[OT][Politiskt bjäbb] Samlingstråd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
1888 skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Eller så får alliansen svälja stoltheten och
> bjuda in SD, eftersom det kommer lite kommentarer
> om hårdare regler om invandringen därifrån.

Det borde dom ha gjort direkt efter valet ... Med några små eftergifter så kunde Alliansen ha regerat vidare -- Antagligen Rheinfelds fel, trist att dom målade in sig i ett hörn -- vilka Dumskallar !!!!

grump skrev:
> Väldigt enkelt. Är man t.ex svensk medborgare
> har man samma rättigheter (och skyldigheter) som
> alla andra medborgare.

Om det vore så väl, ja. Men nu råkar det vara så att religiösa har större rättigheter än ickereligiösa. För att inte tala om att man häller pengar på "utsatta grupper", vilket i praktiken är etniskt ickesvenska grupper med och utan svenskt medborgarskap.
För att få medborgarskap verkar man inte behöva göra ett skvatt. Det räcker med att befinna sig i landet och ha nån slags godtyckligt skäl att vara kvar. Därför är medborgarskapet fullständigt urholkat. Samhällskontraktet är rivet, men ändå tvingas många av oss stå för notan och de sociala konsekvenserna.

Vi är inte alls lika mycket värda och det verkar vara just vad etablissemanget vill. Man vill ha någon att tycka synd om så att man kan känna sig god i sin barmhärtighet. En importerad underklass som politiskt slagträ, till exempel genom att ständigt hojta om "rasism" som knappt existerar i ordets rätta bemärkelse. Men det gagnar vänsterns intressen att måla upp en ickeexisterande fiende, eller ännu hellre utmåla alla som inte tycker som man själv som skyldiga till det man själv ordnat. Till exempel mångkulturen och dess alla baksidor, som näppeligen beror på SD. Tvärtom; SD är ett symptom på sjukdomen som "de goda" har skapat.

Om vi alla (medborgare) vore lika mycket värda och hade samma rättigheter och skyldigheter så hade den här tråden förmodligen inte existerat.

1888 skrev:
> precis så

Min kommentar var egentligen till CyberBikes svar på mitt inlägg, men den passar även perfekt till Maktens.

Fantastiskt. Plötsligt händer det och Makten kan skriva ett nyanserat inlägg. Jag håller med, hade världen varit jämlik och utan bråk hade inte tråden funnits. Det jag skrev om allas lika värde är en värdegrund, en referensram att förhålla sig till vilket jag också påpekat. Ifall allt varit frid å fröjd hade det inte behövts upprepas ju

bojsänke skrev:
> Kolla nu vad NATO har kokat ihop! Ett fignerat
> CGI-erkännande av en holografisk Putin där han
> "erkänner" hur han beordrade invasionen av
> Ukraina. Kapitalistiska hundar!
> Det är den här sortens "bevis" de USA-styrda
> västmedierna drar sig med...

Ja DN är verkligen en opartisk källa här.

Här är en länk som ordagrant återger Putins ord.

http://www.nyhetsbanken.info/news/view.asp?ID=2202

Som vanligt har man felciterat den ryske presidenten i DN och det tråkiga är att det görs helt medvetet.

Att Ryssland bistod Krim förnekar man inte men sanningen är att en stor majoritet av befolkningen på halvön stod bakom återföreningen.

Annars är det lite lustigt hur Margot Wallström lyckas tabba sig återigen.
Jag trodde i min enfald att hon var det starkaste kortet i Löfvens regering men tydligen har hon missbedömt hur en utrikesminister skall arbeta.
En utrikesminister skall vara öppen även för halvsuspekta regimer, hon skall inte bränna broar hon skall jobba för vårt lands bästa.
Även om Carl Bildt skapade en del onödiga kontroverser så kan jag inte minnas när en utrikesminister på så kort tid lyckats reta upp så många stater.

