[OT] Roliga skyltar
Tänkte du så här:kanske du kan redigera attenueringen på bilden och återpublicera, så man ser vad den föreställer;) ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte du så här:kanske du kan redigera attenueringen på bilden och återpublicera, så man ser vad den föreställer;) ?
Ja, både placeringen och vinkeln på skylten är så att den humoristiskt lagde kan vantolka det som att den gäller trappan upp snarare än gatan utanför stället.Det finns alltid två sidor av varje historia
Dock håller jag med om att placeringen/riktningen av skylten lämnar en del övrigt att önska.
Vänster sida av gatstensbeläggningen hade ju varit lämpligare IMHO.
Visa bilaga 560588
... Eller öl- och vinlistan.Ja, både placeringen och vinkeln på skylten är så att den humoristiskt lagde kan vantolka det som att den gäller trappan upp snarare än gatan utanför stället.
Fast det är väl så att förbudsskyltar ska sitta på höger sida för att vara gällande?Det finns alltid två sidor av varje historia
Dock håller jag med om att placeringen/riktningen av skylten lämnar en del övrigt att önska.
Vänster sida av gatstensbeläggningen hade ju varit lämpligare IMHO.
Visa bilaga 560588
Ett sätt att minska humorn hade varit om de vridit skylten runt 45 grader moturs (sett ovanifrån). Då hade man inte haft skylten rakt mot sig om man går mot ingången på restaurangen.Fast det är väl så att förbudsskyltar ska sitta på höger sida för att vara gällande?
Tjaa.
05.30 är en bra tid att öppna butiken!
Finns en Ica i Uppsala som har öppet till 23:31. Jag tror det handlar om att kunna säga att man är den butik som har öppet längst.När vi ändå är inne på konstiga öppettider… Hemköp Skanstull ?
Finns en Ica i Uppsala som har öppet till 23:31. Jag tror det handlar om att kunna säga att man är den butik som har öppet längst.
Ica på Berghem i Umeå har öppet 7.46 - 23.46. Varför? Ingen aning.
Det är ett säljargument som heter duga.Men då vet vi att Hemköp Skanstull är öppet till 23.47 för att dom då kan säga att dom stänger senare än Ica på Berghem i Umeå!
Ica på Berghem i Umeå har öppet 7.46 - 23.46. Varför? Ingen aning.
Man hinner ju stänga och låsa på det mer harmoniska klockslaget 23.45 också. Och ger de anställda ytterligare en minut att avsluta lagligt.Gissar det beror på att arbetstidslagen i princip förbjuder nattarbete mellan midnatt och 05.00. Stänger man fjorton minuter i hinner de anställda förhoppningsvis släcka och låsa innan tolvslaget. Öppningstiden 7.46, och varför Ica i Uppsala har öppet till 23.31, är mer svårbegripligt.
https://www.av.se/arbetsmiljoarbete...betsmiljo/arbetstidslagen/om-arbetstidslagen/
Man hinner ju stänga och låsa på det mer harmoniska klockslaget 23.45 också. Och ger de anställda ytterligare en minut att avsluta lagligt.
Jag tror det jag med. All pr är bra pr. Lite konstigare att ha öppet mellan 6.00 och 23.47. Ingen harmoni alls.Jo så är det. Den udda minuten kanske är för att göra det hela till en snackis? Har vi ingen cyklande Ica-anställd på forumet som kan reda ut? Jag sitter mest och killgissar.
det är väl som med priserna, det rundas av uppåt ändå :)Jag tror det jag med. All pr är bra pr. Lite konstigare att ha öppet mellan 6.00 och 23.47. Ingen harmoni alls.
Den är bra! Jobbar i det huset ..När vi ändå är inne på konstiga öppettider… Hemköp Skanstull ?
"Runda av uppåt."det är väl som med priserna, det rundas av uppåt ändå :)
Que?
Vart en av dom såld?
Och så ändå samma pris för dom 2 kvarvarande?
Ska de ta 100 för den sista också???
Visa bilaga 562625
Haha, det slår aldrig fel. Ju närmare midsommar du kommer, desto dyrare blir jordgubbarnaQue?
Vart en av dom såld?
Och så ändå samma pris för dom 2 kvarvarande?
Ska de ta 100 för den sista också???
Visa bilaga 562625
Inflationsmonstret har varit förbi och har ätit en jordgubb.
Sant!Eller var det nu inflationsspöket? Tror att derär är så i Nederländerna. Men spöker äter ingen jordgubbar.
Monster passar bra. Din svenska är 98% alltså perfekt! :pEller var det nu inflationsspöket? Tror att derär är så i Nederländerna. Men spöker äter ingen jordgubbar.
Hade passat Nils van der Poel???Risk för överträning?
Visa bilaga 562921
Cykelbana?Visa bilaga 562905
"Dö jävla gå-ist"?? men på ett fint sätt.
Kanske hör hemma mer i pappaskämt-tråden.
Som min kompis Karin som åkte med sin albanska pojkvän till Albanien och presenterade sig för hela släkten, av uppenbara skäl, som Karin...vilket betyder k*k på albanska.Jag gissar att dom inte hade koll på vad det betyder här när dom körde in i Sverige ?Visa bilaga 566682
Vad menar du? Det KAN ju innehålla spår av mjölk! ?Innehållsförteckning GRÄDDbullar
Hade passat Nils van der Poel???