[OT] Roliga skyltar

[OT] Roliga skyltar
Här leker det långsamma barn längs vägen.

Bilagor

• B35D8F92-FA40-4083-AA8D-1BAF64575489.jpeg
    B35D8F92-FA40-4083-AA8D-1BAF64575489.jpeg
    280.7 KB · Besök: 133
[OT] Roliga skyltar
team_hink_racing sa:
Drosa sa:
Annonsering för en cykelaffär en gång för länge sedan. Undrar om den funkar idag?
Den där skylten såg jag i en film för en jäkla massa år sedan, vet någon filmen?

Jag har oxå sett skylten i en film för länge sedan. Lite fyndig samtidigt som den vittnar om en annan tid. Filmen kommer jag inte ihåg men väl skylten.
Kan det vara någon Trenter-deckare?
Den Enfaldige mördaren?

[OT] Roliga skyltar
jekyll sa:
team_hink_racing sa:
Drosa sa:
Annonsering för en cykelaffär en gång för länge sedan. Undrar om den funkar idag?
Den där skylten såg jag i en film för en jäkla massa år sedan, vet någon filmen?

Jag har oxå sett skylten i en film för länge sedan. Lite fyndig samtidigt som den vittnar om en annan tid. Filmen kommer jag inte ihåg men väl skylten.
Kan det vara någon Trenter-deckare?
Den Enfaldige mördaren?
Enligt denna artikel var det en tidningsannons i Hallands Nyheter 1933:
https://www.svd.se/hitler-vits-anvandes-i-svensk-cykelannons#sida-24

[OT] Roliga skyltar
frause sa:
MaRi24 sa:
Tragiskt att folk inte kan läsa skyltar och parkerar framför en nödutgång.

Dags för en utrymningsövning med en strategiskt placerad rökmaskin så folk tvingas ut den vägen. Sen följer man upp med filmvisning. Ni vet den där de brukar köra på brandskyddsutbildningar när folk på en spelning ligger staplade fyra, fem på höjden i dörrhålet och inte kan komma loss för att det trycks på bakifrån, ända tills det blir tyst. Sen avslutar man det hela med att skicka en faktura för reparation av dörrbladet till bilägaren.

Ja, den där filmen är fruktansvärd. Svårt att sova efter att ha sett den.

Ingen som sett filmen kommer att blockera en nödutgång igen.

[OT] Roliga skyltar
Peth sa:
Eld sa:
frause sa:
MaRi24 sa:
Tragiskt att folk inte kan läsa skyltar och parkerar framför en nödutgång.

Dags för en utrymningsövning med en strategiskt placerad rökmaskin så folk tvingas ut den vägen. Sen följer man upp med filmvisning. Ni vet den där de brukar köra på brandskyddsutbildningar när folk på en spelning ligger staplade fyra, fem på höjden i dörrhålet och inte kan komma loss för att det trycks på bakifrån, ända tills det blir tyst. Sen avslutar man det hela med att skicka en faktura för reparation av dörrbladet till bilägaren.
Det är mycket enklare än så att lösa. Genom att varje dag konsekvent ge de som parkerar där en saftig kontrollavgift så upphör problemet.

Går även att kombinera med att ett antal gånger slå upp dörren med kraft.

Mycket enklare och säkrare att sätta ett räcke 1,5 m framför dörren så att man inte får plats att parkera där.

[OT] Roliga skyltar
[OT] Roliga skyltar
heklamama sa:
Bengt-re sa:
heklamama sa:
Bengt-re sa:

Gissar på en Finsk skylt.
Betyder att du som bilist korsar en dubbelriktad cykelbana.
Dvs. Titta åt båda hållen

Tycker att den är tydligt.

Jo. Finsk skylt. Aha - jag fick för mig att det var en plats för chikenrace på cykel.

Så kan det ju naturligtvis också vara...

Din förklaring lät troligare (men min var roligare)

Tillbaka
Topp