[OT] Roliga texter som INTE är på skyltar

1759866358563.webp

Vi fick frånvaro varning på våra barn för februari förra året då de hade 25% frånvaro. Systemet hade inte koll att barnen hade sportlov och hade lov mer än 25% av månaden!
Påminner om när jag blev inkallad till klassföreståndaren angående min frånvaro på gymnasiesvenskan. Det var en diger lista men jag reagerade att jag fick anmäld frånvaro på svenskan samma dag som vi hade idrottsdag. Det var lite svårförklarat för den läraren på nästa svenskalektion.

På ett el-skåp, mitt emot Mariehem-skolan stammisar brukar flumma vid på kvällarna. Omtalat stickmord intill.. En latrintunna, som obegåvat fylls med allt annat än skit.
Terp är ett vänstervridet konstprojekt, som pågått i flera år här.
UÅ? Kunde ha slagit vad om att det var typ valfri söderförort längs gröna linjen annars.

Jag bor på gröna linjen...Enskede Gård upplevs inte '' flummigt''.....
Skulle säga att Enskede Gård snarare inte upplevs alls, ingen tänker på det, det är en sån mittemellan-station som folk glömmer bort att den existerar. Lite som Islandatorget, eller Masmo.

Du fick mig med den. Absolut. Menade mer söder ut typ Kärrtorp, Skarpnäck, Hökis, Bandis…

Apropå alla kränkta småpåvar på detta forum (se annan tråd).
Danskarna är inte ett dugg bättre, det är bara fokus på liite annat…
(De frivilliga är valarbetare som får pengar plus fri måltid i dag på valdagen)
IMG_2136.webp

Tror hon ska vara glad att hon är från Alaska snarare än från Sverige med det efternamnet.

Visa bilaga 805028

Visst är det så. För en svensktalande blir dock namnet lite lustigt.

Visste inte att Schweiz som inte ens har armé behöver fredsplaner?

Bilagor

• IMG_1479.webp
    IMG_1479.webp
    182.4 KB · Besök: 67
Tillbaka
Topp