänka åt alla håll.
>
> Edit - tilläg:
> Att läsa vad svenska islamologer har att säga om
> sitt forskningsområde kan ibland kännas lite
> meningslöst. De flesta verkar lida av
> stockholmssyndromet i sitt förhållande till
> ämnet de skall hjälpa oss att förstå.

Visst, hela bibeln är full av konflikter om man vill hårddra det och om man skulle vilja det. Men att bara dela in i gruppen judar och gruppen muslimer och därifrån försöka dra slutsatser är det som jag tycker är helt fel väg att gå. Då är man själv lika mycket "barbar" som man anklagar andra för att vara.

"Vi bygger Sverige - Alliansens valmanifest 2014-2018"

http://www.moderat.se/nyhetsartikel/vi-bygger-sverige-alliansens-valmanifest-2014-2018

"Sverige är och ska vara ett öppet land som tar stort humanitärt ansvar. Många människor söker skydd hos oss från krig och förföljelser. Det berikar vårt land både kulturellt och ekonomiskt."

Man slog då (innan senaste valet) fast att invandringen berikar Sverige. Inga nyanser. Inga villkor. Det är så det är. Det är häpnadsväckande att man skriver så nu när proppen börjar gå ut och fler och fler börjar inse att detta förmodligen är en av de största politiska bedrägerierna i den svenska historien. Länge har mycket och många pekat på att detta inte är sant. Det är förmodligen inte helt falskt heller. Man borde åtminstone varit så pass ödmjuka att man skrivit "kan" berika Sverige, men inte. Detta är den officiella sanningen och ve den som försöker problematisera frågan.

Är det något som är så j-a dum att de tror på alliansen när de gör sina utspel i frågan nu?

Kristendom och islam är båda frötallar ifrån judendomen och främst två av dessa bråkar om samma yta som deras gud har gett dom. Kaanans land enl, judendom.

Människor som har samma ursprung dödar varann pga något som står i ett par böcker som kan liknas vid Kalle Anka, om man inte är troende.
Sedan har ju lite västländer förvärrat situationen och då främst England till en början, men det är annan historia.

Och.. Så särar vi på judar och Israel, det ena religion och det andra ett land enligt de flesta.

Religion har fått alldeles för stor plats och är ofta ett sätt att styra massorna.

Skippa Aftonbladet om det går. Det är inte lika svårt att läsa som att lyssna på danska:

Debatmødet "Kunst, Blasfemi og Ytringsfrihed" i kulturhuset "Krudttønden" på Østerbro er blevet afbrudt af et skyderi.

Den svenske Muhammed-tegner og kunsthistoriker Lars Vilks deltager ved mødet, men er ikke blevet ramt af skud.

Over for Berlingske bekræfter Københavns Politi, at tre betjente er blevet sårede i skyderiet. To gerningsmænd er på fri fod.

Satireforsker Dennis Meyhoff Brink var til stede, da skuddene lød kort efter kl. 15.30.

”Lige efter kl 15.30 - den franske ambassadør havde lige talt - hørte vi skud fra entreen. Nogle løber ud, men det tør jeg ikke, for der er også skud udenfor," fortæller han.

"Der var masser af PET folk, og vi blev alle sammen tjekket, inden vi gik ind. Jeg tror, der blev skudt i ca. 2 min. Måske 30 skud i alt. Der kommer folk ind, det viser sig heldigvis at være PET-folk. Den ene er blevet skudt i benet. De tilkalder forstærkninger. De kommer løbende gennem lokalet med hævede pistoler, og de får så Lars Vilks ud af en bagdør.

Vi er stadig inde i bygningen, og vi må ikke forlade bygningen. Jeg snakkede med en af dem, der stod i baren, som fortalte, at tre betjente er blevet ramt. Politiet har afspærret hele området," siger Dennis Meyhoff Brink til Jyllands-Posten.

Ifølge yderligere et vidne på stedet har Lars Vilks forladt bygningen, og debatmødet er blevet genoptaget kort efter kl. 16. Her taler aktivisten Inna Shevchenko.

Palle Vedel er teknisk chef i bygningen, hvor arrangementet bliver afholdt. Han fortæller, at gerningsmanden trådte ind i foyeren og begyndte at skyde med noget, der lignede en automatriffel.

