Min målsättning är att hamna i den över halvan av resultatlistan, tror jag behöver springa fortare än 7.15 på 55k för att fixa det. Dvs inte bara att ta mig runt. Tycker det är rätt kul mål att vara "better than average". Sen närmar jag mig ju 50 jag med.
Svårt att hinna springa mer än jag gör och jobba heltid och ha tre ungar som är mellan 6 och 12 :-) det har blivit 50-60 km per vecka senaste tiden, lite mindre var tredje vecka. Och då är det inte normalt sett ett intervallpass, ett pass i tröskelfart och ett långpass (på lördag blir det 2,5 timme), de övriga dagarna 40-50 minuter i lugn fart, lite kortare dagen efter långpass.
Men kolla de som har toppresultat, det brukar gå obegripligt fort. Förra årets vinnare av 55k sprang i 4.46-tempo.. Där var det dock nivåskillnad, tvåan kom in 50 minuter efter!
Anmälde mig till 55:an nu ikväll, såg att glitch är anmäld till 100k! Det dröjer nog för mig.. :D Vi har stuga i Jogersjö både natten före och efter.
Tror du kommer fixa det galant! Håller tummarna att det blir lika kalas väder som ifjol :)
Får se hur det blir för egen del. Året har inte riktigt blivit som tänkt. Åkte på ett diskbråck från helvetet i påskas så hela april och halva maj blev det noll träning utan morfindimma för att stå ut med nervsmärtorna. Började springa lite igen i slutet på maj när ryggen gett med sig så pass att jag kunde klara vardagen utan smärtstillande.
Sen var man visst anmäld till Eco Trail 80 sen tidigare och förhållandena var perfekta så jag tänkte jag testat så får vi se hur länge det går.
Och det gick ju :) men inte utan hick-ups...började med oförklarlig kramp i båda quads efter tio minuter, sen efter två mil fick jag plåstra om bägge stortår som fått blåsor - hade inte hunnit springa några längre pass i mina relativt nya skor samtidigt var alla gamla skor på gränsen redo för tippen. Sen rullade det på hyfsat men med dryga milen kvar så började ena knät protestera högljutt mot alla former av springförsök / undulerande terräng. Tur då att sista biten på banan bara är ett evigt upp och ner i rotskog.....
Gick i mål och kände mig rätt fräsch överlag men knät var det aj aj med.
Typisk IT-band överbelastning så nu är det fullt fokus på rehab. Så segt med såna här grejer som är otroligt svåra att träna för då man helt enkelt inte springer såna distanser i träning.
Sen är frågan hur mycket ryggproblematiken spelat in, under loppet kändes ryggen kalas, och jag har inte haft mer ont efter heller, men jag känner ju att hela höften på onda sidan som också är där ryggproblematiken sitter är otroligt tight så det har säkert också spelat in.
Så vi får se hur det blir, får jag ordning på det hela i tid så kanske det blir start, eller kanske byter distans i år och kör 55 km igen, eller kanske blir det ryggoperation istället - har uppföljning nu efter semestern om eventuell OP då det inte gett med sig mer.
Sen ligger mamma för döden efter några års kamp mot cancer och de bor dessutom utomlands så det kan bli en del resande dit istället.
Vem vet, livet bjuder alltid på nya överraskningar. På uppsidan har det blivit en massa cykling nu på semestern istället då det funkar bra med IT-bandet och hyfsat med ryggen. :)