Nä. Tyvärr så kommer det nog kosta en del med hennes tilltag. Vilken nitlott det blev för de som röstade rödgrönt.

grump skrev:
> Nä. Tyvärr så kommer det nog kosta en del med
> hennes tilltag. Vilken nitlott det blev för de
> som röstade rödgrönt.

Jag vet inte hur det ligger till, men är den nu stoppade affären samma eller med anknytning till den sk Simoon-affären?

För ett tag sedan lyssnade jag på ett program där man granskat Simoom affären och den verkade ju inte vara en bra deal för Sverige. Förhandlaren på saudiernas sida var närmast förvånad över hur långt sverige var beredd att gå då det gällde att ge tillgång till hemligt material.

Hur det än är med saken så tycker jag det är bra om vi inte bidrar till att beväpna regimer som den saudiska och öht inte ökar tillgången till vapen i regionen.
Jmf hur sverige sålde järnmalm till Tyskland under andra världskriget. Då kan man till viss del ursäkta Sveriges agerande men frågan är om man kan göra det idag när det gäller affäerna med Saudiarabien.

Dessutom tror jag att en stor del av den islamistiska terrorn finansieras med pengar inifrån Saudiarabien. Vidare finansieras en del av den islamiska missionen i väst med saudipengar.

Jag tycker det är naivt att tro att vi inte behöver goda diplomatiska och affärsmässiga relationer. Saudi har tillräckligt med pengar för att köpa vilka vapen de vill, när de vill och hur de vill. Att vi trasar sönder relationerna gör varken från eller till, tvärtom så minskas radikalt våra möjligheter att påverka något. Det kanske funkar för att blidka den interna massan, dvs rödgröna väljare, men utrikespolitik och inrikespolitik är helt skilda saker. Hörde Fridolin på radion i morse, vilken sopa vill jag säga. Om man tycker att Bildt är arrogant så är han rena duvungen i jämförelse. Tydligt exempel på det jag skrev nyss, att det bedrivs "inrikespolitik" mot utlandet och Fridolin hade mage att fnysa arrogant åt minsta ifrågasättande. Detta med Saudi är ju inte enda exemplet, samma amatörmässiga hantering lyser igenom i det mesta de tar vid. Det kommer tyvärr kosta dyrt för Sverige.

Snuten skrev:
> För ett tag sedan lyssnade jag på ett program
> där man granskat Simoom affären och den verkade
> ju inte vara en bra deal för Sverige.
> Förhandlaren på saudiernas sida var närmast
> förvånad över hur långt sverige var beredd att
> gå då det gällde att ge tillgång till hemligt
> material.

Det vore kanske en bra anledning att aldrig ingå avtalet (vilket det var en S-regering som gjorde...) men betyder inte att man kan riva upp det hur som helst utan att det får negativa konsekvenser som sprider sig långt utanför det isolerade avtalet.

Bland annat att man visar att man inte är att lita på, och ingångna, långsiktiga avtal kan plötsligt upphöra vid regeringsskifte.

@Fjellner

30 oktober erkänner Sverige Palestina. 10 mars fördömer Palestina tillsammans med Arabförbundet Sveriges utrikesminister. Ridå! #Wallström

---

Idag kallades sen Saudiske ambassadören hem.

Jo ofta måste man kohandla med både principer och samvete om man vill komma någonstans. Men visst är det underbart hur vi hycklar när det gäller vilka vi kan handla med och vilka vi anser vara pestsmittade. Det är inte Sverige som bestämmer detta i slutändan, det är USA.

Men om man försöker tänka lite längre och kollar på sammanhangen. Varför är Saudiarabien en viktig handelspartner? Var kommer pengarna ifrån?

Vi hade kunnat göra oss självförsörjande då det gäller energi och vi hade kunnat ge oljeindustrin sim helhet fingret.

Man hävdar att vi måste sälja vapen för att kunna ha en egen vapenindustri så vi kan försvara oss. Men om vi beväpnar vem som helst binder vi på längre sikt ris åt egen rygg. Vapnen bryr sig inte om vem som använder dem, så även om vi för ögonblicket tror oss kunna lita på saudierna (vilket iofs är helt idiotiskt) så finns det ingen anledning att förse regionen med mera vapen.

Saudierna och Saudiarabien verkar knappast på ett målmedvetet sätt för att flyktingströmmarna från deras geografiska intresseområde till Europa skall minska. Därmed bidrar de till den långsamma destabiliseringen i vår del av världen som den omfattande migrationen innebär. Detta strider inte mot Saudiarabiens intressen.

Om man vill ha en säkerhetspolitik värd namnet, en som inte bara fokuserar på hur många flygplan och robotar vi har råd att köpa tack vare vapenexporten till fascistiska diktaturer som Saudiarabien, måste man se saker och ting ur ett större perspektiv.

Förtydligande:

Jag inbillar mig inte att vår nuvarande regering ser sakr och ting i ett större perspektiv då det gäller säkerhetspolitik. Detta var bara ett lyckoskott.

bojsänke skrev:
> Snuten skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > För ett tag sedan lyssnade jag på ett program
> > där man granskat Simoom affären och den
> verkade
> > ju inte vara en bra deal för Sverige.
> > Förhandlaren på saudiernas sida var närmast
> > förvånad över hur långt sverige var beredd
> att
> > gå då det gällde att ge tillgång till
> hemligt
> > material.
>
> Det vore kanske en bra anledning att aldrig ingå
> avtalet (vilket det var en S-regering som
> gjorde...) men betyder inte att man kan riva upp
> det hur som helst utan att det får negativa
> konsekvenser som sprider sig långt utanför det
> isolerade avtalet.
>
> Bland annat att man visar att man inte är att
> lita på, och ingångna, långsiktiga avtal kan
> plötsligt upphöra vid regeringsskifte.

Men avtalet löper väl endast övr en femårsperiod med möjlighet till förlängning av fem år åt gången? Man bryter väl inte ett avtal om man väljer att inte förlänga det?

Sen tror jag knappast att någon demokratisk stat på fullt allvar tror att Sverige i och med detta inleder en ny trend där vi plötsligt kommer att bryta vapenavtal med vem som helst. Saudiarabien är ett exceptionellt och vidrigt undantag.

CyberBike skrev:
> Alla som är lite smarta och utbildade fattar nog
> att Gud är en låtsaskompis...

Det är alltid skönt att ha nån att skylla på:

mallgan1.jpg

Snuten skrev:
> bojsänke skrev:
> -----
> > Snuten skrev:
> >
>
> > -----
> > > För ett tag sedan lyssnade jag på ett
> program
> > > där man granskat Simoom affären och den
> > verkade
> > > ju inte vara en bra deal för Sverige.
> > > Förhandlaren på saudiernas sida var
> närmast
> > > förvånad över hur långt sverige var
> beredd
> > att
> > > gå då det gällde att ge tillgång till
> > hemligt
> > > material.
> >
> > Det vore kanske en bra anledning att aldrig
> ingå
> > avtalet (vilket det var en S-regering som
> > gjorde...) men betyder inte att man kan riva
> upp
> > det hur som helst utan att det får negativa
> > konsekvenser som sprider sig långt utanför
> det
> > isolerade avtalet.
> >
> > Bland annat att man visar att man inte är att
> > lita på, och ingångna, långsiktiga avtal kan
> > plötsligt upphöra vid regeringsskifte.
>
>
> Men avtalet löper väl endast övr en
> femårsperiod med möjlighet till förlängning av
> fem år åt gången? Man bryter väl inte ett
> avtal om man väljer att inte förlänga det?
>
> Sen tror jag knappast att någon demokratisk stat
> på fullt allvar tror att Sverige i och med detta
> inleder en ny trend där vi plötsligt kommer att
> bryta vapenavtal med vem som helst. Saudiarabien
> är ett exceptionellt och vidrigt undantag.

Avtalet förlängs automatiskt om en av parterna inte säger upp det senast sex månader innan femårsperioden går ut. Jag rättar mig själv - det är mest att beyrakta som en uppsägning.

Avtalet gäller för övrigt inte bara vapenteknik utan även militär versamhet som helhet:

"Vad är egentligen Saudiavtalet? Ulf Bjereld, statsvetare på Göteborgs Universitet, hjälper till att reda ut lite frågetecken.

– Det binder Sverige till en stat som vi inte har så mycket gemensamt med, säger Ulf Bjereld, sammantaget om Saudiavtalet.

Avtalet är kontroversiellt eftersom Saudiarabien är en stat som Sverige delar väldigt lite med när det kommer till en gemensam värdegrund. Det fungerar som ett sätt att ge länderna insyn i varandras militära verksamhet, något som väcker känslor i det politiska landskapet."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6112212

bli dyrt för Sverige med denna regering (eller vad man skall kalla dem...)

men bara för Magdalena A att ta fram checkhäftet o skriva ut ännu fler plusjobb

Så, sluta nu med gnället över att Saudiarabien är så hemskt. De är bra för vår ekonomi!

evo skrev:
> Så, sluta nu med gnället över att Saudiarabien
> är så hemskt. De är bra för vår ekonomi!

I den hypotetiska situation där de slutade vara hemska i samma stund de slutade vara bra för vår ekonomi vore det ett relevant argument.

bojsänke skrev:
> evo skrev:
> -----
> > Så, sluta nu med gnället över att
> Saudiarabien
> > är så hemskt. De är bra för vår ekonomi!
>
> I den hypotetiska situation där de slutade vara
> hemska i samma stund de slutade vara bra för vår
> ekonomi vore det ett relevant argument.

OK. Så vad en stat än gör (förtryck/krig etc.) som är bra för vår ekonomi ska vi göra
business med? Jag är väl lite naiv, sorry.

Vi är en för liten spelare i den globala politiken för att ha råd att spela Allan och bror duktig. Vi har åtminstone haft ett bra rykte och det handlar inte bara om omedelbara affärer utan också att knyta ihop långsiktighet och bygga förtroende. När vi agerat som vi gjort i Saudiaffären, vad ger det för signaler till andra länder/stormakter? Att det blir några tusen likes på fejjan är väl trevligt men tänker Fridolin, Wallström m.fl stå för vad dessa likes kommer att kosta? Nä, tror inte det. Någon annan ska ju betala och det är det svenska folket.

Senast ändrad:
grump skrev:
> Vi är en för liten spelare i den globala
> politiken för att ha råd att spela Allan och
> bror duktig. Vi har åtminstone haft ett bra rykte
> och det handlar inte bara om omedelbara affärer
> utan också att knyta ihop långsiktighet och
> bygga förtroende. När vi agerat som vi gjort i
> Saudiaffären, vad ger det för signaler till
> andra länder/stormakter? Att det blir några
> tusen likes på fejjan är väl trevligt men
> tänker Fridolin, Wallström m.fl stå för vad
> dessa likes kommer att kosta? Nä, tror inte det.
> Någon annan ska ju betala och det är det svenska
> folket.

Vilket dravel, har våra långsiktiga relationer som bygger förtroende ändrat Saudiarabien till det bättre? Knappast. Och ja, det kostar att ha ett samvete.

På mitt gym och på lokala simhallen duschar flertalet unga män och vuxna karlar av utländsk bakgrund i kalsonger och ibland även strumpor. Är det förbjudet liksom för kvinnor att visa sina intima delar?

Nån som har kunskap, frågan är seriös om nån tror annat, jag har aldrig hört något om det.

Ja, det skall det såvitt jag har förstått vara. Vill minnas att fotbollsproffset Kennet Andersson berättade i någon intervju att det hade blivit en del förvånade miner från båda håll när han klev in naken i duschen efter första träningen med Fenerbahçe och alla andra hade kallingarna på.

Det är inte min uppfattning efter stt ha besökt flertalet badanrättningar utomlands. Kan det vara ett osäkerhetssymtom? I Turkiet får man som utlänning alltid en mindre guidning av badvakt som hjälper till med vad som gäller. Det sker ju inte här hemma, precis som vanligt är det underförstått hus saker skall fungera och vi tiger oftast gentemot okända.

Även på yasuragi får man en genomgång förtesten.

Haram eller inte, jag visar min 27a exklusivt för kvinnofolk. Jag hade inte haft kalsonger på mig i gymduschen, men kanske trätt på ett längre järnrör.

Antagonisten skrev:
> Haram eller inte, jag visar min 27a exklusivt för
> kvinnofolk. Jag hade inte haft kalsonger på mig i
> gymduschen, men kanske trätt på ett längre
> järnrör.

Stämmer det att du brukar dölja den i en styrändsplugg?

Förlåt......

Det finns ju olika sätt att uppträda naken för den delen. En del verkar snarast demonstrativt visa snoppen, ohyfsat tycker jag. För att förtydliga, jag besöker alltså helt vanliga bad. Inga förtäckta verksamheter.

evo skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Vi är en för liten spelare i den globala
> > politiken för att ha råd att spela Allan och
> > bror duktig. Vi har åtminstone haft ett bra
> rykte
> > och det handlar inte bara om omedelbara
> affärer
> > utan också att knyta ihop långsiktighet och
> > bygga förtroende. När vi agerat som vi gjort
> i
> > Saudiaffären, vad ger det för signaler till
> > andra länder/stormakter? Att det blir några
> > tusen likes på fejjan är väl trevligt men
> > tänker Fridolin, Wallström m.fl stå för vad
> > dessa likes kommer att kosta? Nä, tror inte
> det.
> > Någon annan ska ju betala och det är det
> svenska
> > folket.
>
> Vilket dravel, har våra långsiktiga relationer
> som bygger förtroende ändrat Saudiarabien till
> det bättre? Knappast. Och ja, det kostar att ha
> ett samvete.

Om man jmf med Kina, hur har det blivit där tack vare handel och kontakter med väst och vad skulle ha hänt om väst bojkottat Kina?

Ja vi i väst verkar ju ha finansierat uppbyggnaden av en stark kinesisk militärmakt genom att bedriva handel med dem åtminstone. Vi har också varit medskapare till världens största koldioxidproducent. Jag tror inte att väst har blivit säkrare tack vare Kinas utveckling.

Atlas skrev:

> flertalet badanrättningar

Usch det låter inge vidare gott...

Men du menade kanske badinrättningar?

richsu skrev:
> Fråga dem?

Helst inte.
Hur skulle du lägga upp det, killen står där i duschen, i kallingar, gömmer sig.
-Tjena kompis, får inte jag se din pille för din gud eller är du bara blyg, bögskräck eller vad är grejen?

Fråga happy är mer safe.

Snuten skrev:
> evo skrev:
> -----
> > grump skrev:
> >
>
> > -----
> > > Vi är en för liten spelare i den globala
> > > politiken för att ha råd att spela Allan
> och
> > > bror duktig. Vi har åtminstone haft ett bra
> > rykte
> > > och det handlar inte bara om omedelbara
> > affärer
> > > utan också att knyta ihop långsiktighet och
> > > bygga förtroende. När vi agerat som vi
> gjort
> > i
> > > Saudiaffären, vad ger det för signaler till
> > > andra länder/stormakter? Att det blir några
> > > tusen likes på fejjan är väl trevligt men
> > > tänker Fridolin, Wallström m.fl stå för
> vad
> > > dessa likes kommer att kosta? Nä, tror inte
> > det.
> > > Någon annan ska ju betala och det är det
> > svenska
> > > folket.
> >
> > Vilket dravel, har våra långsiktiga
> relationer
> > som bygger förtroende ändrat Saudiarabien
> till
> > det bättre? Knappast. Och ja, det kostar att
> ha
> > ett samvete.
>
>
> Om man jmf med Kina, hur har det blivit där tack
> vare handel och kontakter med väst och vad skulle
> ha hänt om väst bojkottat Kina?
>
> Ja vi i väst verkar ju ha finansierat
> uppbyggnaden av en stark kinesisk militärmakt
> genom att bedriva handel med dem åtminstone. Vi
> har också varit medskapare till världens
> största koldioxidproducent. Jag tror inte att
> väst har blivit säkrare tack vare Kinas
> utveckling.

Jösses. Ni verkar lida av samma storhetsvansinne som Margot och Gustaf. Nej lilla Sverige gör varken från eller till genom att bojkotta. Däremot slår det tillbaka på oss själva genom t.ex sämre affärer för industrin.

Edit snavful

Senast ändrad:
grump skrev:
> Snuten skrev:
> -----
> > evo skrev:
> >
>
> > -----
> > > grump skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > Vi är en för liten spelare i den globala
> > > > politiken för att ha råd att spela Allan
> > och
> > > > bror duktig. Vi har åtminstone haft ett
> bra
> > > rykte
> > > > och det handlar inte bara om omedelbara
> > > affärer
> > > > utan också att knyta ihop långsiktighet
> och
> > > > bygga förtroende. När vi agerat som vi
> > gjort
> > > i
> > > > Saudiaffären, vad ger det för signaler
> till
> > > > andra länder/stormakter? Att det blir
> några
> > > > tusen likes på fejjan är väl trevligt
> men
> > > > tänker Fridolin, Wallström m.fl stå för
> > vad
> > > > dessa likes kommer att kosta? Nä, tror
> inte
> > > det.
> > > > Någon annan ska ju betala och det är det
> > > svenska
> > > > folket.
> > >
> > > Vilket dravel, har våra långsiktiga
> > relationer
> > > som bygger förtroende ändrat Saudiarabien
> > till
> > > det bättre? Knappast. Och ja, det kostar att
> > ha
> > > ett samvete.
> >
> >
> > Om man jmf med Kina, hur har det blivit där
> tack
> > vare handel och kontakter med väst och vad
> skulle
> > ha hänt om väst bojkottat Kina?
> >
> > Ja vi i väst verkar ju ha finansierat
> > uppbyggnaden av en stark kinesisk militärmakt
> > genom att bedriva handel med dem åtminstone.
> Vi
> > har också varit medskapare till världens
> > största koldioxidproducent. Jag tror inte att
> > väst har blivit säkrare tack vare Kinas
> > utveckling.
>
> Jösses. Ni verkar lida av samma storhetsvansinne
> som Margot och Gustaf. Nej lilla Sverige gör
> varken från eller till genom att bojkotta.
> Däremot slår det tillbaka på oss själva genom
> t.ex sämre affärer för industrin.
>
> Edit snavful

Gräv där du står och ta ansvar för dina egna handlingar. Hur skall man annars kunna förändra något alls.
Om man ena minuten fördömer när islamofascisterna piskar skiten ur en oskyldig person, och nästa sekund skakar hand med samma anhang över en lyckad vapenaffär, tja vad är man då?

Snuten skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Snuten skrev:
> >
>
> > -----
> > > evo skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > grump skrev:
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > > > Vi är en för liten spelare i den
> globala
> > > > > politiken för att ha råd att spela
> Allan
> > > och
> > > > > bror duktig. Vi har åtminstone haft ett
> > bra
> > > > rykte
> > > > > och det handlar inte bara om omedelbara
> > > > affärer
> > > > > utan också att knyta ihop långsiktighet
> > och
> > > > > bygga förtroende. När vi agerat som vi
> > > gjort
> > > > i
> > > > > Saudiaffären, vad ger det för signaler
> > till
> > > > > andra länder/stormakter? Att det blir
> > några
> > > > > tusen likes på fejjan är väl trevligt
> > men
> > > > > tänker Fridolin, Wallström m.fl stå
> för
> > > vad
> > > > > dessa likes kommer att kosta? Nä, tror
> > inte
> > > > det.
> > > > > Någon annan ska ju betala och det är
> det
> > > > svenska
> > > > > folket.
> > > >
> > > > Vilket dravel, har våra långsiktiga
> > > relationer
> > > > som bygger förtroende ändrat Saudiarabien
> > > till
> > > > det bättre? Knappast. Och ja, det kostar
> att
> > > ha
> > > > ett samvete.
> > >
> > >
> > > Om man jmf med Kina, hur har det blivit där
> > tack
> > > vare handel och kontakter med väst och vad
> > skulle
> > > ha hänt om väst bojkottat Kina?
> > >
> > > Ja vi i väst verkar ju ha finansierat
> > > uppbyggnaden av en stark kinesisk
> militärmakt
> > > genom att bedriva handel med dem åtminstone.
> > Vi
> > > har också varit medskapare till världens
> > > största koldioxidproducent. Jag tror inte
> att
> > > väst har blivit säkrare tack vare Kinas
> > > utveckling.
> >
> > Jösses. Ni verkar lida av samma
> storhetsvansinne
> > som Margot och Gustaf. Nej lilla Sverige gör
> > varken från eller till genom att bojkotta.
> > Däremot slår det tillbaka på oss själva
> genom
> > t.ex sämre affärer för industrin.
> >
> > Edit snavful
>
>
> Gräv där du står och ta ansvar för dina egna
> handlingar. Hur skall man annars kunna förändra
> något alls.
> Om man ena minuten fördömer när
> islamofascisterna piskar skiten ur en oskyldig
> person, och nästa sekund skakar hand med samma
> anhang över en lyckad vapenaffär, tja vad är
> man då?

Som sagt. Likes på fejjan är ju trevligt och mysigt men funkar inte utanför riksgränsen.

Corbis-CR001631.jpg

Huruvida det är haram att visa snorren vet jag inte, men jag har ett förslag. Ta på en sån här nästa gång och när de undrar om det är en svensk tradition så kan du i din tur fråga om kallingarna. :)

Det är märkligt hur samma människor som å ena sidan fördömmer handelshinder och bojkotter av en hårdför diktatur (Kuba) samtidigt blir högröda i ansiktet av bristen på det samma när det gäller en annan...

För att klargöra, vi har inte sålt vapen till Saudiarabien genom det här avtalet, enligt någon gängse tolkning av vapenbegreppet. De säger varken bom, pang eller har vassa kanter. Det är övervakningsteknik för att Saudiarabien ska kunna skydda sina farvatten, som också råkar vara en viktig handelsled i området och helt avgörande för vår handel med andra länder. Inte bara saudierna.
Den kända vapenfabriken är en annan historia.

Senast ändrad:
Snuten skrev:

> Gräv där du står och ta ansvar för dina egna
> handlingar. Hur skall man annars kunna förändra
> något alls.
> Om man ena minuten fördömer när
> islamofascisterna piskar skiten ur en oskyldig
> person, och nästa sekund skakar hand med samma
> anhang över en lyckad vapenaffär, tja vad är
> man då?

En hycklare?

Stewe skrev:
> Snuten skrev:
>
> > Gräv där du står och ta ansvar för dina
> egna
> > handlingar. Hur skall man annars kunna
> förändra
> > något alls.
> > Om man ena minuten fördömer när
> > islamofascisterna piskar skiten ur en oskyldig
> > person, och nästa sekund skakar hand med samma
> > anhang över en lyckad vapenaffär, tja vad är
> > man då?
>
>
> En hycklare?

Gycklare?

grump skrev:
> Margot är nog mtbtokan. Stake visar hen ivf.

Ja, hon är nog inte lika mogen som du som rasar på orättvisorna i världen så länge din plånbok inte påverkas :-)

evo skrev:
> grump skrev:
> -----
> > Margot är nog mtbtokan. Stake visar hen ivf.
>
> Ja, hon är nog inte lika mogen som du som rasar
> på orättvisorna i världen så länge din
> plånbok inte påverkas :-)

Självklart. Mycket vill ha mer ;-)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp