Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Får du inte ens köra trainer?Sådärja!
På grund av en vådlig cykelkrasch i början av maj med efterföljande operation av en sönderslagen armbåge så har jag inte fått träna överhuvudtaget sedan dess. Efter 37 dagar, mitt längsta träningsuppehåll på 20 år, så var det äntligen dags att ge sig ut på en första löparrunda. Väldigt hög puls vs det modesta (för mig) tempot och enligt Garmin hade jag tappat rejält i kondition. Men det KÄNDES inte så farligt som jag hade befarat utan helt OK. Eftersom jag inte får belasta armen så har jag fortsatt cykelförbud i ytterligare 6 veckor (kul!), så planen nu är att springa regelbundet - lugnt och försiktigt till en början - till dess så att jag kanske kan återfå någon form av rimlig kondition till slutet av juli. Man får laga efter läge helt enkelt.
Visa bilaga 835769
Jo visserligen, men jag har verkligen ingen lust att sitta och svettas med det nu på sommaren. Höll på med det hela vintern och längtade ut varje minut. Sedan går det inte att stänga av elementet och öppna upp fönstret nu som på vintern för att få en rimlig temperatur utan det blir svett-kaoz med 25 grader inomhus skulle jag tro.Får du inte ens köra trainer?
Var ute och cyklade i Nacka förra helgen. En kort kille på en snabb cykel blåste om mig och jag tänkte att det såg ut som du. Tur att jag inte skrek ”snacktempo va!” som jag tänkteSådärja!
På grund av en vådlig cykelkrasch i början av maj med efterföljande operation av en sönderslagen armbåge så har jag inte fått träna överhuvudtaget sedan dess. Efter 37 dagar, mitt längsta träningsuppehåll på 20 år, så var det äntligen dags att ge sig ut på en första löparrunda. Väldigt hög puls vs det modesta (för mig) tempot och enligt Garmin hade jag tappat rejält i kondition. Men det KÄNDES inte så farligt som jag hade befarat utan helt OK. Eftersom jag inte får belasta armen så har jag fortsatt cykelförbud i ytterligare 6 veckor (kul!), så planen nu är att springa regelbundet - lugnt och försiktigt till en början - till dess så att jag kanske kan återfå någon form av rimlig kondition till slutet av juli. Man får laga efter läge helt enkelt.
Visa bilaga 835769
Ställ klockan på ett visst tempo så att klockan skriker om du går över det tempot.Finns det någon som har tips på hur man kan hålla nere farten?
Försöker köra ett av Garmins träningsprogram för marathon i augusti, men på både baspassen och långpassen märker jag att det är svårt att hålla tillräckligt lågt tempo, med resultatet att pulsen sticker iväg. Har försökt att stoppa mig själv, men såfort tankarna far iväg så märker jag att farten också ökar.
Har någon ett bra life-hack för detta?
Osäker på om det här var en fråga...Minnet av förra årets Göteborgsvarv var att det var rätt kämpigt. Är det här man ska ligga på en halvmara?Visa bilaga 835804
De låga farter du får på passen kanske har ett syfte att du ska vara fräsch för de tuffare passen? Är din tänkta marafart (om du ställt in ett tidsmål, ingen aning om man kan det?) lätt på en vanlig distans idag?Finns det någon som har tips på hur man kan hålla nere farten?
Försöker köra ett av Garmins träningsprogram för marathon i augusti, men på både baspassen och långpassen märker jag att det är svårt att hålla tillräckligt lågt tempo, med resultatet att pulsen sticker iväg. Har försökt att stoppa mig själv, men såfort tankarna far iväg så märker jag att farten också ökar.
Har någon ett bra life-hack för detta?
Här kommer lite tröst från Jack Daniels:Sådärja!