"Politiet besvarede ilden, og der lød mange skud. Jeg befandt mig selv i bygningens køkken, og derfra så jeg gerningsmanden løbe væk fra stedet, mens han stadig skød."

Ifølge adskellige vidner på stedet, skulle skytten have råbt et eller andet på et sprog, der for nogle af vidnerne lød som arabisk.

Jyllandsposten
http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE7450594/Skyderi-ved-debatmøde-på-Østerbro/

Putin i passkontrollen:

- Occupation?

- No, just visiting...

B9ll4swIMAE_-n4.jpg

---

B9xa6JBCAAAAlQp.jpg

B9yTg-DCEAA7_vY.jpg

B9yUNw3CYAAq80L.jpg

Diskuterade Vilksaffären med en närstående som röstar vänster för ett tag sedan. H-n antydde att Vilks mer eller mindre fick skylla sig själv och att det kostar för mycket att skydda honom.
Jag frågade om svenska staten alltså skulle sluta att skydda Vilks och vad h-n trodde skulle hända då. Det fick jag endast slingrande svar på.

Inte helt ovanligt resonemang tyvärr, även om jag blev lite förfärad av att människor i min närhet kan tänka så.

bojsänke skrev:
> Putin i passkontrollen:
>
> - Occupation?
>
> - No, just visiting...
>
> https://pbs.twimg.com/media/B9ll4swIMAE_-n4.jpg
>
>
> ---
>
> https://pbs.twimg.com/media/B9xa6JBCAAAAlQp.jpg
> https://pbs.twimg.com/media/B9yTg-DCEAA7_vY.jpg
> https://pbs.twimg.com/media/B9yUNw3CYAAq80L.jpg

Natos sedvanliga s.k bevis.
Raketartilleri och självgående haubitsar finns i drivor i de ukrainska förråden det är ingen nyhet att separatisterna har dessa vapen, det har vatit kännt länge.

Ska vi diskutera Ukraina och komma med nya infallsvinklar långt från de som vår press visar så finns denna länk.

http://www.liveleak.com/view?i=17e_1423862472

Märk väl att det inte är en rysk film utan en från England.

Skall bli kul att läsa vad vår florist har att berätta när hen kommer hem från Köpenhamn

Vilks har ju smädat judendomen, så det är säkert judar som ligger bakom terrordådet. Eller vad tror ni?

bojsänke skrev:
> Precis som dina inlägg "kommer från" Sverige.

:) a.svensson är antingen betald putinpropaganda eller ett konstprojekt.

Filippa Bark just nu i melodifestivalen:

"Viste ni att malmö är tredje rikets största stad!"

Ha ha ha

Atlas skrev:
> bojsänke skrev:
> -----
> > Precis som dina inlägg "kommer från" Sverige.
>
>
> :) a.svensson är antingen betald putinpropaganda
> eller ett konstprojekt.

Makten skrev några väldigt viktiga rader här tidigare, nämligen dessa:

Jag undrar det. Som potentiell SD-väljare kan jag
> säga att det som oroar mig mest är de ständiga
> stegen bort från demokrati och yttrandefrihet.
> Den strypta debatten, det av media legitimerade
> hatet mot tänkande analytiker, samt det ständiga
> döljandet av vad som händer.

Kan bara tillägga det att man helst inte bemöter människor med andra åsikter som dessutom har starka argument med egna fakta utan ofta används nedsättande kommentarer såsom du Atlas gör här.

Jag länkade till ett klipp som alla egentligen borde se, klippet ifråga är jobbigt att se dels för att det visar när människor dödas/skadas men också för att det visar på att vår västerländska beskrivning kring skotten på Majdan behöver revideras då det sköts från oppositionens eget högkvarter under dessa dagar.
Vår press har helt utan bevis (precis så som dom ofta gör) lagt all skuld på den f.d presidenten Janukovitj.
Jag kan också tillägga att den amerikanske regissören Oliver Stone har en film på gång om dessa händelser och även han anser Janukovitj oskyldig till dessa skott.

Men det är klart Stone såväl som BBC är kanske betalda av Putin):

Kravet att kompletta fantasier och rena lögner ska analyseras sönder och samman, eller ens tas på allvar, är naturligtvis en effektiv teknik om man vill binda upp enorma resurser hos motståndaren och hålla dennes uppmärksamhet delad.

