Makten
Aktiv medlem
[ot] Rakapparat för känslig hy
Skaplig trådarkeologi:-) Nåväl, ämnet är ju fortfarande aktuellt. Så:
– Rakapparat kräver (åtminstone för mig) att man rakar sig med torr hud. Alltså INNAN man duschar. Därmed skapar man en utmärkt grogrund för elände eftersom man gnuggar runt sina skitiga hudavlagringar i den nyrakade huden. För att inte tala om vad som hamnar på rakapparatens delar:-S
– Rakhyvling gör sig bäst EFTER dusch. Då är man ren och har dessutom mjukat upp både nylle och skäggstrån.
Och precis som nån annan skrev för 7 år sen...
jesperC skrev:
-------------------------------------------------------
> Har märkt att billiga engångshyvlar funkar bäst
> för mig.
...så tycker jag att BIC:s engångshyvlar funkar bäst. Flerbladiga hyvlar blir bara igensatta på nolltid och har för flack vinkel på bladen mot huden för att kunna raka på djupet. Värdelöst och apdyrt.
Den slutgiltiga lösningen:
Edit: Får man ändå problem med utslag så...
– Rakapparat kräver (åtminstone för mig) att man rakar sig med torr hud. Alltså INNAN man duschar. Därmed skapar man en utmärkt grogrund för elände eftersom man gnuggar runt sina skitiga hudavlagringar i den nyrakade huden. För att inte tala om vad som hamnar på rakapparatens delar:-S
– Rakhyvling gör sig bäst EFTER dusch. Då är man ren och har dessutom mjukat upp både nylle och skäggstrån.
Och precis som nån annan skrev för 7 år sen...
jesperC skrev:
-------------------------------------------------------
> Har märkt att billiga engångshyvlar funkar bäst
> för mig.
...så tycker jag att BIC:s engångshyvlar funkar bäst. Flerbladiga hyvlar blir bara igensatta på nolltid och har för flack vinkel på bladen mot huden för att kunna raka på djupet. Värdelöst och apdyrt.
Den slutgiltiga lösningen:
Edit: Får man ändå problem med utslag så...
Senast ändrad: