OT: Practical Joke

Sitter ni på kontor kan du ju alltid fixa någons skärmsläckare så att det ploppar upp ett gäng porrbilder. Och om ni har optiska möss kan du sätta en tejpbit över sensorn... lite snällare kanske :).

Trådlösa möss flyttar man med fördel runt bland de anställda :)

Har ni "cubicles" ska de tejpas igen och fyllas med packfirgolit, en klassiker!

Lämnar de datorn olåst kan man öppna startmenyn och peka på något, dra en skärmdump med [Prin Screen], klistra in i en BMP i Paint och lägg den som bakgrund. Extra effektfullt om man sedan döljer skrivbordsikonerna.

Dessa förutsätter kontor iofs..

Annars kan man alltid dra gladpack över pissoaren, men det är elakt mot städerskorna (allra minst).

Hurså, har Hotlips Silvstedt fått nog? ;)

kolla om det inte är någon som brukar lägga ifrån sig sina nycklar.

Sno isf dem och kopiera upp bilnyckeln innan han hinner märka att de är borta.

Sedan kan du tillbringa flera månader med att programera om bilradion och byta parkeringsplats.

Att öppna upp en telefon och flytta på tangenterna så de sitter som på ett vanligt tangentbord är också kul.

/rikard

ta en kopia på polarens skärm när han/hon är på fika, spara som bild och lägg den sedan som bakgrund. låt sedan taskbaren 'gömma' (autohide) sig när den inte används. personen förstår oftast inte varför det inte går att klicka på applikationerna vilket brukar medföra lite trassel och om man har tur, en omstart. =)

t-röden låter inte trevligt.. hehe..

edit: äsch.. the_tnt hann före. =)

Senast redigerad av en moderator:
Du kan rigga något gemensamt skåp, typ i lunchrummet eller så.

Öppna dörrarna (vanliga med gångjärn), håll för en pappskiva men lämna en glipa längst upp, fyll skåpet med flörtkulor/ Leca-kulor/ frigolitflingor e.dyl., stäng dörrarna och tag bort pappskivan. Det blir en mycket imponerande och trevlig lavin när någon öppnar kan jag säga! =)

Edit: Det kan förresten med fördel användas som "partytrick" också, men då gör man det i badrumsskåpet istället. Alltid är det någon som ska in och snoka. Mycket avslöjande! =)

Hehe.. idag var det någon på jobbet som var rolig... strösockret i sockerskålen var utbytt mot salt. Kaffet smakade inget vidare.. :)

Den här är ganska elak. Hittade den när jag lirade Fallout 2 (holodisc i Sierra Army Depot):

# Sierra Army Depot - R & D
Attending Physician - Dr. H. Lector
Personal Log
**END-PAR**
June 28, 2077
Today the boys in bio storage played a great joke on me. One of the little pranksters altered the settings on my Vault-Tec automated organ extractor. Boy, was I surprised when Private Callow came out of the operating room without a colon. Good thing he was dead already or I'd be in trouble. I hardwired the machine to extract only brains so this wouldn't happen again. I'll get them back for this.
**END-PAR**
June 29, 2077
I removed Private Callow's liver and cooked it. I then had it sent down to the boys in bio storage with fava beans and a nice Chianti. They think it was a special thank you from the general for a job well done. I love my job.
**END-PAR**

Ta en tia och limma fast på golvet, garanterat kommer många att försöka plocka upp den med förvåning som följd, ha gärna kameran till hands och skicka till dem senare, naturligtvis under falsk avsändare :-)

Dragsmällare i skrivbordslådan brukar också vara poppis.

Skruva ur skruvarna till handtaget på toa dörren, men lämna dem kvar i hålet på utsidan så det inte syns på håll, när du ändå är inne där så byt plats på kranarna varmt mot kallt.

Bosse

Ett subtilt skämt är att flytta om knapparna på tangentbordet, har man tur kan man till och med skriva något som inte innehåller samma bokstav två gånger. :)

Tog en bra stund för en relativt datorvan person att klura ut vad som var fel!

OBS! Kolla först att knapparna verkligen går att tas loss utan att förstöra tangentbordet, lämpligast genom att 'ploppa' loss en 'windowsknapp' eller CapsLock!! ;)

Om någon lämnar dator och mail olåst;

Skicka ett mail från personens mail till dig själv, skriv någon form av inbjudan, om det är en person av andra könet kan man förslagsvis skicka ett förslag på romantisk och mysig middag på tu man hand eller ett fräckt och skamlöst erbjudande (bara fantasin och samvete sätter gränser här) så att det ser ut som att personen inbjuder dig.

Svara sedan på mailet från din egen låda och låtsas chokerad och ogillande över den andres vågade inviter.

Eller låtsas generad, skrapa lite med foten i marken och tacka lite blygsamt ja :-)

Gissa om personen ifråga blir hispig när han/hon får svar på ett mail ifrån sig själv som han/hon inte skickat .. och vad kul det blir när personen ska försöka förkla att han inte alls har skrivit det där mailet. Då ser man lite skeptisk ut, höjer lite på ögonbrynen, skakar på huvudet och låter personen ifråga förstå att man tycker han är totalt rubbad.

Obs! Kan ibland tas illa upp av personer med dåligt skämtsinne.

Extra roligt blir det om personen ifråga är stadgad, gift och under inga omständigheter skulle bete sig så.

:-)

Lite bilder:

bombsquad.jpg

Cubicle.jpg

good%20practical%20joke.jpg

(klädrester, teaterblod och grytbitar)

Har man ett gammalt tangentbord som går att offra så kan man gnugga bort bokstäverna med aceton.

Knyta ihop några kaffekoppar i skåpet med fiskelina.

Tejpa fast "höj-och-sänk-spaken" på skrivbordsstolen så att den alltid är intryckt.

Malinas förslag är ju riktigt kul. Hahaha!

En kund till mig berättade f.ö. hur de fyllt en kollegas bil med frigolitflingor genom takluckan. Det var hans födelsedag och "presenten" blev mkt uppskattad. =)

Pelle Hå Skrev:
-------------------------------------------------------
> En kund till mig berättade f.ö. hur de fyllt en
> kollegas bil med frigolitflingor genom takluckan.
> Det var hans födelsedag och "presenten" blev mkt
> uppskattad. =)

Grannen, som är en enorm pedant med bilar, fick det som 40-års present av sin son. Inte fullt lika uppskattat ;)

Det låter f.ö. som Pelle Hå verkligen är HappySpjuver #1!

Du menar alltså att det finns folk som tittar på tangentbordet när de använder det Harri????

/anki - som aldrig gör det, men som sitter omringad av en massa programmerare som inte vet vad fingersättning är för nåt ;)

OT-OT (bara på Happy kan det inträffa?):

Mina handleder pallar inte korrekt fingersättning, jag tittar till på tangentbordet för att centerera mig emellanåt. Men där Harri jobbar kan jag tänka mig det finns pekfingervalsare.

Det säljs faktiskt övningstangentbord utan tryck!

If they have a regular mouse on thier computer, simply remove the ball from inside it....!

If you have someone who is a pedantic classic car nerd.... go out to the parking lot and drip some motor oil under thier car.... they will go nuts looking for the oil leak!

Take thier coffee mug and have a laser cutting firm make one small microscopic hole under the rim... it will drip coffee down thier chin when they drink, but they'll never find the hole.... bloody hilarious...!

If you ´have a work buddy who takes off his shoes and wears sandals at the office... fill his shoes with crumpled up paper... always hilarious...

Tie a knot in the arm of thier coat when it is hanging up....

If you work in a workshop... get some old socks.. and place them in thier trouser pockets when they are in the shower.... they'll find them..... later... ha ha ha...

Once removed the power switch on the office microwave oven, refitted it 180 degrees the other way... so when it pointed at FULL POWER it was really on Defrost.... 30 minutes later thier food was still cold....!

And the classic.......... all time best...

Always make sure that YOU make the coffee.... gradually over a months time frame, increase the strength a little every day... and after a month, suddenly change to decaff.... and watch them all get the shakes!

Ciao..

Hammer.

En annan kul idé är att koppla ihop tutan med bromsen på "offrets" bil, så att så fort bromsen används tutar bilen konstant tills man släpper bromspedalen.

Blir ganska roligt i trafiken när det verkligen måste bromsas in, vid rödljus och så ... Tuuuuuuuut :-)

Har ingen aning om hur man gör rent tekniskt men jag har en kompis som blev utsatt för det för länge sedan.

// Malin

Malina.... the car was probably a Fiat or a Lancia.... it was no joke.... those sort of electrical faults are quite normal.... :-)

Like a frineds Lancia... he parked the car, locked the doors, the roof opened.... he unlocked the doors to close the roof... and the roof closed again.....!! He had to choose... roof open doors locked.... or roof closed doors open...
Turned out to be a broken relay.... but it was hilarious...!!

Had a classic car nerd at work who always kept a log book in his car, how much gas he used and how far he had driven.... so... he he he.. some weeks we syphoned gas out of his tank, and the next week we would put it back.... kept him going all summer.... he spent hours tuning the engine to find the reaosn for the variation in fuel consumption..... - my Best ever...!

Hammer

Hammer Skrev:
> Always make sure that YOU make the coffee.... gradually over a months time frame, increase the
> strength a little every day... and after a month, suddenly change to decaff.... and watch them all
> get the shakes!

Ooooh. Now That's nasty! Gives me the shivers just thinking about being played like that. Best cut down on coffee just to be somewhat safe in the future :)

anki Skrev:
> Du menar alltså att det finns folk som tittar på
> tangentbordet när de använder det Harri????

Tydligen. Han var en 'gamer' så.. :)

En annan gick till och med på skrivmaskinskurs i lumpen, en trevlig kvinnlig röst rabblade upp bokstäver som man skulle skriva, till råga på allt var tangentbordet täckt så man fick inte se knapparna. Snabbt och effektivt! Fast man satt mest och drömde om hur hon med den lena rösten såg ut egentligen.. Nog lika bra man aldrig fick veta det.. ;)

> /anki - som aldrig gör det, men som sitter
> omringad av en massa programmerare som inte vet
> vad fingersättning är för nåt ;)

Sådana skall inte kalla sig programerare!! Det verkar inte finnas många riktiga programerare kvar längre, tyvärr är jag en usel sådan men skriva kan jag! :)

Mitt bästa egen påhittade practical joke kanske inte är så användbar i vuxen ålder men det var så roligt då att jag bara måste berätta om det.

Jag var på ett läger i min ungdoms glansdagar. Där sov vi alla över i en gammal gympahall. Ca 90 procent som på luftmadrasser inklusive jag och min polare. En dag när ingen var där, förutom jag och min polare, tömde vi alla luftmadrasser utom en enda på luft. Dvs vi tömde även våra egna.
Snacka om att det blev lynchning av den killen som hade en full luftmadrass!

Hammer Skrev:

> .... kept him going all
> summer.... he spent hours tuning the engine to
> find the reaosn for the variation in fuel
> consumption..... - my Best ever...!
>
> Hammer

*Gapflabb* ... Jag skrattar fortfarande ... :-)

// Malin

Bilden på cykelbanan måste bara vara plåtad i Uppsala, IQ nivån hos gatukontoret här stämmer exakt med resultatet så jag skulle inte bli ett dugg förvånad om jag såg det där ute på stan (måste ut och leta ;-) ).

Många härliga tips har det kommit in ;-)

Bosse

Efter en fotbollsträning hade kompisarna hällt i Tigerbalsam i mina kalsonger. Kändes lite svalt i början för att sedan riktigt hetta!
Fattade först inte vad det var men det var roligt:)

/Jim

Mina klasskamrater försökte sig på samma knep på mig, men det märkte jag inte förrän jag la de skitiga kallingarna i tvättkorgen. Ville de vara där och smeta efter en timmas hård gympa får de väl det ;)

Burner:

Lite hårt skämt där va? Kan ju bli en fin brand som blir svårsläckt med följden att hela bilen brinner upp. Det låter mer som ett mordförsök än ett Practical Joke. :)

Jo förresten, for the record.
Jag tänkte att jag måste testa mitt eget förslag så jag riggade skåpet i lunchrummet innan jag gick hem från jobbet idag. Blir kul imorgon till morgonfikat när det rasar ner 10 liter frigolitflingor på diskbänken. Höhöhöhöhö!

jag käkade tigerbalsam...några kompisar uppe i sälen när vi va på klassresa la i det i pastan...de påstod att de aldrig gjorde det men när vi kom dit var burken oöppnad...när vi gick var den typ halvfull...å dom hade inte använt nått...fin andedräkt hade ja iaf:)...å sved gjorde de...

> .... kept him going all
> summer.... he spent hours tuning the engine to
> find the reaosn for the variation in fuel
> consumption..... - my Best ever...!
>
> Hammer

Det var nog den roligaste av dom alla tror jag, elak stollar!! :-)

Ang fingersättning - en kompis flyttade om alla tangenter på mitt gamla IBM-tangentbord (anno 1996, fortfarande i bruk) och satt glatt och väntade på att jag inte skulle kunna skriva. Jag märkte aldrig något. Han fick flytta tillbaka dem för att själva kunna använda min dator... ;-)

Har blivit ett krig i practical jokes här på jobbet. Riktigt kul!

Jag har kommit på mitt nästa drag. En viss tid måste dock flyta så offret känner sig trygg. Ett billigt enkelt överfalls larm kommer införskaffas fästas ordentligt i en plast pärm som i sin tur är ordentligt förseglad med bult så den inte går att få upp. Pärmen kommer att riggas i offrets personliga postfack som befinner sig i den gemensamma kontorslandskapet. Utlösnings linan kommer att fästas inne i postfacket så att larmet utlöses när personen tar pärmen. Pärmen kommer ha texten "Larmrapporter" skriven på sig........

Tillbaka
Topp