Man kan alltid fabricera i en snabbare takt än människor kan hitta bristerna. För varje lögn som uppdagas har två nya tillkommit - med krav på att dessa ska bemötas seriöst och tas in i debatten.

Makten skrev:
> Vilks har ju smädat judendomen, så det är
> säkert judar som ligger bakom terrordådet. Eller
> vad tror ni?

Attentaten emot Vilks handlar nog inte så mycket om att han smädat religionen. Visst det motiverar fotsoldaten, den nyttiga idioten, men organiserad terror handlar om mer än så. Skapa oreda och kaos, destabilisera och bryta ned demokratin. Vill man gå till botten med det är det bara att fråga sig vem som tjänar på det mest. Men du får fortsätta tro att det handlar om religion om det ger dig ett praktstånd, mig gör det detsamma ;-)

Edit: förbenat små knappar på mobilen

Senast ändrad:
Snuten skrev:
> Diskuterade Vilksaffären med en närstående som
> röstar vänster för ett tag sedan. H-n antydde
> att Vilks mer eller mindre fick skylla sig själv
> och att det kostar för mycket att skydda honom.
> Jag frågade om svenska staten alltså skulle
> sluta att skydda Vilks och vad h-n trodde skulle
> hända då. Det fick jag endast slingrande svar
> på.
>
> Inte helt ovanligt resonemang tyvärr, även om
> jag blev lite förfärad av att människor i min
> närhet kan tänka så.

Var det Täppas? http://www.svt.se/opinion/jag-har-trottnat-pa-att-betala-for-lars-vilks-polisskydd

grump skrev:
> Makten skrev:
> -----
> > Vilks har ju smädat judendomen, så det är
> > säkert judar som ligger bakom terrordådet.
> Eller
> > vad tror ni?
>
>
> Attentaten emot Vilks handlar nog inte så mycket
> om att han smädat religionen. Visst det motiverar
> fotsoldaten, den nyttiga idioten, men organiserad
> terror handlar om mer än så. Skapa oreda och
> kaos, destabilisera och bryta ned demokratin. Vill
> man gå till botten med det är det bara att
> fråga sig vem som tjänar på det mest. Men du
> får fortsätta tro att det handlar om religion om
> det ger dig ett praktstånd, mig gör det detsamma
> ;-)

Om religionen inte har med saken att göra så är det skitkonstigt att det i stort sett alltid är en och samma religion som är den gemensamma nämnaren hos dem som vill skapa kaos, destabilisera och bryta demokratin.

För mig är det väldigt svårt att förstå hur man kan vara så blind. Det är som att påstå att nazismen inte hade något med judeutrotningen att göra. Det var väl bara några förvirrade, oorganiserade demokratihatare kan jag tänka.

Vad bra att du också inser att religion är ett hot mot demokratin när otrevliga människor använder den för att styra de troende. Varför var det inte ett problem med ett ökat antal troende i Sverige nu igen?

Makten skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Makten skrev:
> >
>
> > -----
> > > Vilks har ju smädat judendomen, så det är
> > > säkert judar som ligger bakom terrordådet.
> > Eller
> > > vad tror ni?
> >
> >
> > Attentaten emot Vilks handlar nog inte så
> mycket
> > om att han smädat religionen. Visst det
> motiverar
> > fotsoldaten, den nyttiga idioten, men
> organiserad
> > terror handlar om mer än så. Skapa oreda och
> > kaos, destabilisera och bryta ned demokratin.
> Vill
> > man gå till botten med det är det bara att
> > fråga sig vem som tjänar på det mest. Men du
> > får fortsätta tro att det handlar om religion
> om
> > det ger dig ett praktstånd, mig gör det
> detsamma
> > ;-)
>
> Om religionen inte har med saken att göra så är
> det skitkonstigt att det i stort sett alltid är
> en och samma religion som är den gemensamma
> nämnaren hos dem som vill skapa kaos,
> destabilisera och bryta demokratin.

Som sagt. Nyttiga idioter finns det gott om i alla religioner.

