[OT] Samlingstråd för jhonscott / Dinmorsa

SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> Stolpen är loss! Cyklade en stund och hörde hur
> det började knirka och knarka efter några
> minuter. Stannade och vred och drog och viola!
> Stolpe loss, apa glad!

vem är viola? hur kan hon hjälpa mig med sadelstolpen?

kaffe var det här, och lite nikotin ibland men det var nog allt.

SuperApe skrev:
> Stolpen är loss! Cyklade en stund och hörde hur
> det började knirka och knarka efter några
> minuter. Stannade och vred och drog och viola!
> Stolpe loss, apa glad!

Grattis! Jag höjer glögglaset och skålar för detta! Du slapp såga loss skiten, och det är ju lite synd att göra det med en Thomson-stolpe.

Är det "få bort saker som sitter fast"-tråden?

jag har ingen kärvande sadelstolpe, men en låsring till en kassett som sitter fast. Dränkning över natten med 5-56 har inte hjälpt. Våld hjälpte heller inte. Inte ens mer våld har hjälpt. Vad finns det då att ta till?

Stelben skrev:
> Mandelmassa, men som någon nämde förut så kan
> jag sluta när som helst.

Nu blir jag nervös, måste man sluta äta mandelmassa ? :-S T

Trådskaparen har anledning att vara orolig, jag ser (utan att säga för mycket) att folk från polisen surfar i den här tråden :-)

Hahahaha, jävlar i min gata vad DDR hade varit stolta om de varit lika effektiva med övervakningen när det begav sig som till och med sverige är idag :)
-spejare, spejare överallt!

Med den nya attityden "har du inget att dölja skall du acceptera övervakningen" a.k.a "du är skyldig tills du bevisat dig oskyldig" kan det här bli riktigt spännande.

Atlas skrev:
> Eld, eld brukar funka. Det är tufft oxå.

Ja, tamejfan! Jag fick loss eländet till slut!

fire.jpg ht=725

Mr B skrev:
> Det där är fan ingen bengalisk eld...
> Var fan är din känsla för TRADITION!

Förlåt! Jag visste inte att traditionen påbjöd värming med bengaliska eldar. Det vara bara nåt jag kom på, men eftersom man tager vad man haver så blev det Primus som hjälpte till istället.

Atlas skrev:
> Hahahaha, jävlar i min gata vad DDR hade varit
> stolta om de varit lika effektiva med
> övervakningen när det begav sig som till och med
> sverige är idag :)
> -spejare, spejare överallt!
>
> Med den nya attityden "har du inget att dölja
> skall du acceptera övervakningen" a.k.a "du är
> skyldig tills du bevisat dig oskyldig" kan det
> här bli riktigt spännande.

Quis custodiet ipsos custodes? Jo, jomper! :)

Fikasvettot skrev:
> Atlas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Eld, eld brukar funka. Det är tufft oxå.
>
> Ja, tamejfan! Jag fick loss eländet till slut!
>
>

Ser bra ut, glöm bara inte bort att packa om lagren efter dendär behandlingen, fettet tenderar att försvinna vid uppvärmning.

mr Lindwall skrev:
> Det tar sig sa brandmannen!

Var inte det pyromanens sägning?

Det tar sig, sa mordbrännaren.
Det tar sig, sa kärringen när hon satt eld på skithuset, och försökte släcka med fotogen!
Det tar sig, sa kärringen och hällde fotogen i sitt brinnande hår!

DIRAVI skrev:
> Ser bra ut, glöm bara inte bort att packa om
> lagren efter dendär behandlingen, fettet tenderar
> att försvinna vid uppvärmning.

Jodå. Jag har plockat isär navet bara för att konstatera att bodyn verkar slut. Glapp, missljud och ojämn gång. Tristess.

Gott slut sade hunden och slickade sig i baken!

Äntligen är bolaget öppet.. och jag kan trösta min 37'e födelsedag med kvalitetsöl!

Alexander Bard sa imorse på radion att det är OK med droger. Så länge man inte missbrukar dom.

Så är det med allt.. Är det på en rimlig nivå är det OK..

Dinmorsa menar nog bara vilken drog tycker du om ...Inte missbrukar...

Vill jag leva resten av livet med en person jag inte älskar?

Skrivet av Anders Eklund Rimsten 09:00, 12 januari 2010 i kategori Relationer

Fråga: Jag är en 40-årig storstadsman som funderar på om jag ska skilja mig. När jag var i 20-årsåldern hade jag en idealbild av min framtida partner: allmänbildad, spontan, intelligent och snabb i repliken och någon som jag kunde vara stolt över.

Tyvärr hittade jag aldrig någon sådan kvinna, och när jag närmade mig 30 bestämde jag mig för att jag kanske letade efter något som inte fanns. Kanske var jag en intellektuell snobb som övervärderade behovet av intellektuell stimulans?

