OT: Practical Joke

Lite av de jag gjort:

Tagit alla bestick i fikarummet och fryst in i glassbyttor. Ställde fram isblocken vid 9-fikat innan folk började strömma in och alla började fundera vad det var för blådåre som gjort något dylikt.

Hade en kollega som tyckte det var roligt att spela musik högt när jag satt i telefonen bara för att han visste att jag störde mig på att han spelade musik ö.h.t, så hans stol blev utrustad med en gastuta. Flera gånger. Kommer aldrig glömma hans ansiktsuttryck när han varit till fikarummet och hämtat en färsk kopp kaffe och kom tillbaka och satte sig på stolen och tutan gick av. Halv fet som han är så sätter han sig ganska hårt i stolen och skvätter kaffe över hela sig själv haha.

Har en granne som alltid ställer sin bil utanför mitt hus. Även på vintern så att snöröjningen drabbar mig då dom inte kan röja utanför min garageuppfart. Eftersom att jag åker till jobbet redan vid 6 tiden på morgonen så han jag en morgon skotta hela garageuppfarten + vägen utanför, allting placerades runt hans bil och det packades väl. Det blev hårda vallar av tö-snö på säkert 1-1.5m höga som han fick tabort. Det funkade i ett par veckor men numera står det flera bilar där istället, får nästan överväga att göra något liknande igen nu till vintern.

En korridorskompis i Lund brukade få sin mat stulen i den gemensamma frysen så han köpte ett paket glass. När han var hemma värmde han loss plastbyttan, gröpte ur en bit i botten. Efter det fick hans bror skita i plastbyttan (han hade inte mage själv). Sen stjälpte dom tillbaka glassen i byttan och frös den med all annan mat.

Glassen var borta dagen efter.

lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> En korridorskompis i Lund brukade få sin mat
> stulen i den gemensamma frysen så han köpte ett
> paket glass. När han var hemma värmde han loss
> plastbyttan, gröpte ur en bit i botten. Efter det
> fick hans bror skita i plastbyttan (han hade inte
> mage själv). Sen stjälpte dom tillbaka glassen i
> byttan och frös den med all annan mat.
>
> Glassen var borta dagen efter.

Så jäkla vidrigt. Och sjukt kul.

Ett band vi spelade med vid ett flertal gånger brukade vara ganska taskiga mot sin trummis som alltid blev dyngfull och däckade. En gång när han somnat på sitt studentrum tog de av alla hans kläder, satte honom på golvet med ryggen mot sängen, slog på en p-rulle på tv'n och satte en dammsugarslang (dammsugaren var påslagen) över hans balle och lämnade honom med dörren öppen ut till korridoren.

lundatok skrev:
> En korridorskompis i Lund brukade få sin mat
> stulen i den gemensamma frysen så han köpte ett
> paket glass. När han var hemma värmde han loss
> plastbyttan, gröpte ur en bit i botten. Efter det
> fick hans bror skita i plastbyttan (han hade inte
> mage själv). Sen stjälpte dom tillbaka glassen i
> byttan och frös den med all annan mat.
>
> Glassen var borta dagen efter.

Slutade matstölderna efter det?

Wee skrev:
> Har en granne som alltid ställer sin bil utanför mitt hus. Även på vintern så att snöröjningen
> drabbar mig då dom inte kan röja utanför min garageuppfart. Eftersom att jag åker till jobbet
> redan vid 6 tiden på morgonen så han jag en morgon skotta hela garageuppfarten + vägen
> utanför, allting placerades runt hans bil och det packades väl. Det blev hårda vallar av tö-snö
> på säkert 1-1.5m höga som han fick tabort. Det funkade i ett par veckor men numera står det
> flera bilar där istället, får nästan överväga att göra något liknande igen nu till
> vintern.

Är det din mark, eller p-förbud eller något liknande? Låter ju inte som ett practical joke direkt, mer som hämnd.

Har ni (fortfarande) cirk av skrifter som kommer till er arbetsplats?

Jag och en kollega hittade en hög på hans rum från 2006-2007, årsrapport från livsmedelsverket och andra stabila luntor. Nu fabricerade vi en "cirklapp" med initialer till dem som jobbat hos oss sedan dess och ritade en bock efter varje initial utom för en tjej. Hon får nu denna hög med skräp på cirk och så får vi se om hon går på detta och lämnar "åter till chefen".

Roligt att hitta på sånt här sen om det blir roligt i praktiken får vi se.

Körde trollgubben på alla som hade vanliga möss också, men det skämtet är lite som att ta en liten tugga mjölkchoklad...man skulle vilja ha mer, och mer komplexitet.

ipv6 skrev:
> Wee skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har en granne som alltid ställer sin bil
> utanför mitt hus. Även på vintern så att
> snöröjningen
> > drabbar mig då dom inte kan röja utanför min
> garageuppfart. Eftersom att jag åker till jobbet
> > redan vid 6 tiden på morgonen så han jag en
> morgon skotta hela garageuppfarten + vägen
> > utanför, allting placerades runt hans bil och
> det packades väl. Det blev hårda vallar av
> tö-snö
> > på säkert 1-1.5m höga som han fick tabort.
> Det funkade i ett par veckor men numera står det
> > flera bilar där istället, får nästan
> överväga att göra något liknande igen nu till
> > vintern.
>
> Är det din mark, eller p-förbud eller något
> liknande? Låter ju inte som ett practical joke
> direkt, mer som hämnd.

Jag bor i sista kåken efter vägen, och det är en vändplan utanför mitt hus där han har två bilar stående + hans frus bil och dotterns bil. Det gör att vändplanen är mer eller mindre obrukbar och omöjligt för en traktor att snöröja t.ex. Bilar som åker in och vänder använder min garage uppfart för att kunna vända, detsamma gäller sopbilen och postbilen. Vi är rätt goda vänner, men jag är inte så förtjust i att ha en massa bilar parkerade utanför mitt hus. Just vintertid är det hemskt då det är jag som måste skotta hela min garage uppfart + ca. 5m ut på vägen.
I.o.m att vi båda skrattar åt det är det väl mera av ett practical joke än en hämnd, även om man kan kalla det båda.

Vägen är ju kommunens så jag kan inte göra så mycket om saken antar jag.

Wee skrev:
> Jag bor i sista kåken efter vägen, och det är en vändplan utanför mitt hus där han har två
> bilar stående + hans frus bil och dotterns bil. Det gör att vändplanen är mer eller mindre
> obrukbar och omöjligt för en traktor att snöröja t.ex. Bilar som åker in och vänder
> använder min garage uppfart för att kunna vända, detsamma gäller sopbilen och postbilen.
> Vi är rätt goda vänner, men jag är inte så förtjust i att ha en massa bilar parkerade
> utanför mitt hus. Just vintertid är det hemskt då det är jag som måste skotta hela min garage
> uppfart + ca. 5m ut på vägen. I.o.m att vi båda skrattar åt det är det väl
> mera av ett practical joke än en hämnd, även om
> man kan kalla det båda.

Då låter det mer som ett PJ än hämnd :)

> Vägen är ju kommunens så jag kan inte göra så mycket om saken antar jag.

Här är det väldigt många som tror att kommunens mark är deras bara för att den råkar ligga precis utanför deras hus. Jag har både fått utskällningar när jag vänt bilen genom att köra för nära (!) någons infart och arga lappar när jag parkerat utanför någon annans hus.

Wee skrev:
> ipv6 skrev:
> -----
> > Wee skrev:
> >
>
> > -----
> > > Har en granne som alltid ställer sin bil
> > utanför mitt hus. Även på vintern så att
> > snöröjningen
> > > drabbar mig då dom inte kan röja utanför
> min
> > garageuppfart. Eftersom att jag åker till
> jobbet
> > > redan vid 6 tiden på morgonen så han jag en
> > morgon skotta hela garageuppfarten + vägen
> > > utanför, allting placerades runt hans bil
> och
> > det packades väl. Det blev hårda vallar av
> > tö-snö
> > > på säkert 1-1.5m höga som han fick tabort.
> > Det funkade i ett par veckor men numera står
> det
> > > flera bilar där istället, får nästan
> > överväga att göra något liknande igen nu
> till
> > > vintern.
> >
> > Är det din mark, eller p-förbud eller något
> > liknande? Låter ju inte som ett practical joke
> > direkt, mer som hämnd.
>
> Jag bor i sista kåken efter vägen, och det är
> en vändplan utanför mitt hus där han har två
> bilar stående + hans frus bil och dotterns bil.
> Det gör att vändplanen är mer eller mindre
> obrukbar och omöjligt för en traktor att
> snöröja t.ex. Bilar som åker in och vänder
> använder min garage uppfart för att kunna
> vända, detsamma gäller sopbilen och postbilen.
> Vi är rätt goda vänner, men jag är inte så
> förtjust i att ha en massa bilar parkerade
> utanför mitt hus. Just vintertid är det hemskt
> då det är jag som måste skotta hela min garage
> uppfart + ca. 5m ut på vägen.
> I.o.m att vi båda skrattar åt det är det väl
> mera av ett practical joke än en hämnd, även om
> man kan kalla det båda.
>
> Vägen är ju kommunens så jag kan inte göra så
> mycket om saken antar jag.

Fast det borde väll vara parkeringsförbud om det är en vändzon?

Ett synnerligen oförargligt skämt: Rulla ihop bubbelplast till en liten korv (gärna sån där lyxig pack-bubbelplast med lite större bubblor). Knö in korven framför hjulet på någons bil (förslagsvis höger bak). Det låter mer än man tror när personen kör iväg, och det låter väldigt mycket som att nåt går sönder. Är ju alltid roligt att få folk att gå ur bilen med bekymrad min.

Är detta att gå lite för långt, eller bara en vanlig tisdagsraid för jofahjälm?

1391182156002.gif

bojsänke skrev:
> Är detta att gå lite för långt, eller bara en
> vanlig tisdagsraid för jofahjälm?
>
>

Tjena!

Vad i helvete?? Kan inte sluta kolla..

Kneecap skrev:
> Vad i helvete??

- Grabbar! Vad ska ni med den där rampen till?

- Åh, ingenting särskilt... *fniss*

Jo, det är ett basejumpförsök där skärmen bara vecklats ut delvis. Han faller mjukare än vad det ser ut, och klarade sig med några benbrott.

Men det blir knäppare om man tänker sig det hela som ett grovt PJ.

Istället för en klassisk "facerape" kan man med fördel göra en sådan enkel sak som att ändra personens födelsedatum. Gärna till ett datum långt fram i tiden men fortfarande före den riktiga födelsedagen.
Lång tid mellan gärning och utdelning sopar effektivt igen spåren från förövaren. ;-)

When you are a few hours into a bigger party at someone's house, when everyone is quite drunk, go to the kitchen, take a plastic food foil, and off you go to the toilet. Lift up the toilet seat and stretch the foil well over the the top of the toilet so there are as little wrinkles as possible, so it transparent. Now put down only the seat and leave the cover open. Now wait inside until longer queue forms and people start banging on the doors. Leave saying you are terribly sorry. There is a high chance that person in big need will just get in and start pissing without lifting the seat

WAKIdesigns skrev:
> When you are a few hours into a bigger party at
> someone's house, when everyone is quite drunk, go
> to the kitchen, take a plastic food foil, and off
> you go to the toilet. Lift up the toilet seat and
> stretch the foil well over the the top of the
> toilet so there are as little wrinkles as
> possible, so it transparent. Now put down only the
> seat and leave the cover open. Now wait inside
> until longer queue forms and people start banging
> on the doors. Leave saying you are terribly sorry.
> There is a high chance that person in big need
> will just get in and start pissing without lifting
> the seat

And you're going to do the cleanup?
Childish!

pennerdal skrev:
> It is also ok to lägg some makarons under the
> toilätt seat, when dom sen sitt on it it will
> crakc som om hela stolen falls apart.

Det där ska jag testa. Det låter ju fantastiskt!

Luthman Photography skrev:
> pennerdal skrev:
> -----
> > It is also ok to lägg some makarons under the
> > toilätt seat, when dom sen sitt on it it will
> > crakc som om hela stolen falls apart.
>
>
> Det där ska jag testa. Det låter ju fantastiskt!

Haha, ja jag med =)

Servera pasta till någon som är väldigt glad i riven parmesan och brukar ta oförskämt mycket. Istället för parmesan så river man färsk pepparrot av starkare typ, ser ut exakt som parmesan. Jättekul effekt när det börjar brinna i munnen på offret.

Bodde med en kompis i gymnasiet. Han tog min mat hela tiden, diskade aldrig undan och vägrade betala för internet men skulle hela tiden använda min dator för att spela online etc.

Jag kom inte ihåg vad som hade hänt just den här dagen, men jag minns att jag var rejält less på han. Så jag runka upp ballen och körde ner den i hans nutella och flöjten mellan skinkorna. Jag var borta från hemmet resten av dagen och jag hann ångra mitt tilltag så berättade det direkt när jag kom hem. Tråkigt nog hade han redan tryckt i sig massa nutella, om han hade sugit på flöjten minns jag inte.

I samma tema, en annan kompis skrubba toaletten med min tandborste, jag blev magsjuk...lagom till nästa fest, när kompisen gick på toa så drog jag mynningen på hans flaska mot röven framför våra andra vänner.

Sen satt jag och mådde bra medan han sög på ölen och vi andra skrattade men han fattade inte varför.

Ean skrev:
> Ta lite T-Röd i någons kaffemugg och häll ut det sen, garanterat beskt för den som ska dricka
> ur koppen.

Var det inte PJ det var frågan om. Det där är väl inte PJ.
Det där är ju att diska åt någon annan. Och hur kul är det då?

Maggots, det kan man göra mycket roligt med som PJ.

Ta helt enkelt en burk eller två. Placera dessa burkar, med locket något lättat, i lämplig låda eller på ett väl dolt ställe i rummet. Maggots som kryper runt i lådor kan vara riktigt irriterande. Men än mer irriterande blir det när det blir stora feta flugor av dem. Rätt kul att öppna dörren till rummet och där flyger det runt ca 100 stora feta flugor, 200 i en burk..

sen har du ett lite mer simpelt.I matlådan. Dock ska man vara medveten om att det beror lite på. Vissa av mina kollegor skiter i om det ligger lite maggots där i lådan. In i mikron och sen är det ju bara att käka dem. Då blir det in så där jätte kul förstås. Bjud polarna på mat bara så där.

Jag har redan testat makarontricket på både fru och barn. Makalöst roligt, kan inte minnas när jag senast hoppade jämfota av förtjusning men idag skedde det.

det med maggots verkar sjukt skoj, men är dom svåra att bli av med om man nu ställer till med ett sånt trick? lixom dom förökar inte sig som galningar?

Ha ha den var bra! Har provat ballong fasttejpat på avgasrör och även tuta på avgasrör. Mkt kul men det blir knepigt med de nya flaschiga avgasören på moderna bilar.....

Tillbaka
Topp