Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är svårt vänja sig vid avdraget för "Skattereduktion för boende i vissa områden". Får det för att "kompensera för lägesnackdelar".Staten subventionerar återigen en andel av mina kostnader för bolån, arborist och elektriker. Har fortfarande inte riktigt vant mig men visst, en tackar och bockar.
Klart du ska ha kompensation för alla j-a stockholmare som kommer och turistar och förpestar tillvaron för digDet är svårt vänja sig vid avdraget för "Skattereduktion för boende i vissa områden". Får det för att "kompensera för lägesnackdelar".
Visste inte innan avdraget att jag bor så jävligt till så att jag måste ha ersättning för lidandet.
Ja, listan över berörda kommuner är kanske en lista på ställen som 08:or åker till?Klart du ska ha kompensation för alla j-a stockholmare som kommer och turistar och förpestar tillvaron för dig![]()
Finns en poäng, det brukar höras en del nasala i:n nere på badbryggan här under sommaren. Jag borde med ansöka.Klart du ska ha kompensation för alla j-a stockholmare som kommer och turistar och förpestar tillvaron för dig![]()
Och snor julgran!Klart du ska ha kompensation för alla j-a stockholmare som kommer och turistar och förpestar tillvaron för dig![]()
Mer ekonomiskt riktigt att bli skyldig.Fan va dålig affär. Igen. Man kanske ska jämka.
89,7% av Dalarnas län får ersättning för den ständigt pågående invasionen.Finns en poäng, det brukar höras en del nasala i:n nere på badbryggan här under sommaren. Jag borde med ansöka.
Permanent ROT-bidrag är en sinnessjukt dum idé. Det enda som är dummare är troligen RUT-bidraget.Staten subventionerar återigen en andel av mina kostnader för bolån, arborist och elektriker. Har fortfarande inte riktigt vant mig men visst, en tackar och bockar.
Ooh, förvandlingen från park rat till roadie börjar nå sin slutfas?Får en slant tillbaka, brottas med att jag villhöver en Trek Domane. Får se hur bonusen blir, bäst är väl att lägga på hög![]()
Misstänker att du skatteplanerar på Kanarieöarna...Mer ekonomiskt riktigt att bli skyldig.
Jag är nånstans mellan moped till barnet och ny luftvärmepump/AC till barnets rum. Shopping sprees är inte det de en gång var.Fick en slant men måste hacka in en K10 så jag får vänta till sist. De lär gå till ny spis och eller luftvärmepump. Skitkul.
Barnen är inte vad de en gång var, skulle jag säga,Jag är nånstans mellan moped till barnet och ny luftvärmepump/AC till barnets rum. Shopping sprees är inte det de en gång var.
Eller så är inkomstskatter så höga att svartarbete blir det nygamla svarta lite dummare?Permanent ROT-bidrag är en sinnessjukt dum idé. Det enda som är dummare är troligen RUT-bidraget.
Korrekt, så man måste påmina sig om prio-ordningen ibland:Barnen är inte vad de en gång var, skulle jag säga,
Nej, det handlar om att man antingen betalar hela kostnaden för att någon flippar ens kök eller städar ens skit, eller gör det själv.Eller så är inkomstskatter så höga att svartarbete blir det nygamla svarta lite dummare?
Granskningen visar att reformen har haft effekt på vissa grupper. Det gäller till exempel barnfamiljer som har höjt sina arbetsinkomster. Dessutom har utrikes födda som börjat arbeta i rutbranschen fått bättre inkomster och en starkare ställning på arbetsmarknaden. Riksrevisionen konstaterar dock att det finns ett svagt empiriskt stöd för regeringens bedömning att reformen är självfinansierad.
Utifrån granskningen rekommenderar Riksrevisionen regeringen att
- se över beräkningarna av rutavdragets långsiktiga självfinansieringsgrad och långsiktiga effekter på sysselsättningen
- beakta den potentiella arbetskraftsinvandringen vid utformningen av åtgärder som syftar till att öka sysselsättningen.
Japp, precis vad de var ute efter vid införandet. Istället för att människor med gott om pengar betalar sina städare svart, kan de nu göra det vitt med bidrag från dig och mig. Tyvärr blir två fel inte ett rätt. Att betala vad det egentligen kostar att anställa någon att göra arbeten man inte vill eller anser sig hinna göra själv, tycks inte ha föresvävat vederbörande.![]()
Rutavdraget – konsekvenser av reformen
www.riksrevisionen.se
Du har frikort med tanke på ditt politiska namn.Japp, precis vad de var ute efter vid införandet. Istället för att människor med gott om pengar betalar sina städare svart, kan de nu göra det vitt med bidrag från dig och mig. Tyvärr blir två fel inte ett rätt. Att betala vad det egentligen kostar att anställa någon att göra arbeten man inte vill eller anser sig hinna göra själv, tycks inte ha föresvävat vederbörande.
RUT-bidraget var ett av de viktigaste stegen på resan mot det nya klassamhället, nu behöver man inte ens skämmas för sin lågavlönade piga längre. Vi har gått varvet runt, så att säga.
Nu stopp från min sida p.g.a. politik.
Nej fan, så är det inte. Jag kan bara inte hålla mig. Någon hintar, jag hänger på. Jag är en svag och förtappad människa.Du har frikort med tanke på ditt politiska namn.![]()
Börjar bli så jäkla fet så jag orkar väl snart bara lata mig efter vägenOoh, förvandlingen från park rat till roadie börjar nå sin slutfas?![]()
Nolltaxerare?!? ;)Avdrag är bidrag och krig är fred.
Jag fick faktiskt in deklarationen i Kivra idag. Hade betalat för mycket skatt som vanligt. Får tillbaka allt.
Det var som vanligt du som började med ditt politiska svammel.Nu stopp från min sida p.g.a. politik.
Nej lille vän, det var @SIE den här gången. Men precis som gäddan lurar jag i vassen och hugger på kroken.Det var som vanligt du som började med ditt politiska svammel.
Börjar bli så jäkla fet så jag orkar väl snart bara lata mig efter vägen.
Närå men DHn skulle jag egentligen kunna sälja, cyklar 1-2ggr per säsong. Så egentligen skulle jag nöjt mig med mtbn och ett krullstyre. Har ju en Trek Boone som är trevlig, men kanske inte spot on vad jag vill ha, så jag har sneglat mot en Domane istället.
Svär inte i kyrkan!Låter som du skulle behöva en emtb. Då kan du fortsätta vara lat och cykla både enduro och stigcykling .
Brukar få samma. Men i år fick jag drygt det dubbla tillbaka. Kom som en stor överraskning. Måste ha med att jag gick i pension juni 2025. Ser ingen annan förklaring.Nja; 5.800 SEK i kvarskatt![]()
Blir det nån ny trehjuling?Igår dök deklarationen upp i Kivra till slut! Dagen innan man kan logga in och kolla själv...
Blir nya handtag i alla fall, med fransar!Blir det nån ny trehjuling?
Gäller alla.Jag kan inte deklarera förrän den 17 mars av ngn anledning. Men det kanske inte är bara jag.