[OT] [Run, Forrest, Run] Happys egen löpartråd
Ang vattenkaoset på Stockholm Marathon så tror jag det är svårt att undvika det tidigt i loppet innan fältet dras ut lite. Ändå 18k startande eller nåt sånt. Själv hade en 0,5l flaska av engångstyp med sportpip som jag höll i först milen. Socker+elektrolyt i såklart. På så vis kan man undvika den trängsel som är i början. När flaskan är slut är det bara att slänga den I deras säckar.
Ang energi på längre träningspass/lopp. Jag använder främst sportdryck som jag blandat själv med vanligt socker och elektrolytbrus typ Dextro. Om jag ska springa ett lopp snart så testar jag alltid några gel under långpassen innan. Använder som regel GU för att den inte dräller. Längre än 80k går det långsammare och går åt mer energi, då kör jag Bloks eller sådan "godis" liknande energi och ibland någon muslibar som är lättuggad.
Ang energi på längre träningspass/lopp. Jag använder främst sportdryck som jag blandat själv med vanligt socker och elektrolytbrus typ Dextro. Om jag ska springa ett lopp snart så testar jag alltid några gel under långpassen innan. Använder som regel GU för att den inte dräller. Längre än 80k går det långsammare och går åt mer energi, då kör jag Bloks eller sådan "godis" liknande energi och ibland någon muslibar som är lättuggad.