Bara så att ingen får för sig nåt: Nedanstående är bara mina åsikter, jag har inga som helst källor på det jag säger. Biltemas 10-årsgrejer tycker jag funkar förträffligt för hemmamek (finns dock vissa undantag, Biltemas torxgrejer är helt horribla). Kamasa, Tengtools, Ampro och dylikt känns väl som ett snäpp upp, men jag för min del kan inte motivera skillnaden då jag tycker de är ungefär lika trevliga att jobba med allihopa, och för hemmabruk tror jag inte man sliter ut nåt av dem i första taget. Ska grejerna användas flera timmar dagligen ser det så klart lite annorlunda ut.
Går en Biltemagrej åt helvete är min erfarenhet att det brukar vara väldigt lätt att få det bytt mot nya grejer.
Mina personliga favoritspärrskaft är nog annars Gedore, känns väldigt tyska och gedigna och är behagliga att jobba med. Hur det ser ut med POE vetefan, men de jag brukar pilla med har i alla fall tillräckligt många för att inte störa mig, och inte så enerverande högt motstånd innan det börjar frihjula heller. Facom är trevliga också, men de har jag inte använt alls lika mycket.