[OT] Rutmage

blixten18

Ny medlem
[OT] Rutmage
Tjena orkar inte göra mera situps har någon något annan förslag?

Edit av the_TnT: Jag tror magrutor är offtopic, iaf. går det fint att cykla utan dem. ;)

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Rutmage
Finns andra otäcka magövningar:-)

blixten18 skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjena orkar inte göra mera situps har någon
> något annan förslag?

[OT] Rutmage
jag har ett kostråd till dig.
att äta: knäckebröd och tonfisk på burk (i vatten naturligtvis)
att dricka. vatten och äppelcidervinäger.

gör det och inget annat så skall du se att dina rutor träder fram.
att det är ganska mycket white trash över att träna och anstränga sig bara för utseendets skull är en annan sak.

[OT] Rutmage
spring... i skogen (gärna hellas).... ha en mtb mellan benen och bär cykelskor...aaA! vänta, Cykla mera vet ja! ;-)

Sen köper du dig till framgång, Abcrunzh, Abflex mm TV-shop har bäst vetenskapligt-bevisat-fungerande-utrustning hi hi
Lycka till!

[OT] Rutmage
dtb skrev:
>
> gör det och inget annat så skall du se att dina
> rutor träder fram.
> att det är ganska mycket white trash över att
> träna och anstränga sig bara för utseendets
> skull är en annan sak.

Jag vet inte vad du definierar som white trash, men majoriteten av de jag klassar som WT är längre från rutor på magen än en orm

[OT] Rutmage
Träna sig till magrutor går inte. Sauna belt är den ända metoden.

Weight_Loss_New_Velform_Sauna_Belt.jpg

[OT] Rutmage
tror inte att fridrottarna kör speciellt mkt situps, de kör mer träning av typen "kasta medicinbollar" och andra mer komplexa övningar.

Sen måste man ner på under 10% fett, annars syns de ju inte.

Men varför? Vad är viktigast: att krossa polarna på tävling eller på strandposeringen?

[OT] Rutmage
För länge sedan när dom grep Lars_Inge Svartenbrant efter en spektakulär Kumlarymning såg jag att han hade fina magrutor.

Åk i fängelese är ett hett tips.

[OT] Rutmage
Det ger motsatt effekt.

Punktförbränning funkar inte så glöm situps ditt troll

Kör HIIT träning å bränn fett så ska du se att de kommer fram :)

[OT] Rutmage
Konstigt att ingen har föreslagit den uppenbart bästa lösningen, bli drogberoende. Anfetamin är bra, hungerkänslan blir mycket mindre och efter ett tag ska du se att du får så låg fetthalt på kroppen att du inte behöver vara muskulös för att rutorna ska synas.

[OT] Rutmage
Situps (och andra träningsformer) fungerar bra för att bygga upp magmusklerna men som många andra påpekat, finns det för mycket underhudsfett så spelar det ingen roll...de kommer inte att synas.
Överflödigt underhudsfett på magen hos män är dessutom det sista som försvinner om du tränar bort fett.

Den där elektriska grejen de har på TV verkar ju bra :-)
Med hjälp av den verkar man ju få muskler överallt, och det bästa är att man inte behöver anstränga sig. Haha, tycker det är kul när man ser de där människorna på reklamen när de försöker hålla masken medan de läser en bok eller kollar på TV med den där grejen inkopplad. Lätt att slappna av när ens mage kontraherar sig varannan sekund.
Som sagt, man ska väl ta en del träningsråd med en nypa salt...som den följande filmsnutt tydligt visar...även om jag vet vilken metod jag skulle föredra...

[OT] Rutmage
Pigmachine skrev:
> [...] Förövrigt är
> synliga magmuskler på damer det mest osexiga som
> finns!

Sköna prioriteringar du har...

86132042ya5.jpg
em-fred-sanna-10.aspx

[OT] Rutmage
har en sån där bälte med enmassa intällningar
karate chop iron man den krampar musklerna bra körde ett tag och efter en eller två dar började jag får träningsvärk i magmuskelrna.

visst vem vill inte se ut som 50 cent eller så men jag har inte den diciplinen bara jag har eb hyfsat platt mage är jag nöjd.

vill ajg ha tvätt bräda så köper jag en på nån antik handel tvättbräda på magen ska man tvätta tvätt då? :D (ironi)

glömde säga det provade den där abtronicen på mina armar faaan vad äckligt rekommederas inte över bröstet pga el->hjärta....ja ni hajjar

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Rutmage
Förutom att fett är ivägen, öka belastningen. Magmaskin med "ok" över axlarna där man drar framåt-nedåt kan vara bra, eller situpsbänk som lutar typ 40 grader bakåt+en rejäl viktskiva över bröstet. 1000 situps per dag typ blir man nog mest platt å senig av. Hellre tungt å färre reps så de måste växa till sig lite. Är väl typ samma med all styrketräning.

[OT] Rutmage
En bekant till mig har ordnat rutor på underarmen. Han var på fest, drack öl, ramlade över en utegrill och tog emot sig så gott han kunde. Frääs. Randig underarm.
Hur det blev rutigt? Han lyckades tyvärr inte ta sig upp från grillen på första försöket, så det fräste till en gång till ...

Kanske kan man göra någonting liknande med magen.

/s-o

[OT] Rutmage
det är nog som många säger träning träning fettförbränning situps i kombination med nån teräng aktivitet på cykel eller till fots
så får du nog fram rutorna. Själv saknar jag så pass mycke själdicplin att jag inte orkar tok träna för mag rutorna :)

going up and beyond

[OT] Rutmage
Det har redan skrivits i den här tråden, men det skadar väl inte med en upprepning/sammanfattning:

1) Magrutor är muskler. Större muskler syns mer.
2) Fett döljer muskler.

3) Musklers volym tränas bäst med riktad träning med ganska få repetitioner. T.ex. tre set med åtta repetitioner per set. Med det menas att man inte ska orka göra nio, då är belastningen för låg. Sit-ups är ur det perspektivet ganska dålig träning då man lätt kan göra mångdubbelt fler repetitioner. Optimalt antal repetitioner varierar från person till person beroende på vilken fördelning av de olika muskelfibrerna man har, men åtta är en ganska bra genomsnittssiffra. Förslag på magövningar hittas t.ex. här: http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=151

4) Det är svårt att punktförbränna fett, magens fettdepåer är vanligen det sista en manskropp vill göra av med (på kvinnor är det vanligen lår och rumpa). Fettdepåerna är en rest från den tid vi inte alltid var garanterad mat varje dag, alltså en del av kroppens "överlevnadsfunktion". Att hålla en slimmad mage är därför, för de flesta, ett hårt jobb som kräver noggrann koll på hur många kilokalorier man äter kontra tränar bort.

5) I min egna värld av vanföreställningar är magrutor snyggt och sexigt på både killar och tjejer.

[OT] Rutmage
beach nä fanken det är platt mage 265 dagar om ret som är målet.....men det finns saker som sätter käppar i hjulet godis chips och att jag inte kan motstå de :)

going up and beyond

[OT] Rutmage
Petri skrev:
> beach nä fanken det är platt mage 265 dagar om
> ret som är målet.....men det finns saker som
> sätter käppar i hjulet godis chips och att jag
> inte kan motstå de :)

Du kan ju käka chips och godis de övriga 100 dagarna på året då du inte har platt mage.

Tillbaka
Topp