> För mig är det väldigt svårt att förstå hur
> man kan vara så blind. Det är som att påstå
> att nazismen inte hade något med judeutrotningen
> att göra. Det var väl bara några förvirrade,
> oorganiserade demokratihatare kan jag tänka.

Tänk så här. Ska du bota symptomen eller ska du bota orsaken till eländet? Om du lyfter blicken kanske du inser att någons terrorist är någon annans frihetskämpe. Du stirrar dig blind på Vilks och islam men ser inte att t.ex ecco homo utställningen retade gallfeber på vatikanen och Israel. Utställarna blev mordhotade de också. För inte så länge sedan var det krig på Irland mellan olika kristna grupper. IRA terroriserade en hel del. Men även där kan man fråga, vem tjänar på att bråken och upproren fortsätter? Likväl, vem tjänar på att Ukraina faller i bitar? Vem tjänar på att IS härjar i arabstaterna? Nä det är inte samma, det är så klart olika men grunden är densamma. Det är ingen slump att det som händer, händer.

bojsänke skrev:
> Vad bra att du också inser att religion är ett
> hot mot demokratin när otrevliga människor
> använder den för att styra de troende. Varför
> var det inte ett problem med ett ökat antal
> troende i Sverige nu igen?

Vem har påstått det? Jag tycker att det är ett jätteproblem om antalet troende ökar.

grump skrev:
> Som sagt. Nyttiga idioter finns det gott om i alla
> religioner.

När de nyttiga idioterna är väldigt många har vi ett problem.

> Tänk så här. Ska du bota symptomen eller ska du
> bota orsaken till eländet? Om du lyfter blicken
> kanske du inser att någons terrorist är någon
> annans frihetskämpe. Du stirrar dig blind på
> Vilks och islam men ser inte att t.ex ecco homo
> utställningen retade gallfeber på vatikanen och
> Israel. Utställarna blev mordhotade de också.
> För inte så länge sedan var det krig på Irland
> mellan olika kristna grupper. IRA terroriserade en
> hel del. Men även där kan man fråga, vem
> tjänar på att bråken och upproren fortsätter?
> Likväl, vem tjänar på att Ukraina faller i
> bitar? Vem tjänar på att IS härjar i
> arabstaterna? Nä det är inte samma, det är så
> klart olika men grunden är densamma. Det är
> ingen slump att det som händer, händer.

I de fall då kristendomen kritiseras eller hädas är det inga som helst problem att uttala hur löjligt man tycker de troendes reaktion är. I fallet islam är det däremot alltid den som hädar som har "fel", om vi frågar etablissemanget. På så vis försöker man mörka utbredningen och de ständiga kraven från denna vedervärdiga ideologi som tillåts breda ut sig utan att någon vågar säga ifrån.

Du försvarar indirekt våld och hat genom att vifta bort att islam är en hatisk religion. Det är den, helt utan tvekan. Den blir inte mindre hatisk för att även andra religioner är problematiska. Du går extremisternas ärenden, precis som så många andra.

Tyvärr, sorry to tell the thruth !! Religon är numera förlegat, det är outbildat att tro på religoner och låtsas-kompisar i himlen, ett säkert tecken på att man inte förstått tillräckligt av världen -- !! Nuförtiden hoppas jag att många begriper att >> 1.5k gamla tankar är för länge sen överspelade...

Men svårt att hantera alla överallt som inte fattar ---->> Som fortfarande håller fast vid 1500 år gamla filosofier när dom flyttar till ett mer modernt land--- !!

Makten skrev:
> Vem har påstått det? Jag tycker att det är ett
> jätteproblem om antalet troende ökar.

Ursäkta. Det var riktat till grump. Jag var bara för långsam. Borde ha citerat.

