OT: Practical Joke

Kan ju tipsa om buntband. En kollega till mig utförde de mesta märkliga skämt med dom.
Bland dom roligare var när stolen sattes fast i handtaget till en låda i hurtsen.
Två pennor fastsatta på hörlurskalmen såg väldigt jymden ut hehe.

Låter som om några läst "the revengist handbook". Det är mycket rolig läsning där...

Ställa om musknapparna, var det någon som skrev det?
Ställa om drivrutinen så att musen dubbelklickar kan vara görbart

En av mina favoriter är att knyta upp telefonsladden, så att det inte finns någon sladd kvar. När man lyfter luren så sliter man med sig hela telefonen.

En variant på samma tema är att ta loss sladden från telefonluren, fast inte helt och hållet. När personen lyfter luren lossnar sladden.

Ställa om språk i mobilen är också en klassiker. Kanske lite lägre nivå, men att klura ut var språkinställningen är på hebreiska eller tyska är alltid lika "roande".

Jobbar man på ett större företag ställer man om standardskrivaren så att den skriver ut på en annan skrivare, helst på ett annat våningsplan.

Drivrutinen till Nvidia-grafikkort brukar kunna spegelvända eller vända bilden upp och ner. Lite lagom nördigt skoj och väldigt förvirrande. Svårt att röra musen rätt även om man vet var man ändrar tillbaka.

Feffe och TnT:
Jodå, det gick riktigt bra! Min kollega ropade i snabbtelefonen att "Nu är kaffet klart". Strax därefter hör jag det karaktäristiska ljudet av frigolitflingor som landar på rostfritt stål. Pling, pling, pli-pling, pli-pli-pling, braaaak!
Det var mycket uppskattat, och jag har fortfarande jobbet kvar! =)

Jomper: Du har ingen aning om hur man ställer om Nvidas drivrutinter, tänkte jäklas lite med resten av familjen.

Edit: jag hittade det =D

Senast redigerad av en moderator:
En annan grej man lätt kan göra är att hälla i "lite" laxerande medeln i någons kaffe. Men kolla först så att du har tillgång till två toaletter :)

Crossmax äger! Skrev:
-------------------------------------------------------
> En annan grej man lätt kan göra är att hälla i
> "lite" laxerande medeln i någons kaffe. Men kolla
> först så att du har tillgång till två toaletter :)

Ooh, du vet då verkligen hur man kan vara elak.

Broms-tutan är riktigt kul:-) gjorde så på chefens bil eftersom han ofta lämnar den olåst. Även gammal svart olja under motorn har förekommit. Håller man till på någon industri eller liknande kan man bli ganska så överaskad när man ska öppna ytterdörren och får hela naden full med kladdigt fett. Har man arbetskläder så kan man ta hem någons och sy om dom. Har någon matlåda? tejpa fast en riktigt grov porrbild på insidan av locket, detta är iofs bara roligt om man vet att frun tar hand om lådan där hemma;-) Hur står bilarna parkerade utanför jobbet? ser man fronten? om inte kan man tejpa fast något roligt meddelande son alla som möter bilen kan se, endast fantasin sätter gränser!

En annan rolig grej som inte är så bra på jobbet är om någon fyller år så vill man ju ge denne någon en fin present och vad är finare än en back ÖL! Den enda skillnaden mot en vanlig back öl är att man har fyllt backen med cement och bara kapsylerna syns:-)

Det är ju kul att fylla bilar med frigolit flingor, men det är ännu roligare att fylle ett garage med en bil i. En arbets kamrat till farsan fick hela sitt garage fyllt på sin 50 års dag och han blev MYCKET nöjd:-) eller hur det nu var...

Bästa OT-tråden på länge!! Man blir mycket inspirerad....he, he

Inte så mycket ett practical-joke men väl irriterande för omgivningen:
För de som fortfarande använder rörpost på jobbet så kan man lägga i en KRAFTIGT låtande sirén (med batterier inkopplade såklart) i röret och skicka kors och tvärs i huset.
Detta roade vi oss med på min gamla arbetsplats och många stod och kliade sig i huvudet innan de fattade att det var rörposten som tjöt..

Att ta bort toarullarna på alla toaletter kan oxå vara nog så irriterande...

Ok! So for those of you that have company cars...Is anybody getting a new one? Are they talking about it incessantly?...When the time comes for them to collect it, a short phone call explaining that someone had slipped while polishing it - if they could collect it a little later....to give the paint time to dry! Not fair on the car dealer ( but they usuallt deserve an earbashing)...but very funny.
My dad did this to a mate going to collect a Rolls ( not company car! ), 'took 3 months before they were talking to each other!

Nice one......

A good one that works if there are lots of people who work at the same place and all take sandwiches to work.... go into the fridge, open all the sandwich boxes.. and start swapping stuff around... then put them all back in the same places in the fridge.

It was hilarious... lots of confused faces at the lunch table... and I even mixed mine up and look perplexed... they never figured out who did it!

he he he

Är det ingen som provat att tejpa fast telefonluren i apparaten med dubbelhäftande tejp. Garanterar att kollegan blir präktigt förvånad när han får hela telefonen i ansiktet när han skall svara.

/K2

Hahaha, den sista var ju grymmas!
På tal om att tejpa så kan man väl tejpa för mikrofonen på telefonen så att den den som är på andra sidan inte hör något, borde funka väl?

I vår skola har vi en hård tradition av practical jokes, här kommer några förslag:

1. tejpa upp någons mus i taket (funkar bra på korta personer :-))

2. Läppglans, hudlotion eller dylikt på någons mus.

3. byt skärm/mus/tangentbord etc. mellan två datorer som står brevdid varandra.

4. sno någons musmatta och göm den. hela tiden. varje dag. jämt.

5. En av mina favoriter: ta en näve brickor ur verkstaden och hämta offrets mus. se till att brickorna inte går över ps/2-kontakten. skruva isär musen (kom ihåg hur allt satt, jag vet hur det går annars...), lossa den lilla kontakten innuti musen, trä på alla brickro, skruva ihop musen och koppla in. Han kunde INTE förstå hur vi fått dit dom :-D.

Det var allt jag kom på just nu :-)

//__a

Fasen vad många skämtare det fanns här på Happy då!

Det enda jag har gjort var att i mellanstadiet slå av alla huvudbrytare på datorerna så att jag och en kompis slapp matten... (Vi var bättre än "IT experten" på datorer och dom fattade inte vad som var fel... )

Hämden ÄR ljuv mina vänner.

Den ihop bultade pärmen med överfalls larmet i låg vid lunch riggad i offrets postfack. Pärmen utlöstes efter lunch när personen glad i hågen kommit tillbaka med en hel drös peroner sittande i fika rummet. Han fick tokspel och började springa runt med en kraftigt pipande pärm fram och tillbaka (han påminde lite om en stressad John Cleese i Falty Towers), efter en stund bytte han taktik och försökte riva sönder den hopbultade pärmen i desperata försök. Allt detta medan mer och mer personer kommer ut från sina kontor och undrade om brandlarmet hade gått. Sedan försökte han gömma pärmen på ett tomt kontor men insåg dels att det stog hans namn på pärmen och att det inte var en bra idé då kontorets ägare snart skulle komma tillbaka från sin lunch. Jag hittade senare den pipande pärmen inlindad i handdukar inne på en toalett. Den desarmerades och är redo att användas igen!!De kraftiga svett ringarna under personens armar var tydligt talande..................Moa ha haaaa!

Jag antar att det är fullt krig nu! Men jag har fått mycket tips från mina goda skojjare här på happy!!

Frid!

Ny här på forumet och bland det första man läser är denna sjukt roliga tråd, sitter för mig själv och skrattar mitt i natten på ett av mina jobb...

Några till:

Borra hål i toppen och botten av colaburkar, dra snöre emellan, sätt ihopa en 10 st, knyt fast dem under bilen så de inte syns... gammal men beprövat, åkte själv på den härom veckan!

"låna" vid ett obevakat ställe bilnyckeln till kollegans bil, lägg i en massa skräp i bakluckan, sen kör han hem och upptäcker detta, i vårt fall med en massa matkassar som helt plötsligt inte fick plats, sjukt kul...

Byt låskolv på kollegans skåp, tandkräm i korken på kollegans träningsflaska om ni som jag tränar på jobbtid...

Ha det så länge...

Ta en burk fiskbullar och skölj dom väl , rulla i kakao och pärlsocker alternativt kokos stoppa dom sedan i kylskåpet.
Förhoppningsvis kommer någon och snattar en "chokladboll".

Leif Skrev:
> Ta en burk fiskbullar och skölj dom väl , rulla i
> kakao och pärlsocker alternativt kokos stoppa dom
> sedan i kylskåpet.
> Förhoppningsvis kommer någon och snattar en
> "chokladboll".
>
>

Den var grymt bra!=)

/Fredde

Chokladfiskbullarna skall testas hemma, har ett skåpstroll till sambo. HiHiHi..

Sist det begav sig hade vi riggat en kakburk i plåt vi haft mackorna i när vi åkt och vindsurfat. Tjejen kom dit senare och hittade burken medan vi var ute. Burken var nu tom på mackor och riggad med en RIKTIGT stor (Skalet diameter ca 25cm) död gammal krabba vi hittade. Tjutet hördes långt ut på vattnet!!

//jns

Det där pärmen gjorde att jag inte kunde hålla mig för skratt här på jobbet utan var tvungen att skratta högt i hela kontorslandskapet... Fy fan om man kunde fått se det - då hade jag nog skrattat ihjäl mig på riktigt.

Fiskbullarna MÅSTE jag testa någon dag på jobbet! BÄST! =D

När ni är hemma hos någon polare kan ni knata in på toan och sticka massor av små hål med en nål i tandkrämstuben och om han/hon har flytande tvål kan man trycka ner lite sånt i tandkrämstuben också =)

Hehe Själv har man nykeln till proppskåpet i skolan och stänger av all ström i hela skolan lite då och då. Lärarna springer runt som galna och undrar vad som är fel. Dom har inte kommit på mig och min kompis än=)
Nykeln Hittade vi ute på skolgården liggandes utan några andra nycklar så tro inte att vi har snott den av någon. det stog "proppskåp" på dne så dte var inte svårt at5t lista ut var den gick, hehehe=)

Putte Skrev:
> Hehe Själv har man nykeln till proppskåpet i
> skolan och stänger av all ström i hela skolan lite
> då och då. Lärarna springer runt som galna och
> undrar vad som är fel. Dom har inte kommit på mig
> och min kompis än=)
> Nykeln Hittade vi ute på skolgården liggandes utan
> några andra nycklar så tro inte att vi har snott
> den av någon. det stog "proppskåp" på dne så dte
> var inte svårt at5t lista ut var den gick,
> hehehe=)

Det kan skrivas som stöld.....bara så du vet!

/Fredde

En hel sida med vapen och 'boobie-traps' för kontoret, av kontorsmaterial. :)

http://www.bleacheatingfreaks.com/science/OB/

Vinnaren:
1.jpg

Man kan trycka på "Prt Sc"-knappen och lägga in bilden som skrivbordsbakgrund. Sedan gömmer man de riktiga ikonerna under ett öppet fönster. Alternativt kan man placera de riktiga ikonerna bredvid de falska så blir datorägaren schitzofren.

kom igen... fler pratical Jokes nu... kompisen anmälde precis min msn-adress till en snusk-chatt så nu ska hämden komma... ska praktisera lite av de som har tipsats om här. Kan säga att i skolan så har vi egna datorer och han är inte så noga med att låsa den varje gång det blir rast så där ska man nog kunna göra något.. men det ska helst vara smart.. riktgit smart... och om tekniken tillåter det så kan jag filma hela attacken.... =D

Johan S skrev:
> Man kan trycka på "Prt Sc"-knappen och lägga in
> bilden som skrivbordsbakgrund. Sedan gömmer man de
> riktiga ikonerna under ett öppet fönster.
> Alternativt kan man placera de riktiga ikonerna
> bredvid de falska så blir datorägaren schitzofren.

Eller köra active desktop så försvinner ikonerna tills man ändrar tillbaka. :)

=David skrev:
> Eller köra active desktop så försvinner ikonerna
> tills man ändrar tillbaka. :)

Och ställa om både fönster- och textfärger till samma färg så man inte ser vart man klickar - det är evil!

Tillbaka
Topp