[OT] Robotdammsugare?

[OT] Robotdammsugare?
Jag har en Qrevo av någon modell. Med moppar och tank och hela kalaset. Köpt för 3900 direkt från Roborock på nån rea. Dammsugningen fungerar precis som väntat helt utmärkt, det visste jag redan. Bekvämt med stationen som tömmer.

Moppningen däremot fungerar lite mer oväntat över all förväntan, ersätter givetvis inte ett ordentligt manuellt skrubbande men det hyvlar effektivt av findamm + lättare kladd. Aldrig haft så rena golv som nu när det moppas på schema varje vecka. Den kan ganska precis dra av mina 55 kvm två gånger på en tank vatten, så drygt 100 på ett våningsplan borde funka.

Stöd för flera våningar/kartor, sen får man så klart lyfta manuellt till en annan våning än så länge och starta manuellt.
Tackar.

Tolkar det som att du nöjd, och kan rekommendera?

Kommer kolla vidare Qrevo.

[OT] Robotdammsugare?
Jag köpte en Dreame D10 Plus för ca 3 år sedan på rea för 4000:-, den har det senaste året periodvis gått att köpa för 1500:-.

Vad är det man numera betalar 5000kr+ för? Dockningsbas med ren+smutsvattentank för moppning går väl på en del kan jag tänka mig, men resten, är det marginal gains eller är det verkliga förbättringar?

[OT] Robotdammsugare?
Jag köpte en Dreame D10 Plus för ca 3 år sedan på rea för 4000:-, den har det senaste året periodvis gått att köpa för 1500:-.

Vad är det man numera betalar 5000kr+ för? Dockningsbas med ren+smutsvattentank för moppning går väl på en del kan jag tänka mig, men resten, är det marginal gains eller är det verkliga förbättringar?
Den jag hade innan var en Dreame som kostade 2000 2021 när jag köpte den. Den dammsög lika bra som den här gör vad jag kan avgöra. Möjligen är den nya lite snabbare. Så marginal gains på just den punkten känns det som.

[OT] Robotdammsugare?
Finns det någon som inte låter som helvete?

En som skulle kunna gå mellan dig och TVn med otextad Taskmaster från England igång utan att störa upplevelsen?

[OT] Robotdammsugare?
Inte så högt. Ja det är klart det bästa, men min tröskelsituation gör nog att den hade behövt flyttas manuellt och det hade kanske funkat när jag ändå sitter vid datorn hemma.
min är så pass att jag inte direkt störs om den går i andra rum i lägenheten jag inte är i. Men att försöka se på TV i samma rum gör jag inte. Moppar den är den rätt tyst, bara ett lågt motorsurr. Däremot vet jag inte hur bra kartfunktionen funkar om rummen är så separerade att man måste lyfta runt den, de flesta stödjer ju bara 2-3 kartor och om den inte begriper att sätta ihop rummen till en karta så kan det bli en begränsning.

[OT] Robotdammsugare?
Har det kommit nån "4*4" version som tar sig över höga trösklar? Har en Roborock 6 som tyvärr bara duger till delar av lägenheten pga. knepiga trösklar.

[OT] Robotdammsugare?
Jag skulle på 1/2 OT vilja dela min pepp för kommande humanoida robotar. Maskininlärning av hela Youtube och vips så beställer den allt som behövs för att tapetsera om rummet, måla fasaden eller eller lägga nya altanen, samt utför jobbet fefritt.

Tillbaka
Topp