(ot) Rösta. Tror du på gud.

Knä- ola
Det är du själv som definierar gud inte jag. Så du skall skriva om du tror på gud eller inte.

Mathias
Svar , ditt uttalande tar jag som ett svar på frågan.

är detta domedagstråden, är mike dee gud?Jag svarar hallelulJAAA i vilket fall! svarar man fel hamnar man här.

Bilagor

• Dash_Snow_2009_011.jpg
    Dash_Snow_2009_011.jpg
    29.2 KB · Besök: 39
Fikasvettot skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur var det nu? "det finns bara en Gud och
> Muhammed är hans profet"

Det finns bara ett Troll och Mike_Dee är hans profet.

Frostic

Finns ett bra citat av en som visste vad han snackade om.

Det finns inga ateister i skyttegravarna.

jochen88
Är tron också ett bädrägeri? Eller är det bara religionen som är bedrägeri.
Det frågas om du tror på gud, inte om du tror på nån religion.

fiskarsvettot
Tror du på eller inte på.

Mike_Dee skrev:
> Självklart

Här har vi alltså svaret till varför det skapas så mycket bra trådar, religiösa fanatiker brukar ju svamla en massa och predika sin åsikt med en dåres envishet.

var inte mitt inlägg svar nog? men om jag säger så här, tro på något som aldrig har bevisats, är idioti i mina ögon.
den jesus som nu skulle ha vandrat här på jorden för ett antal tusen år sedan, kan mycket möjligt ha gjort detta.. men dock inte som skaparens son, mer en schizofren männsika med en ganska vettig syn på rätt o fel..

Mike_Dee skrev:
> jochen88
> tror du på gud eller inte. vi snackar ju itne om
> du tror på en religion.

vad tror du?

Skogling skrev:
> Jag tror på tomten.

Han har konto här på happy.

Jag tror inte på gud, men vill heller inte kalla mig ateist. Varför ska jag behöva kalla mig något bara för att jag inte tror på nåt som nån annan råkar tro på?

jochen88
Kan man bevisa något egentligen? Kan man bevisa så att man vet?
Tex i vetenskapen vet dom inte, dom har teorier som de framlägger bevis för sen godtar man dessa teorier som tilfälliga lösningar. Alså de vet inte utan de tror på det dom forskar fram.
Men bortser vi från de dåraktiga och inkompetenta personer som kallar sig anhängare till vetenskapen, så kan man faktiskt bevisa vissa saker.
Såsom att alla kommer att dö. ( generell benämning på att man lämnar kroppen ).
Såsom att du existerar.
Men dessa fakta behandlar inte vetenskapen för då hade de bevisat sig själva fel.

Man kan därav enkelt bevisa att gud existerar, eftersom du gör det.
Men då kommer frågan , vem är du? Är du kroppen, som sedan dör?
Ifall du skulle existerat temporärt och sen försvunnit för alltid, då har du ju trots allt inte existerat alls.
Alså är slutsatsen att man existerar för evigt och att kroppen bara är ett skal, en falsk spegelbild av ens riktiga jag, själen.
Sen det som är gud, det är precis allting. Eftersom gud är allsmäktig är han precis exakt allting.
Det är därför ateister inte tror på något, bara svart efter döden. Eftersom de förnekar gud förnekar de allting, därför finns endast ingenting för dem efter livet.
Men de skall inte vara ledsna, eftersom att det ingenting de tror på efter döden också är någonting, just ingentinget det inefattas även i alltet.

nej inte satanist för då tror jag på något, och som pappa alltid sa: tror gör man i kyrka, vet gör man på stan.
mike är du med i någon församling? vilken i så fall?

Mike_Dee skrev:

> Såsom att du existerar.
> Men dessa fakta behandlar inte vetenskapen för
> då hade de bevisat sig själva fel

Hört talas om Darwin?

EDIT:
@jansson99: hehe :)

Senast redigerad av en moderator:
Jochen88
Är med i församlingen
Brahma madhva gourdia math
Sri chaitanya saraswath math

Ok ok men du tror ju inte på nåt. Då tror du fortfarande på något, att du itne tror p ånågot.

Alså, du tror på ingenting?
Alså tror du på det något som kallas ingenting.

Trodde man trodde saker i kyrkan, o visste på stan.
så vilken församling tillhör du?

Wit matrix
Darwin var kristen. Hans apteori är lika utdöd och felaktig som gallileo gallileys teorier.

låt dom registrera.
De vet ändå ingenting, de bara tror en massa saker. Saker som visar sig vara helt uppåt väggen felaktigt.
Alla människor vill gott, men det är de som tror att människor vill ont som blir onda.

Mike_Dee skrev:
> Alla människor vill gott

Även bilister?

JT
Ja även billsier, dom vill köra sina barn till dagis, men dom förstår itne att deras goda handlande egentligen är rent destruktivt. Både att sätta barnet på dagis och att åka bil är för samhällets och deras eget sämsta.
Det behövs folk som säger ifrån, folk som skingrar töcknet efter alkoholruset och utbrändheten.
folk kanske gör saker för dom inte vet bättre.

Och de flesta billister tror faktiskt att cyklister vil reta dem genom att åka på deras enkelriktade väg. Därav de tror att någon annan gör ont uppsåt emot deras ego, därför blir de onda. Fast de tror de gör gott, genom att uprätthålla sin lag om bilismens herravälde äver jorden.

Därav bilister vill gott men gör ont.
Det finns även folks om bara vill ont de kallas demoner!

Mike_Dee skrev:
> Men bortser vi från de dåraktiga och inkompetenta personer som kallar sig anhängare
> till vetenskapen, så kan man faktiskt bevisa vissa saker.
> Såsom att alla kommer att dö. ( generell benämning på att man lämnar kroppen ).

Baserat på vadå? Ett antagande? Ett ganska rimligt antagende visserligen, men eftersom alla inte dött än går det inte att säga att det är så (och när exakt alla är döda spelar det väl ingen roll heller) Dvs du har gjort precis som dina antagonister vetenskapsmännen som "har teorier som de framlägger bevis för sen godtar man dessa teorier som tilfälliga lösningar."

Jag tror på Gud som Jesus far. Tror Jesus kom ner till jorden för att dö för våra synder, uppstod på tredje dagen och for upp till himlen för att kunna frälsa oss och ta emot oss när vi kommer dit.

Om det är dumt eller inte får stå för er, jag tror det blir bättre så och framförallt, jag tror på en framtid efter detta livet med evigt liv i himlen istället för att man bara försvinner i intet och lever utan mening.

cerro skrev:
> Jag tror på Gud som Jesus far. Tror Jesus kom ner
> till jorden för att dö för våra synder,
> uppstod på tredje dagen och for upp till himlen
> för att kunna frälsa oss och ta emot oss när vi
> kommer dit.
>
> Om det är dumt eller inte får stå för er, jag
> tror det blir bättre så och framförallt, jag
> tror på en framtid efter detta livet med evigt
> liv i himlen istället för att man bara
> försvinner i intet och lever utan mening.

+1

Tillbaka
Topp