[OT] Romme söndag?

[OT] Romme söndag?
Tack för en skoj dag!
Jag kom hem och somnade innan jag han fram till datorn igår.
Efter förmiddagen på bräda och eftermiddagen på skidor så känns det i vaderna. :)

[OT] Romme söndag?
Romme är inte så dumt trots allt, även om årets nya "topp" var lite av en besvikelse, jag hade hoppats på mer. Känner ju nu i efterhand att det var synd att jag inte kunde följa med också, men det blir väl fler tillfällen, det är ju trots allt två månader kvar på svensk skidsäsong.

Själv åkte jag i Tandådalen i lördags och jag har aldrig varit med om så mycket snö i Sälen. Fick till och med fin skogsåkning i djup lössnö! Otroligt!

[OT] Romme söndag?
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> Romme är inte så dumt trots allt, även om
> årets nya "topp" var lite av en besvikelse, jag
> hade hoppats på mer.

Det bästa med den är att den avlastar Sydhangets liftar. Innan den fanns tenderade det att bli långa tråkiga köer där.

Jag tycker Romme mäter sig väl med Tandådalen i termer av fallhöjd och lutning. Sedan är det en annan sak, att Tandådalen och inrättningarna där inger en fjällkänsla som saknas i Borlänge.

[OT] Romme söndag?
Ja, mer backar och liftar är självklart positivt för det gör det lite glesare i hela anläggningen generellt. Håller nog tyvärr också med om att Tandådalen och Romma faktiskt är jämförbara. Eter att ha varit i Åre ett par gånger i år kändes Sälen litet, kort och platt, så upplevde jag även Romme när jag var där för någon månad sedan. Fjällkänslan uteblir dock totalt i Romme.

Jag börjar bli orolig att jag växt ur dessa anläggningar, vilket gör det mer komplicerat att åka iväg, det är långt till nästa vettiga anläggningar.

MEN, åka är åka och det är alltid sjukt roligt.

[OT] Romme söndag?
pean skrev:

> MEN, åka är åka och det är alltid sjukt
> roligt.

Precis, jag är glad att Romme och Kungsberget finns för man kan åka skidor över dagen från Uppsala. Kungsberget är dock snällare o plattare, och skidåkningen är mindre givande än i Romme eller Tandådalen.

Åre är för långt. Det blir ett flerdagarsprojekt. Å andra sidan håller det för en vecka utan att man blir uttråkad. Det är väl egentligen det enda stället i Sverige som kan matcha alperna i termer av fallhöjd o liftar. Änn har jag inte varit till Hemavan eller Riksgränsen, som också ska vara bra.

Norge har ju höga fjäll på samma breddgrad Uppsala. Har en känsla av att det finns några orter som har fantastiska backar och bra liftanläggningar.

[OT] Romme söndag?
Per skrev:
> Åre är för långt. Det blir ett
> flerdagarsprojekt. Å andra sidan håller det för
> en vecka utan att man blir uttråkad. Det är väl
> egentligen det enda stället i Sverige som kan
> matcha alperna i termer av fallhöjd o liftar.
> Änn har jag inte varit till Hemavan eller
> Riksgränsen, som också ska vara bra.
>
> Norge har ju höga fjäll på samma breddgrad
> Uppsala. Har en känsla av att det finns några
> orter som har fantastiska backar och bra
> liftanläggningar.

När det gäller skidanläggningar och snömängd så är Sverige lillebror till Norge, det går knappt ens att jämföra. Tyvärr ligger ju allt i Norge långt bort, man kommer ju ner till alperna på samma tid och till samma kostnad. En cool grej med Norge är ju fjordarna, man kan åka skidor ner till vattnet på en del ställen, det finns inte på många ställen i världen.

Den största skillnaden mellan Åre och alperna ligger väl framförallt i snökvalitet och terräng, där är ju tyvärr Åre ljusår efter.

[OT] Romme söndag?
cruxet skrev:

> Den största skillnaden mellan Åre och alperna
> ligger väl framförallt i snökvalitet och
> terräng, där är ju tyvärr Åre ljusår efter.

Stämmer det? Förvisso, om det är puder man är ute efter, är nysnö ofta lättare i alperna än den som faller på Kölen och tenderar att vara tung och vattebemängd. Å andra sidan är det påfallande ofta det knappt kommer några nämnvärda mängder nysnö. I stort sett alla större orter i alperna är numer beroende av konstsnö, som läggs ut. Man kan vara en helt vinter i alperna utan att få chansen att åka på puder. Är det puder man är ute efter då är nordamerika oslagbart, särskilt Wasatch Range i Utah (chamagnepuder), Colorado och Wyoming.

