uffelundqvist
Aktiv medlem
[OT] Roliga skyltar
För oss som tänker på romarriket ibland
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för fel på hästskött ?
Inte endast korv trots tillverkarnamnet.
Inget, men det skall inte säljas som något annat.Vad är det för fel på hästskött ?
Påstod inte att det bara skulle vara korv. Trycker man på länken jag postade så dyker bland annat precis det granrökta hästköttet upp.Inte endast korv
![]()
Och helst också från djur uppfödda för ändamålet och inte avdankade dopade tävlingshästar.Inget, men det skall inte säljas som något annat.
Och helst också från djur uppfödda för ändamålet och inte avdankade dopade tävlingshästar.
Dumt svar med tanke på hur hanteringen av djur är överlag.Och helst också från djur uppfödda för ändamålet och inte avdankade dopade tävlingshästar.
Jag tänkte mer på tillverkarens namn än på påståendena i ditt inlägg.Påstod inte att det bara skulle vara korv.
Mitt svar var en referens till en tidigare hästköttskandal.Dumt svar med tanke på hur hanteringen av djur är överlag.
Du har missat lite där anser jag...
Hästkebab hann inte in i årets nyordslista. Kanske något för 2024?Kan vi återgå till ämnet? Nu är hästkebab officiellt ett ord.
Visa bilaga 673111
Även hissar behöver assistans ibland. Flygplatsen på Bali.
En asshisstent så klart!Vem eller vad assisterar en handikappad hiss?
En vanlig hiss?
Finns det rullstolar som rymmer en hiss?
Finns det färdtjänst för handikappade hissar?
Kloakservice och tv-inspektion är en kreativ blandning!
Kloakservice och tv-inspektion är en kreativ blandning!
Olika sätt att skriva talen kan jag förstå.Konstigt att ange längden för ett varv på bråkform men längden för 3 varv på decimalform.
Om det skulle finnas en mystisk (anglosaxisk?) konvention att ange längder under en mile (eller en halv mile), på bråkform med 1 i täljaren skulle det i alla fall kunna hänga ihop genom att 1/3 är en bättre approximation av 1,2/3 än vad 1/2 är. Känns dock väldigt krystat.
Om varvet hade varit exakt 0,4 miles hade tre varv varit 1,2 miles, vilket stämmer med rad två på skylten.Olika sätt att skriva talen kan jag förstå.
Men hur 3x1/3 = 1+1/5 har jag svårare att ta till mig
Långt svar.Om varvet hade varit exakt 0,4 miles hade tre varv varit 1,2 miles, vilket stämmer med rad två på skylten.
Om man (av svårutgrundlig anledning) vill uttrycka längden på ett varv på formen 1/n där n är ett positivt heltal så är den bästa approximationen 1/3 då |0,4 - 1/3| <= |0,4 - 1/n| för alla positiva heltal n.
Om man istället skulle tänka sig att skylten sa:
1 lap = 0,3 miles
3 laps = 1,0 miles
Om man antar att varvet är exakt 1/3 mile så är det som står på skylten i mitt tycke vettigt då båda värdena är korrekta om man avrundar till en decimal, detta trots att 3*0,3 inte är lika med 1,0.
Duodecimalsystemet?Långt svar.
Vill ändå hävda att 1.0 inte är samma sak som 1.2
Om du tror att det är vad jag hävdar så får du nog läsa det långa svaret och begrunda det som står där lite mer.Långt svar.
Vill ändå hävda att 1.0 inte är samma sak som 1.2