[OT] Regionsfri Playstation?

Vad jag kommer ihåg fanns det två tycper av 40GB PS3. Den ena kunde man bakåtkonvertera till PS2 samt chippa, men sådana är VÄLDIGT svåra att få tag på. Summa sumarum, det går men du måste ha "rätt" basenhet.

Lite fakta i frågan:

1. Det går inte på något sätt att modifiera regionspärren i en PS3.
2. Utöver regionspärr är de låst till PAL/NTSC vad gäller DVD. kör du brända DVD måste de vara i rätt format.
3. Ett (olagligt) men enkelt sätt att lösa detta är att bränna om filmer utan regionskod.
4. Alla PS3 fungerar överallt, det är bara att byta strömsalld. Nätdelen omvandlar strömmen till rätt volttal. Sladden kostar under 30 kr.
5. Spel saknar regionskydd och kan köpas från vilket land som helst.
6. Många BluRay-filmer saknar regionskydd trots att skivan är stämplad med en region. Det finns olika forum som listar vilka filmer som saknar regionskydd.

VO2max skrev:
-------------------------------------------------------
> Bra fråga, jag undrar om ps3 köpt i usa funkar i
> sverige?(annan elkontakt men regioner osv)

alla ps3 spel ä regionsfria, dock inte film. så köper du ett ps3 från usa, så kan du inte spela filmer du köpt eller hyr i europa eller asien osv.

Bang: vad menar du med bakåtkonvertera? det är ju inte ens liknande hårdvara. de sålde ju från början en modell som kunde köra ps2 spel, men som jag förstått det, så funkade det sådär och den funktionen försvann ju på följande uppdatering av hårdvaran.

ething skrev:
> 6. Många BluRay-filmer saknar regionskydd trots
> att skivan är stämplad med en region. Det finns
> olika forum som listar vilka filmer som saknar
> regionskydd.

aha, intressant att veta, det händer inte att de som släpper skivorna, ser detta o släpper nya skivor med verkligt skydd?

Lite OT i min egen OT-tråd:
Fan va kul det är att spela Rockband!
Speciellt trummor, körde AC/DC med ungarna i helgen och man känner sig som värsta hårdrockstrummisen ju! :-)

Jo men en väldigt begränsad del av det :-)

Supertramp skrev:
> Är inte det här "nätet"?

Tillbaka
Topp