Earlslick
Aktiv medlem
[OT] [Run, Forrest, Run] Happys egen löpartråd
Hunnit med två pass à 7,5min och ett på 10 så det är lugnt och kort.Ta det riktigt lungt, annars kommer du få jätteont.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hunnit med två pass à 7,5min och ett på 10 så det är lugnt och kort.Ta det riktigt lungt, annars kommer du få jätteont.
Då passar det mig alldeles utmärkt, jag är långsam som en sengångare.För mig var det hastigheten som knäckte vaderna med barfotalöpning. Lugnt och fint gick rätt bra. Ökade jag tempot fick jag träningsvärk ala "vaderna har blivit överkörda av en bil".
Jag är en dålig löpare (långsam på långa sträckor), men ganska accelerationssnabb. Det räcker för att paja vaderna. :)Då passar det mig alldeles utmärkt, jag är långsam som en sengångare.![]()
Vädret blev strålande! Resultatet lika så; ett rejält PB!Imorgon är det dags för Täby halvmara. Väderprognosen är lovande: 4-6 C och ingen nederbörd, Hoppas bara kroppen kan leverera det Garmin tror…
Grymt! Kul med personbästaVädret blev strålande! Resultatet lika så; ett rejält PB!
Jag var typ 40 sekunder snabbare än Garmins race predictor, så man får väl säga att det var godkänt. Som tack tycker Garmin nu att jag kan springa ytterligare dryga två minuter snabbare… ;-)Grymt! Kul med personbästa
Hur förhöll sig resultatet till Garminklockans spåkula? Tycker att jag får lite mysko "predictions".
/J
Härligt att se denna kompromisslöshet och vetenskapliga approach till att hitta den bästa möjliga prestationen..![]()
Friidrott: Följ med Andreas Almgren in i ”tortyrkammaren”: ”Det dunkar i huvudet”
Andreas Almgren steg in i värmekammaren på Bosön och fick med sig ett Europarekord och ett VM-brons. Nu är han ute efter ännu en rekordtid i halvmaraton innan han kliver ur kammaren. – Förhoppningsvis ska jag gå i mål på en tid på 58 minuter, säger Almgren medan svettdropparna pärlas i olika...www.svt.se
Ja, det är mycket imponerande, snacka om tortyrträning.Härligt att se denna kompromisslöshet och vetenskapliga approach till att hitta den bästa möjliga prestationen..
Ja, jag diskuterade det lite med en kollega från jobbet, en Triathlet och han skrev till mig:Man får hoppas att kreti och pleti inte börjar bedriva denna typ av träning helt okontrollerat (typ innecykling i bastun). Det skulle kunna sluta illa.
Man blir ju rätt varm på ett spinningpass i trång lokal som spinningrummen ofta är, hade varit intressant att mäta core-tempen under/efter ett sånt pass då man kan vrida floder av svett ur tröjan sitter och eftersvettas i en halvtimme..Ja, jag diskuterade det lite med en kollega från jobbet, en Triathlet och han skrev till mig:
"har hört om motionärer som gett sig på det och det har inte slutat bra - sliter enormt"
Någon med ett känt bra sätt att följa?Imorgon bitti springer Almgren i Valencia om jag fattar allt rätt. Kan vara kul att följa!
Svarar mig själv, här kanske det blir en stream: https://www.valenciaciudaddelrunning.com/en/half/half-marathon/Någon med ett känt bra sätt att följa?
Kommentatornn i halvextas redan i starten. Kan man inte få det med ”A Lennart”-ljud?Streamen verkar funka! ¡Es hora de practicar tu español!
![]()
Valencia Half Marathon Trinidad Alfonso Zurich
Register for the next edition of the Valencia Half Marathon Trinidad Alfonso Zurich and don't miss one of the fastest races in the planetwww.valenciaciudaddelrunning.com
...låter som något jag också har som minne... Nu är han kKejelcha) själv iaf. Verkar springa fort, vi får se om det håller eller inte. 5 sekunder under världsrekord vid 5 km!Har inte Kejelcha varit överoptimistisk i rekordförsök på bana och kroknat ordentligt på slutet eller blandar jag ihop honom med någon annan etiopier?
Ser ut så! 27:54 på milen, ger 58:52 som sluttid om han håller tempotÄr han uppe och ökar tempot nu, Almgren?
Under Danielsson d.ä.:s gamla svenska rekord på 10000 m bana!Ser ut så! 27:54 på milen, ger 58:52 som sluttid om han håller tempot
Finns chans på ett rejält europarekord!41:40 vid 15 km.
Oavsett ligger Kejelcha nu efter rekordet om man räknar med jämn fart. Med jämn fart svarar 57:30 mot 40:53 vid 15 km så 6 sekunder efter det nu.Lite oklart hur/vad de ser som världsrekord. Det finns 56:42 som är oratificerat (Kelimo i Barcelona i februari), och det officiella, Kejelchas egna 57:30 här i Valencia förra året.
Japp. Deras jämförelser kanske gäller "äkta tid" förra året?Oavsett ligger Kejelcha nu efter rekordet om man räknar med jämn fart. Med jämn fart svarar 57:30 mot 40:53 vid 15 km så 6 sekunder efter det nu.
Mycket möjligt.Japp. Deras jämförelser kanske gäller "äkta tid" förra året?
Min är sorterad väl. Från streamingsidan.Går det att få leaderboarden sorterad? Min är i en salig oordning.