OT: Practical Joke

Vi klädde in en kollegas kontor med post-it lappar, helt täckt, väggar, tak, skrivbord, hylla.....packplast runt stolen med mycket tejp.....bytte alla tangenter
Fick aldrig se minen på han bara..hehe =)

Smörjde in arbetsledarens finpenna en dag innan han skulle ha kundbesök och när han och kunden diskuterar och det är dags att börja skriva så flyger pennan ur handen på honom hehe givetvis reser han sig för att torka av handen, dock så är även armstöden där han tar ett kaftigt tag om för att resa sig upp, duktigt insmorda med handkräm på undersidan varpå han slinter hehe, givetvis så blev det ju fullt krig sen. :-)

tabou skrev:
-------------------------------------------------------
> Smörjde in arbetsledarens finpenna en dag innan
> han skulle ha kundbesök och när han och kunden
> diskuterar och det är dags att börja skriva så
> flyger pennan ur handen på honom hehe givetvis
> reser han sig för att torka av handen, dock så
> är även armstöden där han tar ett kaftigt tag
> om för att resa sig upp, duktigt insmorda med
> handkräm på undersidan varpå han slinter hehe,
> givetvis så blev det ju fullt krig sen. :-)

Sånt kan gå illa :P

Bogey skrev:
> tabou skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Smörjde in arbetsledarens finpenna en dag
> innan
> > han skulle ha kundbesök och när han och
> kunden
> > diskuterar och det är dags att börja skriva
> så
> > flyger pennan ur handen på honom hehe givetvis
> > reser han sig för att torka av handen, dock
> så
> > är även armstöden där han tar ett kaftigt
> tag
> > om för att resa sig upp, duktigt insmorda med
> > handkräm på undersidan varpå han slinter
> hehe,
> > givetvis så blev det ju fullt krig sen. :-)
>
>
> Sånt kan gå illa :P

Hehe ja som väl va så var detta ingen ny kund utan en som vi känner väl båda två så han skrattade mest åt de thela men chefen var lite generad, fick sen som hämnd en dag när jag slet upp mitt skåp en burk vatten över mig på morgonen. :-P

att hälla lite hydraulvätska i ljuddämparen på någons bil är en höjdare. Resultatet?? KRAFTIG vit rökutveckling när ljuddämparen blivit varm.

teknikmagasinet har mkt roliga saker annars får man tänka lite på vad det är för arbetsplats
Tex en kompis som jobbar på ica blev utsatt för tomburkslavin(tomburkar staplade på baksidan av en dörr) när han skulle öppna dörren till sitt arbetsrum

Jan Ullrich skrev:
> Åhh fy fan , nu ska jag göra fiskbullar till
> ckokladbollar och lägga i kylskåpet med en
> varsågod lapp till. Oj Oj vad kul

Det där klassas ju som dråpförsök!!!

Har man en kollega som stänger av kontaktlisten för att stänga av alla elapparater så kan man med fördel ställa en fläkt på max och koppla in den. När kollegan kommer och skall starta dator etc på morgonen så blir han väldigt förvånad när alla papper blåser runt.

Sätter man fläkten under bordet och stoppar in ett spelkort så att det smnattrar lite charmigt så blir det grymt rolig reaktion. Rätt var det är så smattrar det som bara tusan i hela rummer *fniss*

Dörrhandtag som är lossskruvade, har det varit uppe ännu?

När jag jobbade på hälsohögskolan var det någon som var riktigt kreativ till 1:a april. De hade hält ut något på golvet i entren så när man gick där smällde det. Golvet var lite blankare än vanligt men det smällde ganska rejält när man satte ner fötterna. Någon som vet vad det kan vara?

Mr Handley skrev:
> Någon som
> vet vad det kan vara?

amoniak och jod har jag för mig man blandade för den effekten. Lita lagom explosivt för att vara roligt, men kan färga ner om man inte är försiktig. Googla på det om du vill ha receptet.

När jag jobbade på Operan som scentekniker, en mycket manlig arbetsplats, så målade jag en kollegas abetsskor först rosa och sedan var och varannan dag i olika omanliga färger och mönster, blommor är fint. när kollegan tröttnade och låste in skorna började det riktigt roliga att lyckas bryta upp hans skåp utan att han märkte det, så fortsatte det några veckor tills han slutade använda sina skor. Kanske var de för tunga av all färg?

Ta ut sladden ur telefonluren sätt en liten tejpbit över stiften, Montera sen ihop och ring till telefonen när personen sitter där
Gjorde vi på en kollega en gång :) Det var kul

Jag kom just att tänka på ett practical joke som jag och några vänner genomförde förra sommaren på en välkänd forumprofil.
Det hela går ut på att Volvos lastmaskiner är dom enda som duger något till, och CAT är något som släpats upp från helvetet (enligt den som utsattes för skämtet). Till och med att ha CAT-kängor eller en tröja är förbjudet.

Men när den här personen åkte utomlands på semestern så skaffade Happyperson 1 en stor CAT-streamer från sitt jobb, vidarebefordrade den till Happyperson 2 som överlämnade den till Happyperson 3 som hade reservnycklarna till Happyperson 4s bostad och visste var bilnycklarna hängde.. Sen gick det snabbt att dekorera bakrutan på bilen inifrån.

Happyperson 4 blev väldigt överraskad när han kom hem från semestern.

Någon på min arbetsplats har skaffat en Specialized Langster och ställt i entrén. Nu går jag ner och vänder på bakhjulet. Det blir säkert en rolig överrraskning för ägaren.

Markus F skrev:
> Någon på min arbetsplats har skaffat en
> Specialized Langster och ställt i entrén. Nu
> går jag ner och vänder på bakhjulet. Det blir
> säkert en rolig överrraskning för ägaren.

Eller så vänder du på hela cykeln. det är smått crazy!!

Markus F skrev:
> Någon på min arbetsplats har skaffat en
> Specialized Langster och ställt i entrén. Nu
> går jag ner och vänder på bakhjulet. Det blir
> säkert en rolig överrraskning för ägaren.

Klockrent, extra kul om han/hon inte har något verktyg att ändra tillbaka med.. för det är väl inte QR på dem?

Har hört talas om ett helt magnifikt P.J. som jag måste dela med mig av. Har inte testat dessa själv så jag garanterar inte att det funkar, har hört att det ska vara helt ofarligt men den som ska utföra detta bör kanske forska lite i säkerheten med kemikalien först. Man införskaffar sig lite utav den från kemilektionerna kända indikatorvätskan Fenolftalein. Denna färglösa och någorlunda smaklösa vätska ska enligt min källa bli röd vid reaktion med sura grejer, alltså PH under 7 eller nåt sånt. Nu kommer vi till själva grejen, enkelt, elakt och genialiskt! Droppa i lite Fenolftalein i ditt offers vattenglas, kranvatten är någorlunda PH-neutralt så du riskerar inte upptäckt i detta stadie. Låt nu offret i lugn och ro dricka upp. Vänta ett tag. Håll lite koll på när ditt offer går på toa nästa gång för det är här du kommer att behöva hålla masken. Om allt gått som det ska så är ditt offers urin nu tok-rött pga magsyra som har ett lågt PH. Ditt offer kommer förmodligen att komma ut från toaletten och vara likblek i ansiktet, då han/hon nu antagligen tror att han/hon lider av akut njursvikt och pissar blod. Är du snäll (feg och osmart) så berättar du nu att detta va ett P.J. Är du lite mindre snäll (smart och vill inte åka dit) låter du ditt offer uppsöka läkare där det bör visa sig att denne är frisk som en nötkärna. Mycket nöje!!

Markus F skrev:
> Nej, dom är bultade. Men tyvärr var den låst
> idag. Jag avvaktar.

Avlägg rapport senare! Klooockrent :)

Råkade ut för den där för några år sedan. Kollegorna hade plastat in en stor lapp och monterat i älgbågen på min bil, med spegelvända bokstäver hade de skrivit "Knulla? Ring Bocken 070-mittnummer". Fick en del väldigt konstiga blickar vid trafikljus innan jag hittade lappen. 4 dagar berättade kollegorna att jag kört runt med den... Fick inga samtal dock.

Anders G skrev:
> lådan där hemma;-) Hur står bilarna parkerade
> utanför jobbet? ser man fronten? om inte kan man
> tejpa fast något roligt meddelande son alla som
> möter bilen kan se, endast fantasin sätter
> gränser!

Indikatorfärger kan man göra mycket med. Namnet som jag sldrig kommer ihåg men slutar på blått är jättekul att droppa i någons drink, för den går upp i ögonen som ändrar färg. Urinen får en väldigt distinkt blå färg med..

Aliera dig med sekreteraren på jobbet. Be han/hon att lämna en lapp med meddelande att offret ska ringa upp personen N Hjort som sökt offret och skriv numret till Kolmården på lappen.

Pat

Senast redigerad av en moderator:
Dubbelhäftande tejp (mattejp) på undersidan av musen och mot musmattan... mycket enerverande för den som blir utsatt, speiellt om den är i telefonkontakt med en kund eller liknande.

Lisa skrev (för jättelänge sedan!):
> Sitter ni på kontor kan du ju alltid fixa någons
> skärmsläckare så att det ploppar upp ett gäng
> porrbilder. Och om ni har optiska möss kan du
> sätta en tejpbit över sensorn...

Usch, tänker på Julie Amero - lärarvikarien från Connecticut
som riskerar upp till 40 års fängelse efter att porrpopuper
dök upp på hennes bildskärm under en lektion. Det är idag som
hennes dom skall avkunnas om jag inte minns fel. Helt sjukt.

Mårten skrev:
> TigerMale: Sånär som på att pedalerna i princip
> alltid är märkta med R och L kan det bli grumt!

D'oh!!!!!!

men om man bortser från de,typ om man gjorde om de oxå då:D
o de finns säkert nåt billigt junk där det inte finns märkning:D

Bilagor

• SM902~D-Oh-Posters.jpg
    SM902~D-Oh-Posters.jpg
    21.7 KB · Besök: 48
Tjena!

Att gömma sisådär 20-30 wunderbaum i nåns bil har en ganska intressant effekt.. Speciellt dom nya som luktar som godiset Bilar.. :D

Kneecap skrev:
> Tjena!
>
> Att gömma sisådär 20-30 wunderbaum i nåns bil
> har en ganska intressant effekt.. Speciellt dom
> nya som luktar som godiset Bilar.. :D

20-30 olika måste ju va ännu bättre:D faaaaan vilken luktkrock

Den har jag provat på en kolega Tobias. Det var en höjdare. Fnissar än i dag när jag tänker på det. Se till att ta ett gammalt trasigt tangentbord bara......

Vi tejpade porrbilder på en kollegas bil på passagerardörren och i fronten :) Han funderade varför alla vände sig om och pekade när han åkte genom centrum, Men han märkte varför när han kom hem.
Kan säga att han var lite sur dan efter

Vi fick tag på en sån där väderballong som man skickar upp i luften och mäter vindar mm. Vi blåste upp den med gas inne på en kollegas rum som var ledig den dagen och sen stängde vi dörren. Dom blir stora så tog upp hela rummet och dom är fyllda med nåt vit typ talk så blir rätt kul när han var tvungen att göra hål i den för att få ut den genom dörren.. Var rätt kul.

Ett annat störtkul skämt är ju att klippa in chefens huvud på någon porrbild och skicka runt till alla på kontoret, utom chefens då förstås. Oj oj oj vad han kommer undra vad alla skrattar åt, LOL!

Min kompis brukar lämna sin bil olåst på garage uppfarten, en tidig morgon var jag där och vevade ner förarrutan. Sen hällde jag krossat glas(från en skrotad folka) som jag hade med mig i en påse över förarsätet och golvet. Sedan hände följande: Min kompis kom ut på morgonen och skulle till jobbet, blev helt galen över inbrottet i bilen. Stressad körde han 4 mil in till Sthml mitt i vintern, han frös bra i fartvinden! Sen på lunchen skyndade han till glasverkstan och frågade om dom kunde fixa det direkt, han väntade och hörde sen ett kollektivt gapflabb när hela personalen stod och tittade på den nervevade rutan innanför dörr fodret!

rulla ut en toarulle typ till hälften på valfri allmän toalett, typ Flygplats,donken, tåg, IKEA, eller nåt sånt, och dutta med ett limstift med ca 5 cm mellanrum härs o tvärs medan du rullar tillbaka pappret. följden blir(sen limmet torkat) att näste skitnödige stackare bara får loss cm-korta tussar till sin bruna röv;) grejen är den att hemma kan man ropa på frun som får skicka in en ny rulle, men man ropar inte gärna om det på en allmän toa, o det är det som gör det så kul;)

alternativt kan man ta ett liniment-stift och göra samma sak.

Klipp ut fula bilder ur lämplig tidsskrift och tejpa fast på dina vänners leg i smyg. Mycket roligt, speciellt om man har turen att vara med nästa gång personen skall legitimera sig.

Å jag som trodde att jag skulle få hur tråkigt som helst då jag är ensam på kontoret nästa vecka... sen läste jag det här! Tur att man kommer in i allas kontor... :D Undrar hur mycket hämdaktioner man kan räkna med i höst...

Tillbaka
Topp