[OT] Roliga skyltar

[OT] Roliga skyltar
En skyltning som främjar cykling... eller hur var det tänkt egentligen? (Lummelunda, Gotland)
DSC_5546.JPG

[OT] Roliga skyltar
påminner om den damen jag berättat om tidigare, som jag mötte när jag skulle på tåget i cambridge. tilltalade mig på fullt flytande franska som om jag självklart förstod. och det gjorde jag ju iofs.

hon ville ha hjälp med väskorna:)

Det påminner mig om en japane som frågade mig vägen i Kyoto. Han pratade och pratade på japanska. Som tur förstod jag att han ville går till stationen jag just kam ifrån så jag kunde faktiskt visa honom med fingret vart han behövde går. Jag undrade om han verkligen trodde att jag skulle förstår nåt av vad han sade (förutom namnet på stationen).

EDIT: och varför fråga mig när det fanns japanare där också?

[OT] Roliga skyltar
Det påminner mig om en japane som frågade mig vägen i Kyoto. Han pratade och pratade på japanska. Som tur förstod jag att han ville går till stationen jag just kam ifrån så jag kunde faktiskt visa honom med fingret vart han behövde går. Jag undrade om han verkligen trodde att jag skulle förstår nåt av vad han sade (förutom namnet på stationen).

EDIT: och varför fråga mig när det fanns japanare där också?
Du såg världsvan ut!

[OT] Roliga skyltar
Du såg världsvan ut!

Ja, kanske det. De första åren i Stockholm blev jag ofta frågat på söndagmorgon av unga kvinnor var närmaste tunnelbanestation var. Det var i stan med skylten med T av en känt station på slutet av kvartern. Undrade länge varför det var, tills jag kam på att de kunde har följet hem med någon de hade mötts på lördagskvällen.

Tillbaka
Topp