[OT] - RR - När maginfluensan nådde Stockholm

floors

Aktiv medlem
Dåså mina vänner så är det nog dags att börja handsprita händerna och bära munskydd.

RR - magsjukeresan.

I torsdags kände jag mig lite ruggig på jobbet noterade när jag kom hem att jag hade lätt feber, 38 grader och en svag huvudvärk. Jag valde att gå och lägga mig redan vid 22.00 och steg upp nästföljande dag med en tilltagande ruggighet.

Hade det inte varit för några deadlines på jobbet så hade jag sjukanmält mig men fick snällt glida in till jobbet och försegla mitt kontorsrum och göra klart det som skulle göras klart.

Klockan 14.30 var jag hemma från jobbet igen och det var som att kroppen verkade varva upp för något stort. Just då trodde jag att det var en rejäl förkylning med feber som väntade så jag gick följdaktligen till lokala livsmedelsbutiken och rustade mig med ynklighetssurvivalkit - färdigrätter, glass och alvedon.

Klockan 15.45 sköt febern i höjden och kroppen började göra motstånd genom att okontrollerat skaka och läpparna blev blå, så det var bara att lägga sig i törnrosasängen med 3 täcken och börja knapra alvedon och ipren.

Vid 16.30 ungefär (där upphör tideräkningen) så tilltog en huvudvärk av episka mått och ett illamående.

Fram till för en stund (söndag runt 17-tiden) sedan är det en gråzon vad som hänt i helgen men jag vet att jag använt en vän för att handla värktabletter, proviva och annan probiotika. Jag har svettats igenom ett tjockt syntettäcke, druckit ett gäng koppar med resorb, spytt och haft en konstant blykeps utan dess like.

Just nu har det börjat lätta eftersom detta är första stunden sedan i fredags som jag bara har måttlig huvudvärk och beskedlig feber på 38 grader och kan ta mig för någon form av vardagssyssla. High life med andra ord.

Så det var väl mitt budskap så att ni vet hur magflunsan ser ut i år. Over and out. Köp handsprit!

Ok, köp allt då, eller förresten, undvik omvärlden! Nu ska jag logga av här, det verkar nämligen som att det bara var ett tillfälligt avbrott detta. Blöööö... Årets i särklass sämsta helg är snart till ända.

Låter skrämmande likt "zombie sjukan".
Har du puls? är huden missfärgad? har du ett konstant
NOM NOM NOM NOM NOM i huvet?

Tillbaka
Topp