Åre är väldigt varierat. Stora pistarealer är flacka och snälla. Sådan terräng finns det gott om i alperna också. Men Åre har också en del verkligt branta och krävande backar. Framförallt under Mörvikshummeln ner mot byn. Dessa håller utan tvekan full alpin klass. Åre är knappast ljusår efter. Däremot är det mindre.

[OT] Romme söndag?
Per skrev:
> cruxet skrev:
> --------------------------------------------------
> > Den största skillnaden mellan Åre och alperna
> > ligger väl framförallt i snökvalitet och
> > terräng, där är ju tyvärr Åre ljusår
> efter.
>
> Stämmer det?

Ja det stämmer, i princip oavsett vilken sorts snö och åkning man är ute efter... Möjligen är det lite elakt att säga det om piståkningen men jämför man "normalvädret" på Skutan vintertid med vad som bjuds i Alperna ligger det ändå en hel del i det.

> Man kan vara en helt vinter i alperna utan att
> få chansen att åka på puder.

Då vill det till att man aktivt undviker att åka dit det snöat... Eller befinner sig i Chamonix och är väldigt morgontrött och endast åker på Grand Montets :)

[OT] Romme söndag?
Peter_K skrev:

> > Man kan vara en helt vinter i alperna utan att
> > få chansen att åka på puder.
>
> Då vill det till att man aktivt undviker att åka
> dit det snöat... Eller befinner sig i Chamonix
> och är väldigt morgontrött och endast åker på
> Grand Montets :)

Nej, förra vintern kom knappt någon mer snö än den man hade runt nyår i Zermatt. 60 procent av pisterna där är numer antingen på konstsnö eller på glaciär.

Jag tycker det är en grov underskattning av Åre att beskriva det som ljusår efter alperna. Och, det är inte så att jag är någon förmäten lokalpatriot. Jag har åkt utför i alperna i ca 110 veckor. I Åre har jag knappast åkt mer än 8 veckor sammanlagt.

Åre har några pister ner mot byn som mäter sig väl med det mesta i alperna. Det är brant och krävande. De är allra bäst och roligast när de är preparerade så att de är stenhårda, för att inte säga isiga, och det inte vimlar av folk i dem.

När det gäller åkning i pist så är min uppfattning att det främst är en skillnad i kvantitet, inte i kvalitet. Det finns färre riktigt bra pister. Men de som finns är riktigt bra.

Däremot när det gäller puder så kan jag hålla med dig. Den skandinaviska snön tenderar att vara i tung och blöt. Att ge sig ut i alperna en morgon med en halvmeter nysnö (om de inte förstört den med pistmaskiner) kan inte jämföras på samma dag som en halvmeter i Åre.

[OT] Romme söndag?
Per skrev:
> Nej, förra vintern kom knappt någon mer snö än
> den man hade runt nyår i Zermatt. 60 procent av
> pisterna där är numer antingen på konstsnö
> eller på glaciär.

Du glömde det stora dumpet i mitten på februari, de två dumpen i mars (varav jag tror att ett missade Zermatt i och för sig) och all snön som föll i slutet av april och början av maj...

> Jag tycker det är en grov underskattning av Åre
> att beskriva det som ljusår efter alperna.

Det tycker inte jag. Men det framgick nog redan :)

> Åre har några pister ner mot byn som mäter sig
> väl med det mesta i alperna. Det är brant och
> krävande. De är allra bäst och roligast när de
> är preparerade så att de är stenhårda, för
> att inte säga isiga, och det inte vimlar av folk
> i dem.

Tja, om det är isiga pister man är ute efter så ska jag inte bråka med dig, då är Åre oftast riktigt grymt bra... ;)

[OT] Romme söndag?
Per skrev:
> cruxet skrev:
>> Stämmer det? Förvisso, om det är puder man är
> ute efter, är nysnö ofta lättare i alperna än
> den som faller på Kölen och tenderar att vara
> tung och vattebemängd. Å andra sidan är det
> påfallande ofta det knappt kommer några
> nämnvärda mängder nysnö. I stort sett alla
> större orter i alperna är numer beroende av
> konstsnö, som läggs ut. Man kan vara en helt
> vinter i alperna utan att få chansen att åka på
> puder. Är det puder man är ute efter då är
> nordamerika oslagbart, särskilt Wasatch Range i
> Utah (chamagnepuder), Colorado och Wyoming.

Mja det finns ju många orter i alperna som får gott om snö (tex Andermatt, Engelberg, La Grave), en stor skillnad är väl också hur länge snön håller sig bra. På höjd i alperna kan man ju hitta fin snö även om det inte snöat på ett tag. Åre är ju känt för sin blomkålsnö.

Nu är det väl kanske lite orättvist att jämföra Åre som är ett berg med toppen på 1420 möh med en hel bergskedja med toppar på 3-4000 möh, i alperna kan man ju utnyttja mikroklimat som gör att det snöar i en dal men inte i en annan, det blir svårt i Åre.

>
> Åre är väldigt varierat. Stora pistarealer är
> flacka och snälla. Sådan terräng finns det gott
> om i alperna också. Men Åre har också en del
> verkligt branta och krävande backar. Framförallt
> under Mörvikshummeln ner mot byn. Dessa håller
> utan tvekan full alpin klass. Åre är knappast
> ljusår efter. Däremot är det mindre.

Jag kom kankse lite fel ut här, jag tänkte framförallt på offpistteräng och inte pister och offpistmöjligheterna skiljer en hel del.

Den här tråden hamnade kanske en bit fråm Romme, ursäkta!

[OT] Romme söndag?
Lustigt, att våra vänner i Zermatt säger att förra året var uruselt. Att det inte kom mer snö än vad som hade kommit i januari. Pister som Chamois förblev stängda hela säsongen. Och, det är väl för att det är så kul att åka på is som man byggt ut snökanonssystemen för enorma belopp. 60 procent av pisterna är ju antingen konstsnö eller glaciär, och det som är på glaciär är huvudsakligen ointressant utom för nybörjare. Undantag, Triftji och Spiegelwand (som inte varit öppen på många år).

Om det sedan ramlar ner en meter i maj är det ingen höjdare eftersom det försvårar för alpinisterna.

Jag har sedan barnsbern hört hur rudementär och simpel utförsåkningen är i Sverige och hur oerhört sofistikerad och läcker den är i alperna. Och, inte minst hur läckra folk är som kommit på att det är läckert att åka skidor i alperna. Sakligt sett finns det visst fog för att hävda att det är bättre i alperna, det är oftast högre fallhöjd och liftsystemen är mycket mer utbyggda. Sälen eller Bydalen går inte att jämföra med Chamonix eller Verbier eller ens med Åre.

Men jämför man Åre med Zermatt, så visst är Zermatt större, och den teoretiska fallhöjden kan vara drygt 2000 meter på ett åk (Kl Matterhorn - Winkelmatten), men då går detta till stor del på i det närmaste platt glaciär och de hang som är verkligt kul uppgår inte till en längre sträcka och har inte heller mer fallhöjd än t ex störtloppsbacken i åre. År då det finns gott om snö är utbudet av toppenpister tre fyra gånger större i Zermatt. Men det finns pister i Åre som är kul på samma nivå. Så det finns ingen anledning att spotta på Åre!

[OT] Romme söndag?
cruxet skrev:

> Jag kom kankse lite fel ut här, jag tänkte
> framförallt på offpistteräng och inte pister
> och offpistmöjligheterna skiljer en hel del.

OK, jag är med, har aldrig åkt offpist i Sverige. Har aldrig kommit till några inbjudande oåkta snöfält! Och, snön i Jämtland har en tendens att vara tung. Däremot har jag åkt ganska mycket djupsnö dels i Chamonix dels i Zermatt. Dock med tilltagande återhållsamhet; två vänner har gått åt i laviner i Zermatt. Senast 2006. Visst är det skillnad på snön. Den är ofta lättare i alperna.

Någon gång vore det kul att åka över till Klippiga bergen. Om jag har förstått saken rätt bjuds det på massvis av puder i Jackson Hole, Wasatch (bra skidåkning, dålig öl), m fl ställen.

[OT] Romme söndag?
Oj jag visste inte att jag var en läcker person för att jag ansåg att skidåkningen var bättre i alperna än i Åre, jag tror heller inte att jag spottat på Åre, jag måste i så fall verka ganska korkad med tanke på alla skiddagar jag har tillbringat där.

Jag må verka konstig men jag tycker fortfarande att alperna som bergskedja är bättre en Åre, det finns hundratals skidorter där. Jag känner inte till Zermatt speciellt bra, men i tex andermatt, Engelberg och La Grave har man knappt snökanoner men lyckas ändå få till skidåkning. Nu är liftsystemen där mycket mindre än Åre men åk som Laub och Galtiberg i Engelberg eller rännorna ner i Unteralp i Andermatt spöar det mesta i Åre varje dag. Liftsystemen där är väldigt små och piståkningen är inte speciellt bra men det är kanske inte bara därför man åker till Alperna.

Jag tycker inte att Åre är dåligt bara för att det finns annat som är bättre, en solig decemberdag med nysnö i Åre, är något speciellt, det nordiska ljuset finns inte i Alperna.

[OT] Romme söndag?
cruxet skrev:

> Jag må verka konstig men jag tycker fortfarande
> att alperna som bergskedja är bättre en Åre,
> det finns hundratals skidorter där. Jag känner
> inte till Zermatt speciellt bra, men i tex
> andermatt, Engelberg och La Grave har man knappt
> snökanoner men lyckas ändå få till
> skidåkning.

Jag har aldrig åkt skidor i Andermatt. Däremot var vi där och hojade för några år sedan.

Maighelspass10.jpg

Det var jättefint. Bra cykelaffärer också. Däremot var det trist på kvällarna. Andermatt är ju en garnisonsstad, fullt med soldater på de få ställen som fanns.

> Jag tycker inte att Åre är dåligt bara för att
> det finns annat som är bättre, en solig
> decemberdag med nysnö i Åre, är något
> speciellt, det nordiska ljuset finns inte i
> Alperna.

— hmm, i december och januari föredrar jag alldeles klart alperna eftersom Åre tenderar att vara bittert kallt och mörkt. Korta dagar, liftarna stänger tidigt, kanske redan vi tre. Jag föredrar Åre i mars, när det är varmare, ljusare och liftarna är öppet längre.

[OT] Romme söndag?
Per skrev:
> Lustigt, att våra vänner i Zermatt säger att
> förra året var uruselt. Att det inte kom mer
> snö än vad som hade kommit i januari. Pister som
> Chamois förblev stängda hela säsongen.

Förra året var en dålig säsong, men det snöade garanterat mer än i januari i Zermatt. Som sagt, det kom ett ordentligt dump över hela Alperna i februari (de enda som missade var orterna i södra Frankrike). Området runt Chamois-pisten var fullt åkbar i mars då det kom ytterligare två dump. Samt ett till i slutet av april och början på maj. Jag tror t.ex. inte det här är de enda spåren som lagts mellan januari och mitten av mars uppe på Theodul-glaciären:

IMG_3291.jpg ht=544

(mina spår lookers left)

> Och, det är väl för att det är så kul att åka på is
> som man byggt ut snökanonssystemen för enorma
> belopp. 60 procent av pisterna är ju antingen
> konstsnö eller glaciär, och det som är på
> glaciär är huvudsakligen ointressant utom för
> nybörjare. Undantag, Triftji och Spiegelwand (som
> inte varit öppen på många år).

Jag gissar att runt 90% av skidområdena i både Alperna och Skandinavien har satsat på konstsnö-anläggningar för att kunna "garantera" åkning med början på jullovet och sen hela säsongen fram till veckan efter påsk. Triftji har varit öppen åtminstone de två senaste säsongerna (långtifrån hela året dock). Spiegelwand funkade åtminstone senaste säsongen om man åker med nån som vet var glaciärsprickorna är. Vad har det med diskussionen (eller för den delen Romme :) att göra?

Jag kom nyss tillbaka från en vecka i Utah (Wasatch) och även där har de snö-kanoner (i Solitude och Brighton, såg dock inga i Alta eller Snowbird).

För övrigt låter det som att:

a) Du borde vidga dina vyer i Zermatt. Träden vid Schwarzee, åkningen runt Rote Nase-liften (hela det facet egentligen men se upp för klippor under snön), osv...
b) Testa fler ställen än Chamonix och Zermatt i Alperna. För offpist-åkning är det två av de sämsta ställena att åka till om man inte åker med folk med riktigt bra lokalkännedom (och även då är båda de ställena sämre om du frågar mig jämfört med de orter som cruxet nämner).

Eller förresten, vid närmare eftertanke: Åk till Åre. Alperna är grymt överskattat. Särskilt orterna i Frankrike och Schweiz. Österrike kan duga i nödfall.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Romme söndag?
Per skrev:
Jag har aldrig åkt skidor i Andermatt. Däremot
> var vi där och hojade för några år sedan.
>
> Det var jättefint. Bra cykelaffärer också.
> Däremot var det trist på kvällarna. Andermatt
> är ju en garnisonsstad, fullt med soldater på de
> få ställen som fanns.
>

Det är fint på vintern också...

IMG_0049_edited-2.jpg ht=517

Men du har rätt på kvällarna händer ingenting, men fördelen med ställen utan folk är att man slipper trängas när man åker.

> — hmm, i december och januari föredrar jag
> alldeles klart alperna eftersom Åre tenderar att
> vara bittert kallt och mörkt. Korta dagar,
> liftarna stänger tidigt, kanske redan vi tre. Jag
> föredrar Åre i mars, när det är varmare,
> ljusare och liftarna är öppet längre.

Ha ha... Vi är verkligen olika, jag gillar Norden i dec-jan, alperna i feb-mar och sen norden igen i april-maj:-)

Edit: Sorry den var faktiskt konstig, nu är den rätt

[OT] Romme söndag?
Peter_K skrev:

> a) Du borde vidga dina vyer i Zermatt. Träden vid
> Schwarzee, åkningen runt Rote Nase-liften (hela
> det facet egentligen men se upp för klippor under
> snön), osv...

Vad nu då? Vi har åkt på alla möjliga ställen mot Staffelalp, och på Stockhorn (Rote Nase). Triftji är vissa år stängt i januari, och öppnar då senare.

Klippor är trist för skidorna, men på de sluttningarna skulle jag oroa mig mer för laviner, i januari togs en Schweizare av en lavin och omkom, trots att han åkte med lokal gajd, i Mittelritz.

> b) Testa fler ställen än Chamonix och Zermatt i
> Alperna. För offpist-åkning är det två av de
> sämsta ställena att åka till om man inte åker
> med folk med riktigt bra lokalkännedom

Efter mer än hundra veckors skidåkning i just Zermatt har jag viss lokalkännedom. Pröva något annat, jo, gärna vid tillfälle. Har också åkt i Verbier, Grindelwald-Wengen, Kitzbuhl, Sell.

[OT] Romme söndag?
Per skrev:

> Änn har jag inte varit till Hemavan eller
> Riksgränsen, som också ska vara bra.
>
>

riksgränsen har ja ju inte varit i, men hemavan o tärnaby har man ju varit några gånger. hemavan = längre backar men flackare, Tärnaby=kortare men brantare. hemavan har ingen sitt lift, hade det i alla fall inte sist vi var där, men nu var det några år sedan.

man kan väll heller inte säga att nån av liftsystemen är särskilt stora, men det ä fina backar och framför allt, väldigt lite köande. och vill man åka ut på tur, åka helikopter upp eller liknande, så ska det finnas en hel del runt om har man hört.

hemavan ä lite charmigt då det känns litet, men ändå ä hyffsat stort ändå. och framför allt, fint att kunna få en stuga så man kan kliva ut genom dörren, på me skidorna o åka ut i backen i stort sett direkt från ytterdörren :D

inte SÅ långt till moerana i norge heller. aldrig varit där, men man ser ljusen från moerana på natten.

o just ja, hemavan kan man ju faktiskt flyga upp till för en inte allt för stor summa

[OT] Romme söndag?
cruxet skrev:

> Det är fint på vintern också...

Om vi fick en riktig långsemester, så lång att det lönade sig att köra bil ner, skulle jag absolut pröva på Andermatt efter dina rekommendationer. Med tanke på det monsunliknande mikroklimatet runt Furka borde det trilla ner kopiösa mängder snö.

[OT] Romme söndag?
S: Jag gissar att det är mig du syftar på. Mina vader är helt stela som plankor. Träningsvärk både i magen och låren. Bindningarna till hyr-brädan var smarta men det blev kallt i pjäxan pga den genomgående metallstaven. Jag skall välja skidor med lång sväng nästa gång, förutom att jag skall öva att åka kant med bräda i de gröna backarna. Bräda på förmiddagen och skidor på eftermiddagen var ganska optimalt. Mycket för att liftarna är slätare så man klarar att åka bräda upp.

Något mer ?

Föresten kan jag hällsa från lärar-bekant som var där för någon vecka sen. Hon sa att backarna inte blir bättre vid solsken utam bara blötare och mer svårkörda.

[OT] Romme söndag?
s skrev:
> Jag vill läsa mer om Happy-n00bsen i Romme,

Det var en härlig dag. Vi fann varann över mobilnätet. Till skillnad från vad som hade trotts var Romme inte nerlusat med sportlovsfirande nollåttor. Temperaturen höll sig stadigt på plussidan, vilket medförde varm och tung snö som krävde en del press, även i släpliftarna kände man friktionen mot den varma snön, så vi känner av vaderna fortfarande två dagar senare.

Det var bra med snö i backarna. Men det var bara där det var snö. När man tittade ut över nejden var det i princip barmark över allt utom i backarna.

Övrigt: skitkul att träffa happyiter fr Stockholm.

[OT] Romme söndag?
Jensen skrev:
> hemavan
> = längre backar men flackare, Tärnaby=kortare
> men brantare. hemavan har ingen sitt lift, hade
> det i alla fall inte sist vi var där, men nu var
> det några år sedan.

Stämmer bra, fortfarande ingen sittlift i Hemavan men bra familjeåkning.
Så här trött blir man efter några dagar :)
trÃtta.jpg ht=543

Ska dit ett varv med kidsen på påsklovet

/Johan

[OT] Romme söndag?
JojjeM skrev:

> fortfarande ingen sittlift i Hemavan

Jag kan leva utan sittliftar. Visst är de bekväma, särskilt när de är moderna så att stolarna lossas från vajern vid av och påstigning, men de är också jobbiga när de stannar mitt i resan och blir stående. Då är det skönt med gamla hederliga släpliftar, bara att släppa ankaret och åka.

[OT] Romme söndag?
Jag är som sagt sugen på att åka upp en sväng i helgen igen om jag hinner. Ska komma bra med snö i veckan. :)

För att vara knappt 3 timmar från Tjockholm är Romme helt ok. Synd att Stockholm inte ligger lite längre norrut så man fick ha snö på vintern... :o/

[OT] Romme söndag?
Monglo skrev:
> Jag är som sagt sugen på att åka upp en sväng
> i helgen igen om jag hinner. Ska komma bra med
> snö i veckan. :)

Jag vet inte om jag har råd en gång till den här månaden men jag skall se vad jag kan göra. :)

[OT] Romme söndag?
Mårten skrev:
> Fan att hela skidutrustningen ska ligga nere i
> Västervik då. Helt fel ju!

Du kan ju åxå hyra om du känner för.

[OT] Romme söndag?
JojjeM skrev:
> Jensen skrev:
> -----
> > hemavan
> > = längre backar men flackare, Tärnaby=kortare
> > men brantare. hemavan har ingen sitt lift, hade
> > det i alla fall inte sist vi var där, men nu
> var
> > det några år sedan.
>
> Stämmer bra, fortfarande ingen sittlift i Hemavan
> men bra familjeåkning.
> Så här trött blir man efter några dagar :)
>
>
> Ska dit ett varv med kidsen på påsklovet
>
> /Johan

hehe, jepp, sådär trött blir man :D
egentligen kan ja hålla med Per, i alla fall till viss del. jag tycker man blir kall lätt, när man sitter still i en sittlift.

sist jag va i hemavan vare en gubbe före mig i den lilla kön till storliften (tror jag den hette, minns inte exakt, så länge sen) som utropa "nää, nu åker ja hem, kan ju inte stå i denna kö", han bodde väll där o då var det typ 6-7 st före i kön :D

[OT] Romme söndag?
Svaje: Men jag gillar mina gamla hederliga Rödhake Banditer, Brandväggsstavar och Huvudpjäxor! :)

Sen är det duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurt att hyra.

[OT] Romme söndag?
Mårten skrev:
> Svaje: Men jag gillar mina gamla hederliga
> Rödhake Banditer, Brandväggsstavar och
> Huvudpjäxor! :)
>
> Sen är det
> duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurt att
> hyra.

Du kan få låna min extrastav om du vill.

[OT] Romme söndag?
Jag funderar på att dra upp nu på söndag. SMHI spår regn på söndag eftermiddag men det kan ju ändras längre fram.

Dessutom, har man GoreTex så är inte lite regn nått att hänga läpp över :-)

[OT] Romme söndag?
Gött på er!

Jag har tyvärr en hel del kvar att fixa innan jag drar österut. :(

Jag o Speedman funtar på att kanske dra ihop en liten resa till gränsen i slutet på maj om det är ngn som är sugen.

Ha en riktigt go dag i morgon!

/Maria

Tillbaka
Topp