Men vadå, massa oskulder i paradiset om man mördat tillräckligt många. Är inte det bra.
lockande med olika nivåer i paradiset. Toppnivån för de som mördat flest

Makten skrev:
> bojsänke skrev:
> -----
> > Vad bra att du också inser att religion är
> ett
> > hot mot demokratin när otrevliga människor
> > använder den för att styra de troende.
> Varför
> > var det inte ett problem med ett ökat antal
> > troende i Sverige nu igen?
>
> Vem har påstått det? Jag tycker att det är ett
> jätteproblem om antalet troende ökar.
>
>
> grump skrev:
> -----
> > Som sagt. Nyttiga idioter finns det gott om i
> alla
> > religioner.
>
> När de nyttiga idioterna är väldigt många har
> vi ett problem.
>
>
> > Tänk så här. Ska du bota symptomen eller ska
> du
> > bota orsaken till eländet? Om du lyfter
> blicken
> > kanske du inser att någons terrorist är
> någon
> > annans frihetskämpe. Du stirrar dig blind på
> > Vilks och islam men ser inte att t.ex ecco homo
> > utställningen retade gallfeber på vatikanen
> och
> > Israel. Utställarna blev mordhotade de också.
> > För inte så länge sedan var det krig på
> Irland
> > mellan olika kristna grupper. IRA terroriserade
> en
> > hel del. Men även där kan man fråga, vem
> > tjänar på att bråken och upproren
> fortsätter?
> > Likväl, vem tjänar på att Ukraina faller i
> > bitar? Vem tjänar på att IS härjar i
> > arabstaterna? Nä det är inte samma, det är
> så
> > klart olika men grunden är densamma. Det är
> > ingen slump att det som händer, händer.
>
> I de fall då kristendomen kritiseras eller hädas
> är det inga som helst problem att uttala hur
> löjligt man tycker de troendes reaktion är.
> fallet islam är det däremot alltid den som
> hädar som har "fel", om vi frågar
> etablissemanget.

Oj. Nu var vi där igen. Vilka är nu det där "etablissemanget" som du hänvisar till?

> På så vis försöker man mörka
> utbredningen och de ständiga kraven från denna
> vedervärdiga ideologi som tillåts breda ut sig
> utan att någon vågar säga ifrån.

Ok. En konspiration. Testa en riktigt tjock folie på hatten.

> Du försvarar indirekt våld och hat genom att
> vifta bort att islam är en hatisk religion. Det
> är den, helt utan tvekan. Den blir inte mindre
> hatisk för att även andra religioner är
> problematiska. Du går extremisternas ärenden,
> precis som så många andra.

Ja tjena, vilken retorik. Är det någon som går i extremininsternas vägar är det du som gör precis som de vill. Dvs, de vill öka klyftorna, de vill skapa ett hat i vårt samhälle. Grattis, de lyckas alldeles utmärkt med det också tack vara nyttiga idioter som du.

grump skrev:
> Makten skrev:
> -----
> > grump skrev:
> >
>
> > -----
> > > Makten skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> Men
> du
> > > får fortsätta tro att det handlar om
> religion
> > om
> > > det ger dig ett praktstånd, mig gör det
> > detsamma
> > > ;-)
> >
> > Om religionen inte har med saken att göra så
> är
> > det skitkonstigt att det i stort sett alltid
> är
> > en och samma religion som är den gemensamma
> > nämnaren hos dem som vill skapa kaos,
> > destabilisera och bryta demokratin.
>
>
> Tänk så här. Ska du bota symptomen eller ska du
> bota orsaken till eländet? Om du lyfter blicken
> kanske du inser att någons terrorist är någon
> annans frihetskämpe. Du stirrar dig blind på
> Vilks och islam men ser inte att t.ex ecco homo
> utställningen retade gallfeber på vatikanen och
> Israel. Utställarna blev mordhotade de också.
> För inte så länge sedan var det krig på Irland
> mellan olika kristna grupper. IRA terroriserade en
> hel del. Men även där kan man fråga, vem
> tjänar på att bråken och upproren fortsätter?
> Likväl, vem tjänar på att Ukraina faller i
> bitar? Vem tjänar på att IS härjar i
> arabstaterna? Nä det är inte samma, det är så
> klart olika men grunden är densamma. Det är
> ingen slump att det som händer, händer.

Allt som grump säger. Ska jag förstå ukrainakonflikten som ett religionskrig, är förklaringen att de är kristna?

Man blir förvånad. Inte lite förmätet att tro att bara för att en är född 1500 år senare är en så mycket mer civiliserad. Konstigt att gamla grekiska, kinesiska och arabiska(m.fl.) visdomar överlevt historien och att samhällena på den tiden kunde börja det vetenskapliga arbete som som ligger till grund för nutida kunskap.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp