[OT][Politiskt bjäbb] Samlingstråd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag kände också att det inte räcker med att spela korten väl och få rösterna. Sen skall det ju jobbas utav bara helvete också. Hur skall man göra efter man kavlat upp ärmarna och satt igång?
Man kan ju inte satsa på mest missnöjda om det inte finns en tydllig plan för hur, när och varför det blir bättre. Framförallt är ju budgeten väsentlig så att det bli tydlig balans i räkenskaperna. I övrigt känns det ju väsentligt vilka styrmedel och regleringar som skall användas för att uppnå den förändring man vill göra. Särskilt då hur man förändrar/förhindrar inflöde av människor i Sverige.

Men jag har fortfarande inte fått något svar på vilket land som är förebild, så jag känner skepsis för att få nån djupare information om den planerade/önskade framtiden.

Hasse#7 skrev:
-------------------------------------------------------

> Men jag har fortfarande inte fått något svar på
> vilket land som är förebild, så jag känner
> skepsis för att få nån djupare information om
> den planerade/önskade framtiden.

Ungern som sagt, det är ju väldigt tydligt. I princip hela ledningen har ju kontakter där och propagandaorganet Samtiden håller ju på att sättas upp mer eller mindre där ifrån.

Atlas skrev:
> Hasse#7 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Men jag har fortfarande inte fått något svar
> på
> > vilket land som är förebild, så jag känner
> > skepsis för att få nån djupare information
> om
> > den planerade/önskade framtiden.
>
>
> Ungern som sagt, det är ju väldigt tydligt. I
> princip hela ledningen har ju kontakter där och
> propagandaorganet Samtiden håller ju på att
> sättas upp mer eller mindre där ifrån.

Fast det betyder ju inte att de som är missnöjda men inte har en ledande position tycker att Ungern är bättre. Skulle de personligen ge svaret Ungern så blir ju bilden tydligare. Får man inget svar alls så har det förmodligen inte gjorts en tillräcklig konsekvensanalys av vad missnöjet leder till.

Hasse#7 skrev:
> Atlas skrev:
> -----
> > Hasse#7 skrev:
> >
>
> > -----
> >
> > > Men jag har fortfarande inte fått något
> svar
> > på
> > > vilket land som är förebild, så jag
> känner
> > > skepsis för att få nån djupare information
> > om
> > > den planerade/önskade framtiden.
> >
> >
> > Ungern som sagt, det är ju väldigt tydligt. I
> > princip hela ledningen har ju kontakter där
> och
> > propagandaorganet Samtiden håller ju på att
> > sättas upp mer eller mindre där ifrån.
>
> Fast det betyder ju inte att de som är missnöjda
> men inte har en ledande position tycker att Ungern
> är bättre. Skulle de personligen ge svaret
> Ungern så blir ju bilden tydligare. Får man
> inget svar alls så har det förmodligen inte
> gjorts en tillräcklig konsekvensanalys av vad
> missnöjet leder till.

+1

Snuten skrev:
> Jag tror att SDs framgångar, förutom att de
> utmanar invandringsvansinnet i grunden, är att de
> uppfattas som det enda partiet som verkligen
> sätter sverige och svenskarnas intressen på
> dagordningen även sett i ett större perspektiv.

Ja. Här tror jag att du sätter fingret på något viktigt: SD har blivit ett acceptabelt val för många som är missnöjda (och står något till höger om V). Jag tror att många som går från högern till SD tidigare trodde att Alliansen på allvar skulle föra en radikalt annorlunda politik när de kom till makten, men Reinfeldts åtta år har visat att det är väldigt svårt i Sverige att på allvar bryta den socialdemokratiska linjen med breda samförståndslösningar.

> Nationalismen är kanske inte död trots allt,
> folk har bara tagit fördelarna av den för givna
> och inte förstått att de inte kommer gratis. SDs
> utmaning är bla att fortsätta att vara ett
> alternativ till de antinationalistiska och
> antisvenska strömningarna, samtidigt som man inte
> hamnar i den nationalchauvinistiska och
> isolationistiska fållan. De har alla
> möjlighreter att lyckas med det om de spelar
> korten rätt.

Känslorna som ligger bakom nationalismen delas säkert av många. man tycker om landet man lever i för naturen, språket, maten, samhällssystemet... Osv. Det är så sjukt fånigt när så kallade "sverigevänner" försöker hävda att de som inte håller med dem i sak politiskt INTE skulle gilla Sverige. OK? Jag ÄLSKAR det här landet för allt vad det är (ok, sommaren 2012 och 2015 undantaget...) och är djupt övertygad om att det är en av de bästa platserna på jorden på så många sätt. Svensken i gemen är INTE "antisvensk", och man kan absolut ÄLSKA Sverige och HATA extremhögern på samma gång. Allt annat är propaganda.

Men nationalismen shanghajas alltid av främlingsfientliga och andra skumraskmänniskor som hyser rasistiska och förlegade åsikter. Det är ju helknasigt - JA, jag tycker om Sverige oerhört mycket. Varför skulle det betyda att jag bryr mig om vilken hudfärg min granne har!? Eller vilket språk folk snackar på bussen, eller om min treåring får halalslaktad kyckling istället för haramslaktad kyckling på dagis (att förklara varför kycklingen måste dö är svårare). Jag vet att SD försöker tvätta bort den bruna stämpeln men det är inte länge sedan SD bestod av nazister och BSS (jag minns det tydligt och är knappt medelålders. Ungdom till 40, right?) och fortfarande består SD:s fotfolk på nätet av människor med "bruna" åsikter som hakar upp sig på minst lika knasiga saker som idéen om att man kan bli kränkt av färgen på plåster. Därför tror jag inte att SD kommer att lyckas att bli det brett folkliga parti som många hoppas. (Jämför med Vänsterpartiet som inte lyckats tvätta bort kommuniststämpeln efter alla år.)

Vi har en relativt lång och fin tradition av att få tycka olika men ändå trivas bra i det här landet, alldeles oavsett språk, kultur hudfärg och så vidare. Man kan vara mörkhårig med bruna ögon, kass på språket (till och med tala med brytning), värdelös i skolan och till och med tycka sig stå utanför lagen ibland och ÄNDÅ vara superdupersvensk. (Case in point: Hans Majonnäs Konung Carl XVI Gustaf med familj).

Tja ett problem är ju att sd blir 100% folkliga den dag dom blir lika urvattnade som fp.

Scotty10 skrev:
> Tja ett problem är ju att sd blir 100% folkliga
> den dag dom blir lika urvattnade som fp.

Poltikernas uppgift är att företräda folket.

grump skrev:

> Poltikernas uppgift är att företräda folket.

Det var det roligaste skämtet jag har läst på hela sommaren ;)

1888 skrev:
> grump skrev:
>
> > Poltikernas uppgift är att företräda folket.
>
> Det var det roligaste skämtet jag har läst på
> hela sommaren ;)

Jag skrev inte att det ÄR vad de gör, jag skrev att det är deras uppgift. Lustigt eller ej.

1888 skrev:
> Jag läste (kan faktiskt det) vad det stod, lika
> roligt ändå.

Bra. Det var inte glasklart vad du syftade på.

Atlas skrev:
> a.svensson skrev:
> -----
>
> >
> > Kan du ge ett enda exempel på någon nuvarande
> > förtroendevald SD:are som hetsat mot
> homosexuella
> > på sociala medier?
> > Att enstaka SD:are däremot har en avikande
> åsikt
> > gällande giftemål samt adoption i
> homosexuella
> > relationer är ingen hets utan en fullt legitim
> > åsikt.
> > Gissar att den s.k hetsen här handlar om
> dylika
> > frågor.
>
> Jimmie går inte av för hackor. Men För att
> riktigt komma till det opolerade hatet tycker jag
> att Björn Söder är ett bra exempel.
>
> http://lmgtfy.com/?q=Björn+Söder+uttalan
> den+homosexuella

Vad Björn Söder beträffar så verkar den text han skrev för en massa år sedan ha förvanskats en hel del i medierna.
Dock kunde han förstås ha utryckt sig bättre än så men någon form av hets mot homosexuella handlade det dock inte om bara att dom nämndes i samma text som tidelag och pedofili.
Samtidigt visar detta på om man nu inte hittar värre saker att SD inte har några dylika problem värt namnet inom sitt parti och i ärlighetens namn är nog SD i förlägningen det bästa partiet för HBT personer då dom bekämpar deras värsta framtida hot nämligen den pågående islamiseringen av samhället.
Utveckla gärna hur du ser på islam och deras syn på homosexualitet.

a.svensson skrev:

> Vad Björn Söder beträffar så verkar den text
> han skrev för en massa år sedan ha förvanskats
> en hel del i medierna.

Ja, alla dessa felciteringar... stackarn! Så du menar alltså att han INTE skrev följande på sin blogg?

”Kulmen på årets perversiteter under Stockholm Pride nåddes på lördagen då Prideparaden ägde rum”

Tryggt att veta. Tack.

> Dock kunde han förstås ha utryckt sig bättre
> än så men någon form av hets mot homosexuella
> handlade det dock inte om bara att dom nämndes i
> samma text som tidelag och pedofili.

Och varför nämndes de ö.h.t i samma text som tidelag och pedofili?

Att inte Björn Söder tröttnat på att behöva pudla hela tiden? Hade varit mer respektingivande om han åtminstone stod för sina kontroversiella uttalanden.

grump skrev:
> a.svensson skrev:
> -----
>
> > Vad Björn Söder beträffar så verkar den
> text
> > han skrev för en massa år sedan ha
> förvanskats
> > en hel del i medierna.
>
> Ja, alla dessa felciteringar... stackarn! Så du
> menar alltså att han INTE skrev följande på sin
> blogg?
>
> ”Kulmen på årets perversiteter under Stockholm
> Pride nåddes på lördagen då Prideparaden ägde
> rum”
>
> Tryggt att veta. Tack.
>
> > Dock kunde han förstås ha utryckt sig bättre
> > än så men någon form av hets mot
> homosexuella
> > handlade det dock inte om bara att dom nämndes
> i
> > samma text som tidelag och pedofili.
>
> Och varför nämndes de ö.h.t i samma text som
> tidelag och pedofili?
>
> Att inte Björn Söder tröttnat på att behöva
> pudla hela tiden? Hade varit mer respektingivande
> om han åtminstone stod för sina kontroversiella
> uttalanden.

Man kan inte bara ta lösryckta citat ur ett stycke utan man skall delge hela texten innan man dömmer personen i fråga.
Har sökt på nätet efter texten i sin helhet utan att lyckas.
Hittar ett antal träffar där medier och bloggar tar upp just dessa rader men av de jag tittat på har ingen låtit Söder gå i svarsmål.
Det som jag hittar är ett svar från SD:s dåvarande pressekreterare Martin Kinnunen som menade att Söders kritik handlade om översexualiseringen inom Pride.
Björn Söder är dock en politiker som är ovanligt talförd och det på gott och ont.
Själv är jag innerligt trött på alla dessa politiker som bara säger det som partiet tillåter dem till och även om Söder stundom svävar ut lite för mycket så är han likväl en färgklick i en annars grå riksdag.

a.svensson skrev:
> grump skrev:
> -----
> > a.svensson skrev:
> >
>
> > -----
> >
> > > Vad Björn Söder beträffar så verkar den
> > text
> > > han skrev för en massa år sedan ha
> > förvanskats
> > > en hel del i medierna.
> >
> > Ja, alla dessa felciteringar... stackarn! Så
> du
> > menar alltså att han INTE skrev följande på
> sin
> > blogg?
> >
> > ”Kulmen på årets perversiteter under
> Stockholm
> > Pride nåddes på lördagen då Prideparaden
> ägde
> > rum”
> >
> > Tryggt att veta. Tack.
> >
> > > Dock kunde han förstås ha utryckt sig
> bättre
> > > än så men någon form av hets mot
> > homosexuella
> > > handlade det dock inte om bara att dom
> nämndes
> > i
> > > samma text som tidelag och pedofili.
> >
> > Och varför nämndes de ö.h.t i samma text som
> > tidelag och pedofili?
> >
> > Att inte Björn Söder tröttnat på att
> behöva
> > pudla hela tiden? Hade varit mer
> respektingivande
> > om han åtminstone stod för sina
> kontroversiella
> > uttalanden.
>
>
> Man kan inte bara ta lösryckta citat ur ett
> stycke utan man skall delge hela texten innan man
> dömmer personen i fråga.
> Har sökt på nätet efter texten i sin helhet
> utan att lyckas.
> Hittar ett antal träffar där medier och bloggar
> tar upp just dessa rader men av de jag tittat på
> har ingen låtit Söder gå i svarsmål.
> Det som jag hittar är ett svar från SD:s
> dåvarande pressekreterare Martin Kinnunen som
> menade att Söders kritik handlade om
> översexualiseringen inom Pride.
> Björn Söder är dock en politiker som är
> ovanligt talförd och det på gott och ont.
> Själv är jag innerligt trött på alla dessa
> politiker som bara säger det som partiet
> tillåter dem till och även om Söder stundom
> svävar ut lite för mycket så är han likväl en
> färgklick i en annars grå riksdag.

Det här är ju inte det enda han har sagt som varit såpass "kontroversiellt" att han senare ändrat sig eller försökt prata bort det. Jag kan inte låta bli att undra vad det är han inte säger av det han tycker. För jag tror inte ett ögonblick på att han inte valt orden på tungan innan han sa eller skrev ned dem. Jag tycker inte det alls är särskilt roligt med färgklickar som nedvärderar andra vare sig de är homosexuella, samer, judar eller bara tillhör ett annat politiskt parti. Såna politiker hör inte hemma i Sveriges riksdag.

Senast ändrad:
......

Bilagor

• lakritsbajs.jpg
    lakritsbajs.jpg
    29.7 KB · Besök: 29
a.svensson; vi gör så här: du tar fran en representant för homosexuella som kan verifiera dina påståenden om homoacceptansen inom SD. Vem som helst som inte är SD ansluten.

Gällande Islams förtryck gentemot homosexuella, varför skulle jag ha någon acceptans gentemot det? Eller gentemot kvinnoförtryck inom Islam eller barnaga eller annat oacceptabelt för den delen.

Jag är ateist, jag ger inga frikort på religös basis, eller på annan basis heller för den delen. Det borde du ju fatta vid det här laget. Jag ger heller inga frikort till etniska svenskar som vill förtrycka invandrare, kvinnor, män, homosexuella eller annat som stör dem.

Atlas skrev:
> a.svensson; vi gör så här: du tar fran en
> representant för homosexuella som kan verifiera
> dina påståenden om homoacceptansen inom SD. Vem
> som helst som inte är SD ansluten.
>
> Gällande Islams förtryck gentemot homosexuella,
> varför skulle jag ha någon acceptans gentemot
> det? Eller gentemot kvinnoförtryck inom Islam
> eller barnaga eller annat oacceptabelt för den
> delen.
>
> Jag är ateist, jag ger inga frikort på religös
> basis, eller på annan basis heller för den
> delen. Det borde du ju fatta vid det här laget.
> Jag ger heller inga frikort till etniska svenskar
> som vill förtrycka invandrare, kvinnor, män,
> homosexuella eller annat som stör dem.

Varför räknas inte SD anslutna homosexuella för?
Annars finns förstås Alexander Bard som allt som oftast tar SD:s parti i dessa frågor, bl.a stödde han helhjärtat Järva Pride och mig veterligt är han inte medlem i partiet.
Att du inte stödjer islams syn på homosexualitet förstår jag men har aldrig tanken slagit dig att den gruppen som växer i antal med en oerhörd snabb takt just nu en dag om en hel del år kan påverka samhällets syn i dessa frågor?
Det finns mer än en halv miljon människor av muslimsk härkomst i landet idag och med dagens invandringstakt och med dessa gruppers höga födelsetal så kommer dom ofelbart bli en maktfaktor i landet en dag.
Dom kommer att ställa krav på särlagstiftning, tror man inte det är man riktigt naiv.

SDs Hhomosexuella räknas på samma sätt som homosexuella företrädare för Islam. Det har ingen bäring helt enkelt.

A B är kul att du tar upp. Han gör ju ständigt det du hatar. Problematiserar. Det finns inte en chans att han skulle rösta SD. Och han argumenterar för SD för att han vill visa valida poänger. Jag tycker också att det är bra med Pride i förorten, det är ju där det behövs på allvar. Att SD ordnar en sådan parad är däremot ett skämt.

Det vet du med. Men du gillar att bråka. Det får du göra med någon annan.

json88 skrev:
> http://www.expressen.se/debatt/jag-lamnade-m-for-s
> d--for-valjarnas-skull/
> Se där..

"Som politisk sekreterare förväntas man bistå de ledamöter man arbetar för med att bland annat skriva debattartiklar. Döm om min förvåning när dessa kompetenta och drivna ledamöter inte fick skriva artiklar om vissa ämnen - oavsett hur mycket frågorna debatterades hemma i deras valkretsar. De fick inte bemöta väljarnas högst berättigade frågor om exempelvis invandringen. Allt för att inte ”gynna SD”. Om vi diskuterade invandring kunde vi bara förlora på det, resonerade partiledningen. Det var endast jobb och skola som var godkända ämnen."

Humorn i detta är ju att både jobb och skola påverkas mycket av bl.a alliansens misslyckade invandringspolitik. Man kan alltså diskutera följderna av invandringshaveriet, men inte själva orsaken, alltså invandringshaveriet.

Om man jämför detta med frågan om homosexuella som varit på tapeten här i tråden, så kan man ju spekulera över vad följderna blir för de homosexuella om den slags invandring vi hittills haft fortsätter och kanske, gud bevare oss, accelererar ytterligare? Är det sannolikt att om en ökande del av befolkningen har en dålig syn på homosexuella, och dessa dessutom är till 99,99% sanktionerade av sin religion i denna syn, att det kommer att bli svårare för homosexuella att leva bra liv i vårt land? Lite anekdotiskt men ändå: Bland de homosexuella jag känner i Malmö mumlas det lite som med handen knuten i fickan, för man vill ju inte ge SD rätt, att det blivit lite vanligare i Malmö med tillmälen på stan om man visar sin läggning, och att dessa angrepp i princip alltid kommer från MENA-män.

Så vilka blir följderna av å ena sidan ett ökat inflytande, både i politiken och i vardagen, från folk som kommer från länder där man ligger ljusår efter då det gäller synen på homosexuella, om man jämför med å andra sidan följderna av ökat inflytande för SD, kanske i form av en regeringskoalition med två eller tre andra partier, som lyckas stoppa det förstnämnda inflytandet åtminstone delvis. Vilket förlorar man minst på?
Naturligtvis svarar många att man tjänar mest på att båda har så lite makt som möjligt, men den kalkylen bygger enbart på önsketänkande eftersom SD är det enda parti som verkligen vill minska den förstnämnda maktfaktorn.

Edit: minst och mest...

Senast ändrad:
json88 skrev:
> Trenden är oundviklig oavsett vilken mätning.
> Och arbetskamraterna börjar svika sin fd kollega,
> svetsaren som aldrig var.
> http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21290578.
> ab

När SD väl tagit över Harpsund, stängt gränserna och slängt ut den sista tiggaren. Vad har man för plan då? Vad är tanken om det nu finns någon sån tanke?

grump skrev:
> json88 skrev:
> -----
> > Trenden är oundviklig oavsett vilken mätning.
> > Och arbetskamraterna börjar svika sin fd
> kollega,
> > svetsaren som aldrig var.
> >
>
> > ab
>
>
> När SD väl tagit över Harpsund, stängt
> gränserna och slängt ut den sista tiggaren. Vad
> har man för plan då? Vad är tanken om det nu
> finns någon sån tanke?

Troligen genomföra sin politik. S och MP har varit där i snart ett år, jag ser inte mycket till plan där...

Ang. Det här med Sverigevänner. Jag tror många väljer SD för de tröttnar på infantilt beteende från media och vänsterpolitiker. Jag har otroligt mycket större problem med SR-anställda journalister som kallar sig "Sverigeovän" i sociala medier (Samson Wiklund) än en somalier framför mig på Ica.

ething skrev:
> grump skrev:
> -----
> > json88 skrev:
> >
>
> > -----
> > > Trenden är oundviklig oavsett vilken
> mätning.
> > > Och arbetskamraterna börjar svika sin fd
> > kollega,
> > > svetsaren som aldrig var.
> > >
> >
>
> >
> > > ab
> >
> >
> > När SD väl tagit över Harpsund, stängt
> > gränserna och slängt ut den sista tiggaren.
> Vad
> > har man för plan då? Vad är tanken om det nu
> > finns någon sån tanke?
>
> Troligen genomföra sin politik. S och MP har
> varit där i snart ett år, jag ser inte mycket
> till plan där...
>
>

Tack. Vad är dess politik? Kan nån förklara?

grump skrev:
> När SD väl tagit över Harpsund, stängt
> gränserna och slängt ut den sista tiggaren. Vad
> har man för plan då? Vad är tanken om det nu
> finns någon sån tanke?

Då slänger man ut muslimerna. Och vi bryr oss inte.
Därefter ger man sig på bögarna. Och vi bryr oss inte.
Sedan tar man hand om judarna. Och vi bryr oss inte.
Så kommer turen till cykelmän i lycra. Och det finns ingen kvar som kan bry sig.

;-)

DT skrev:
> grump skrev:
> -----
> > När SD väl tagit över Harpsund, stängt
> > gränserna och slängt ut den sista tiggaren.
> Vad
> > har man för plan då? Vad är tanken om det nu
> > finns någon sån tanke?
>
> Då slänger man ut muslimerna. Och vi bryr oss
> inte.
> Därefter ger man sig på bögarna. Och vi bryr
> oss inte.
> Sedan tar man hand om judarna. Och vi bryr oss
> inte.
> Så kommer turen till cykelmän i lycra. Och det
> finns ingen kvar som kan bry sig.
>
> ;-)

Så kan du ju inte skriva. Tänk om nån blir kränkt.

grump skrev:
> ething skrev:
> -----
> > grump skrev:
> >
>
> > -----
> > > json88 skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > Trenden är oundviklig oavsett vilken
> > mätning.
> > > > Och arbetskamraterna börjar svika sin fd
> > > kollega,
> > > > svetsaren som aldrig var.
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > > ab
> > >
> > >
> > > När SD väl tagit över Harpsund, stängt
> > > gränserna och slängt ut den sista tiggaren.
> > Vad
> > > har man för plan då? Vad är tanken om det
> nu
> > > finns någon sån tanke?
> >
> > Troligen genomföra sin politik. S och MP har
> > varit där i snart ett år, jag ser inte mycket
> > till plan där...
> >
> >
>
> Tack. Vad är dess politik? Kan nån förklara?

Du kan ju börja med att förklara ditt mantra "stänga gränserna". Har bett dig om ett svar ett antal gånger nu om vem som vill det, någon gång svarar du kanske, eller?
"En halv sanning är också en lögn"

Inte är väl SDs (officiella) politik att stänga gränserna och slänga ut muslimerna (som fått asyl / put)?

Däremot en gammal mp (Torekull) ville väl stänga gränserna.

Carl A skrev:
> Inte är väl SDs (officiella) politik att stänga
> gränserna och slänga ut muslimerna (som fått
> asyl / put)?
>
> Däremot en gammal mp (Torekull) ville väl
> stänga gränserna.

Precis, men det har en del svårt att ta in. Men det är väl smidigare att hänga på mobben så slipper man ha egna åsikter.

json88 skrev:
> grump skrev:
> -----
> > ething skrev:
> >
>
> > -----
> > > grump skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > json88 skrev:
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > > > Trenden är oundviklig oavsett vilken
> > > mätning.
> > > > > Och arbetskamraterna börjar svika sin fd
> > > > kollega,
> > > > > svetsaren som aldrig var.
> > > > >
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > >
> > > > > ab
> > > >
> > > >
> > > > När SD väl tagit över Harpsund, stängt
> > > > gränserna och slängt ut den sista
> tiggaren.
> > > Vad
> > > > har man för plan då? Vad är tanken om
> det
> > nu
> > > > finns någon sån tanke?
> > >
> > > Troligen genomföra sin politik. S och MP har
> > > varit där i snart ett år, jag ser inte
> mycket
> > > till plan där...
> > >
> > >
> >
> > Tack. Vad är dess politik? Kan nån förklara?
>
>
> Du kan ju börja med att förklara ditt mantra
> "stänga gränserna". Har bett dig om ett svar ett
> antal gånger nu om vem som vill det, någon gång
> svarar du kanske, eller?
> "En halv sanning är också en lögn"

Okej. Bortse från att stänga gränserna. Vad vill de då göra? Om du inte vet det är det väl lika bra att skriva det då istället för att ducka och posta motfrågor?

grump skrev:
> json88 skrev:
> -----
> > grump skrev:
> >
>
> > -----
> > > ething skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > grump skrev:
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > > > json88 skrev:
> > > > >
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > >
> > > > > -----
> > > > > > Trenden är oundviklig oavsett vilken
> > > > mätning.
> > > > > > Och arbetskamraterna börjar svika sin
> fd
> > > > > kollega,
> > > > > > svetsaren som aldrig var.
> > > > > >
> > > > >
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > >
> > > > >
> > > > > > ab
> > > > >
> > > > >
> > > > > När SD väl tagit över Harpsund,
> stängt
> > > > > gränserna och slängt ut den sista
> > tiggaren.
> > > > Vad
> > > > > har man för plan då? Vad är tanken om
> > det
> > > nu
> > > > > finns någon sån tanke?
> > > >
> > > > Troligen genomföra sin politik. S och MP
> har
> > > > varit där i snart ett år, jag ser inte
> > mycket
> > > > till plan där...
> > > >
> > > >
> > >
> > > Tack. Vad är dess politik? Kan nån
> förklara?
> >
> >
> > Du kan ju börja med att förklara ditt mantra
> > "stänga gränserna". Har bett dig om ett svar
> ett
> > antal gånger nu om vem som vill det, någon
> gång
> > svarar du kanske, eller?
> > "En halv sanning är också en lögn"
>
> Okej. Bortse från att stänga gränserna. Vad
> vill de då göra? Om du inte vet det är det väl
> lika bra att skriva det då istället för att
> ducka och posta motfrågor?

