[OT] Rekommendera en TV-serie...

Harry Hole på Netflix visade sig ha mer under ”tuff snut med fräck musik”-ytan än vad jag trodde efter de första två avsnitten.

Jag gav mig på den en gång men den kändes lite för ”gammel-tv” för en ung xennial som jag så jag släppte den några avsnitt in. Får bida min tid och kommer återkomma då den verkar hyllas unisont.
Tycker du Line of Duty är gammel-tv, så kan du nog bortse från alla de serier jag länkade till på SVT-Play häromdagen! :LOL:

Jag påstår inget annat.
Du skulle som KBT-terapi försöka se några av de 80 tals-serier som vissa av oss växte upp med. Familjen Macahan. Nord och Syd. Krigets vindar. Episka draman med lååååånga avsnitt som berättas i makligt tempo. Långa dialoger. Ibland händer egentligen ingenting på 15-20 minuter. 😍

Du skulle som KBT-terapi försöka se några av de 80 tals-serier som vissa av oss växte upp med. Familjen Macahan. Nord och Syd. Krigets vindar. Episka draman med lååååånga avsnitt som berättas i makligt tempo. Långa dialoger. Ibland händer egentligen ingenting på 15-20 minuter. 😍
Det räcker med att vara uppväxt med vi på Saltkråkan!

Ja. Visa Krigets vindar, uppföljaren Krig och hågkomst, och Nord och Syd för en 10-12 åring idag och reaktionen är nog annorlunda än den de var för mig och mina jämnåriga...

Borde se om dem någon gång! Kanske... 🫣

Tillbaka
Topp