thomaslundstrom
Aktiv medlem
[OT] "Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen"
"Pengar rullar in som de ska, det går bra nu"
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Spacekitty sa:Bengt-re sa:Spacekitty sa:Mitt slutskattebesked kom idag. Inser att jag på nån vänster räknat fel och betalt in för mycket förra året, så 139000 tebax.
Nice. Tarvar finhjul!
Jag ska unna mig en flaska slanglösvätska också,
Spacekitty sa:Mitt slutskattebesked kom idag. Inser att jag på nån vänster räknat fel och betalt in för mycket förra året, så 139000 tebax.
jonte987 sa:Japp. Nu kom mitt också. Inte riktigt så mycket som 139000 men ändå
Spacekitty sa:Mitt slutskattebesked kom idag. Inser att jag på nån vänster räknat fel och betalt in för mycket förra året, så 139000 tebax.
Tomcaten sa:Spacekitty sa:Mitt slutskattebesked kom idag. Inser att jag på nån vänster räknat fel och betalt in för mycket förra året, så 139000 tebax.
Ja avundas inte dig ändå.
Hade jag varit så tankspridd med siffror så hade jag skjutit mig själv i foten.
Skatteverket har redan börjat skicka ut till de som har e-brevlåda.13 dagar kvar
Om jag förstår saken rätt så går det inte att deklarera förrän om 13 dagar och det är väl ändå det som räknas ?. Jag har inte så komplicerade affärer att jag jobbar på den i två veckor.Skatteverket har redan börjat skicka ut till de som har e-brevlåda.
Handlar inte om att räkna fel, spacekitty är troligen f-skattare som jag, högst vanligt att man har en restskatt då man betalar en preliminärskatt varje månad baserat på föregående års resultat. Jag ligger jämt på 100-250k som ska degas in.Man omsätter en del om man räknar fel på 139k ja :p
Hahahaha, sitter du o gräver i mina gamla inlägg? Skaffa dig en hobby :)Handlar inte om att räkna fel, spacekitty är troligen f-skattare som jag, högst vanligt att man har en restskatt då man betalar en preliminärskatt varje månad baserat på föregående års resultat. Jag ligger jämt på 100-250k som ska degas in.
I år betalar jag 33k/månaden i prel skatt, vilket jag tänker sänka till 12-15/månad, har jag då ett högt resultat för året är det bara se glad ut och betala
Troligen betalat mer skatt i år ?Fick tillbaka typ samma som jag fick kvarskatt på förra året. Oklart vad jag gjort annorlunda.
Troligen betalat mer skatt i år ?
Nu när deklarationen är gjord kan jag konstatera att det i slutändan trots allt blev drygt 4k tillbaka. Insåg att IPR-ersättningarna från min förra arbetsgivare (som de drar alldeles för lite skatt på) nu börjat sina, vilket leder till mindre kvarskatt...Med tanke på hur börsen och därmed ISK:na gick förra året och att bolånet snart är borta, så kan nog inte ens reseavdragen rädda mig från en ordentlig kvarskatt i år. Men känns skönt att inte låna ut pengar räntefritt till staten iaf ?
Cukelpendlade första gången förra deklarationen men hittade inte det alternativet. Trodde det var borta men avdraget finns kvar alltså?5 loppor avrundat uppåt. Hur mycket fick man dra av för cykelpendling igen, 350?
Ska väl deklarera såld bostad också. Tyvärr är pengarna på börsen och det kunde inte kommit mer olägligt ?
Inga pengar kvar av mitt gage, jag blir smal nu."Pengar rullar in som de ska, det går bra nu"
Inga pengar kvar av mitt gage, jag blir smal nu.
Kalles kaviar på mitt fat, jag blir smal nu.
Jag blir smal nu, jag blir smal nu.
Du kan kontrollera själv om du vill ha rätt siffra redan nu.Läste nåt på Aftonbladet att skatteverket gjort fel i ett antal utskickade deklarationer där "pengar att få tillbaka" är felräknat men skall vara uppstyrt tills den 15e då man kan börja deklarera. Hoppas inte min återbäring blir ändrad, såg rätt ok ut från början iallafall :P.