Nu är jag inte SD:are så jag kan inte sitta här och rabbla partiprogram. Men vad som framgår är att man vill strypa inflödet drastiskt. Ingen med Svenskt medborgarskap eller uppehållstillstånd ska slängas ut. De som väljer att stanna får göra det på samma premisser som vi andra. Inga hemspråksundervisningar, i Sverige talar vi Svenska. För att nämna något, andra får rätta mig om jag har fel.
Raserade jag några av dina inlärda myter nu Grump? ;)

Lite politisk humor..

En kvinna i en röd varmluftsballong insåg, att hon var vilse.

Hon reducerade höjden och fick syn på en man på jorden.

Hon gick lite längre ner och ropade till mannen: ”Ursäkta, kan du hjälpa mig? Jag skulle träffa en väninna för en timme sedan, men jag vet inte, var jag är!”

Mannen svarade: ”Du befinner dig i en röd varmluftsballong ca. 30 fot över havet på 55º41´47” nordlig bredd och 10º12´47” västlig längd.”

”Du måste vare tekniker.” sa kvinnan.

”Ja det är jag,” svarade mannen, ”men hur kunde du veta det?”

”Enkelt,” sa kvinnan, ”allt, du har sagt, är tekniskt korrekt, men jag har ingen aning om, vad jag ska använda upplysningarna till. Faktum är, att jag vet fortfarande inte var jag är. Det enda jag har fått ut av din hjälp, är att jag är ännu mer försenad.

”Mannen på jorden svarade: ”Du måste vara socialdemokrat.”

”Det är jag,” svarede kvinden, ”men hur kunde du veta det?”

”Det är enkelt. Du vet inte var du är eller vart du ska. Du har kommit upp med hjälp av varm luft. Du har ingått ett avtal som du inte klarar av att hålla och du förväntar dig att folk under dig skall lösa problemet. Faktum är, att du befinner dig i samma situation som du gjorde innan du träffade mig, men nu är det plötsligt mitt fel!”

json88 skrev:
> grump skrev:
> -----
> > json88 skrev:
> >
>
> > -----
> > > grump skrev:
> > >
> >
>
> >
> > > -----
> > > > ething skrev:
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > > -----
> > > > > grump skrev:
> > > > >
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > >
> > > > > -----
> > > > > > json88 skrev:
> > > > > >
> > > > >
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > >
> > > > >
> > > > > > -----
> > > > > > > Trenden är oundviklig oavsett vilken
> > > > > mätning.
> > > > > > > Och arbetskamraterna börjar svika
> sin
> > fd
> > > > > > kollega,
> > > > > > > svetsaren som aldrig var.
> > > > > > >
> > > > > >
> > > > >
> > > >
> > >
> >
>
> >
> > >
> > > >
> > > > >
> > > > > >
> > > > > > > ab
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > > När SD väl tagit över Harpsund,
> > stängt
> > > > > > gränserna och slängt ut den sista
> > > tiggaren.
> > > > > Vad
> > > > > > har man för plan då? Vad är tanken
> om
> > > det
> > > > nu
> > > > > > finns någon sån tanke?
> > > > >
> > > > > Troligen genomföra sin politik. S och MP
> > har
> > > > > varit där i snart ett år, jag ser inte
> > > mycket
> > > > > till plan där...
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > > Tack. Vad är dess politik? Kan nån
> > förklara?
> > >
> > >
> > > Du kan ju börja med att förklara ditt
> mantra
> > > "stänga gränserna". Har bett dig om ett
> svar
> > ett
> > > antal gånger nu om vem som vill det, någon
> > gång
> > > svarar du kanske, eller?
> > > "En halv sanning är också en lögn"
> >
> > Okej. Bortse från att stänga gränserna. Vad
> > vill de då göra? Om du inte vet det är det
> väl
> > lika bra att skriva det då istället för att
> > ducka och posta motfrågor?
>
> Nu är jag inte SD:are så jag kan inte sitta här
> och rabbla partiprogram. Men vad som framgår är
> att man vill strypa inflödet drastiskt. Ingen med
> Svenskt medborgarskap eller uppehållstillstånd
> ska slängas ut. De som väljer att stanna får
> göra det på samma premisser som vi andra. Inga
> hemspråksundervisningar, i Sverige talar vi
> Svenska. För att nämna något, andra får rätta
> mig om jag har fel.
> Raserade jag några av dina inlärda myter nu
> Grump? ;)

Du har tydligen inte förstått frågan. Jag undrar vad man tänker sig för politik förutom det du skriver. Ja, helt enkelt när man uppnått sitt mål med det man gått på val med (invandrarfrågan) och sitter på Harpsund och käkar kräftor. Vad händer sen? Har du ingen aning är det okej, det kanske är bättre att de som faktiskt vet svarar istället?

a.svensson skrev:

> Dom kommer att ställa krav på särlagstiftning,
> tror man inte det är man riktigt naiv.

Om du tror att ett fint ord som låter myndigt och nästan förföriskt kan ändra Svensk grundlag så är du inte bara naiv utan dessutom ett propagandaoffer. Nomenklatur är ett starkt vapen gentemot fritt tänkande.

särlagstiftning

Ta och kolla upp RF 1:9 och återkom. Särlagstiftning är ett propagandabegrepp.

Jag sitter och äter på Ikea med barnen nu så jag kan inte gräva fram en bra källa, men jag tror att sharia redan är verksam i ett annat EU-land (England) då det gäller hela eller delar av arvsrätten? Någon annan får kolla det jag hinner inte nu.

Snuten skrev:
> Jag sitter och äter på Ikea med barnen nu så
> jag kan inte gräva fram en bra källa, men jag
> tror att sharia redan är verksam i ett annat
> EU-land (England) då det gäller hela eller delar
> av arvsrätten? Någon annan får kolla det jag
> hinner inte nu.

Är väl mer intressant vilken påverkan det har på existerande arvsrätt i UK än att det är "sharia". Om det nu stämmer det du skriver. Allt som går under sharialagarna måste inte vara dåligt.

Snuten skrev:
> hinner inte nu.

http://www.billionbibles.org/sharia/uk-sharia-law.html

json88 skrev:
> Snuten skrev:
> -----
> > Jag sitter och äter på Ikea med barnen nu så
> > jag kan inte gräva fram en bra källa, men jag
> > tror att sharia redan är verksam i ett annat
> > EU-land (England) då det gäller hela eller
> delar
> > av arvsrätten? Någon annan får kolla det jag
> > hinner inte nu.
>
> http://www.billionbibles.org/sharia/uk-sharia-law.
> html

Vilken härlig sida. Är det tillförlitlig data på den tror du?

Snuten skrev:
> hinner inte nu.

Jag citerar bara så att det inte försvinner. Samtidigt som jag försöker ta in alla dimensioner i ovanstående.

Smaklig spis. Så får du väl se om någon annan vill kolla dina lösa rykten som du tror kan gälla någon annanstans men som lika gärna för dig kan argumenteras som fakta. För hey, det bekräftar ju din världsbild. Då är det ju sant per se.

json88 skrev:
> Direkt så drar man paralleler till nazityskland,
> med bild på Hitler och allt. Men det är väl
> helt i linje med den "nyanserade" debatten i
> Sverige.
> http://www.expressen.se/kvallsposten/gravstenar-an
> vands-som-fyllnadsmaterial/

Vad har Karl-Henrik Wallersteins förfasan över dumpade gravstenar med den "nyanserade" debatten att göra? Långsökt!

Atlas skrev:
> Snuten skrev:
> -----
> > Jag sitter och äter på Ikea med barnen nu så
> > jag kan inte gräva fram en bra källa, men jag
> > tror att sharia redan är verksam i ett annat
> > EU-land (England) då det gäller hela eller
> delar
> > av arvsrätten? Någon annan får kolla det jag
> > hinner inte nu.
>
> Jag citerar bara så att det inte försvinner.
> Samtidigt som jag försöker ta in alla
> dimensioner i ovanstående.
>
> Smaklig spis. Så får du väl se om någon annan
> vill kolla dina lösa rykten som du tror kan
> gälla någon annanstans men som lika gärna för
> dig kan argumenteras som fakta. För hey, det
> bekräftar ju din världsbild. Då är det ju sant
> per se.

Vissa har en världsbild, andra står med huvudet i sanden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp