[OT] Roliga texter som INTE är på skyltar

Vad förvånad man skulle bli om man fick betala olika för två burkar Ramlösa, beroende på vilken batch de kom ifrån. Vad skriver de på hyllkanten?

På hyllkanten står det väl alltid "+pant"? sen minns jag inte hur det informerades om att det kunde vara olika...

I mitt fall noterade jag aldrig detta vid köp. Jag minns dock att jag märkte det på pantkvittot och då drog slutsats streckkod. Så jag kan ju ha helt fel 😊

Det beror ju på vad man har för avkastningskrav.
De här herrarna hade höga avkastningskrav, och se hur det gick för dem?!
1737055794803.webp

Trodde först det var en skämttidning men den rysk-ortodoxa kyrkan kallade tydligen Putin för en wanker.
Screenshot 2025-01-17 at 13-42-06 Den rysk-ortodoxa kyrkan sade att kriget i Ukraina började ...webp

Trodde först det var en skämttidning men den rysk-ortodoxa kyrkan kallade tydligen Putin för en wanker.
Visa bilaga 748123
Tack. Nu klarnade allt.

Dessertbord som huvudrätt är ju en barndomsdröm som uppfylls.
Det fanns minst ett ställe i Stockholm nån gång i slutet på 70- eller början på 80-talet som hade en "all you can eat"-deal, med massor av glass, bakverk mm. Någon som minns vad det kan ha varit för ställe? Det var nog första gången jag besökte något dylikt ställe, i gränslandet mellan barndom/tidiga tonår.

Det fanns minst ett ställe i Stockholm nån gång i slutet på 70- eller början på 80-talet som hade en "all you can eat"-deal, med massor av glass, bakverk mm. Någon som minns vad det kan ha varit för ställe? Det var nog första gången jag besökte något dylikt ställe, i gränslandet mellan barndom/tidiga tonår.
Låg ett vegetariskt ställe vid st eriksbron, tror att det ligger ett Friskis eller sats där nu. Har ett svagt minne att det hette Alladin.

Låg ett vegetariskt ställe vid st eriksbron, tror att det ligger ett Friskis eller sats där nu. Har ett svagt minne att det hette Alladin.
Alladin för jag vibbar av gamla Danspalatset vid Norra Bantorget.
Kan det vara Pinocchico(stavning) du tänker på?

Alladin för jag vibbar av gamla Danspalatset vid Norra Bantorget.
Kan det vara Pinocchico(stavning) du tänker på?
Pinocchio låter väldigt bekant. Jag är relativt säker på att det var det stället jag var på i min ungdom. Tack!

Psilocybe_semilanceata.webp

Det var nog vad som orsaked ditt minne.

Tillbaka
Topp