Efter denna kovändning träffade jag ganska snart min blivande fru. Hon är visserligen akademiker, men inte speciellt intellektuellt lagd. Men eftersom jag inte trodde att jag kunde hitta en kvinna som uppfyllde mina krav på detta område slog jag mig till ro, och under de första tio åren tillsammans med henne tvivlade jag aldrig på om jag valt rätt.

Allt detta ändrades för några år sedan när jag anställde en kvinna på mitt jobb, som vi kan kalla ”Anna”, och som jag är chef för. Anna är precis som jag nyss fyllda 40 och är mycket skärpt, snabbtänkt, glad och positiv. Efter att jag lärt känna henne bättre förstod jag att hon var precis en sådan kvinna som jag egentligen velat ha, men som jag inte trodde att jag kunde hitta.

Detta har lett till en personlig kris för mig. Jag är jättekär i Anna, samtidigt som jag vet att en relation med henne är omöjlig: hon är gift och har barn, och är nöjd med sin relation och är inte intresserad av mig. Men genom att jag dagligen tvingas umgås med henne blir det så tydligt för mig att mitt äktenskap inte ger mig vad jag vill ha, vilket gör att jag mår väldigt dåligt.

Dessutom trivs jag väsentligt sämre på jobbet nu. Jag är retfullt lik Annas man i många avseenden, bara det att han är ”bättre” (längre, snyggare, smartare). Varje gång jag hör Anna berätta uppskattande om honom, känns det som om jag får en kniv i hjärtat, och jag känner mig nedvärderad. Jag har visserligen berättat för Anna hur jag känner, så hon accepterar att hon och jag bara pratar jobb med varandra, men det hjälper bara delvis.
Tidigare trodde jag att förälskelsen skulle gå över, men den har varat i snart fyra år utan tecken på att avta. Därför söker jag nytt jobb för att komma bort från Anna, men jag överväger även att skilja mig.

Det finns mycket som talar emot en skilsmässa. För det första har vi inga större problem i vår relation; vi bråkar sällan och har ett okej sexliv. Vi har tre pojkar, 7, 9 och 11, och ett fint hus i ett område vi trivs i och där barnen har lekkamrater.

När vi träffades hade min fru ett avancerat jobb som ekonom, men efter att ha varit hemma med barnen halkade hon ur arbetsmarknaden, och har bara haft mindre kvalificerade jobb eller varit arbetslös, så vi är helt beroende av min inkomst. Om vi skulle skiljas skulle vi troligen tvingas att sälja huset och flytta till var sitt betydligt mindre boende i ett sämre område.

Dessutom skulle det kännas både som ett enormt personligt misslyckande för mig och som ett svek mot min fru: i och med att hon är arbetslös (och har dåligt självförtroende när det gäller att kunna skaffa sig ett nytt jobb) förstår jag inte hur hon skulle klara sig ekonomiskt. Hon har också tagit ett betydligt större ansvar för barnen, och på så vis uppoffrat sig yrkesmässigt, vilket gjort att jag kunnat göra karriär. Jag tror också att barnen skulle ta en skilsmässa hårt.

Å andra sidan tänker jag ofta: vill jag verkligen leva resten av mitt liv tillsammans med en person som jag inte älskar, och som jag inte riktigt känner respekt för och inte heller är stolt över? Så fort vi har en diskussion om något annat än det rent vardagliga känner jag att jag måste sänka mig till hennes nivå, och det ger sällan mig något.

Jag älskar att se lite mer sofistikerade filmer, men det är poänglöst att göra med henne, eftersom hon inte hänger med. Vi umgås sällan med mina vänner, eftersom hon känner sig dum i deras sällskap. Hennes vänner å andra sidan är mer ”svenssonaktiga”, och jag har inget större utbyte av dem.

Eftersom intellektuell stimulans är så viktigt för mig, känns det som att jag förnekar en del av mig själv genom att fortsätta att leva i denna relation. Men frågan är om det verkligen skulle bli bättre om jag skilde mig? Trots att jag tycker att jag borde vara attraktiv (ser okej ut, är vältränad, har ett högstatusjobb och god inkomst) har jag alltid haft svårt att få kontakt med kvinnor. Kanske beror det på att jag under min barndom en lång tid blev misshandlad av min psykiskt labila storasyster och därmed blivit rädd för kvinnor.

Visserligen känner jag mig efter att ha gått i terapi ”färdig” med min storasyster (som inte lever längre), men jag kan inte undvika att tro att denna ryggsäck gjort att de kvinnor jag fått en relation med varit ”under min nivå”. Jag är helt enkelt rädd för att jag som frånskild 40-åring med tre barn inte skulle kunna hitta någon bättre.

Min fru har givetvis märkt att jag inte är i balans, och vi har diskuterat vad vi kan göra för att få det bättre: vi har tagit upp en gemensam hobby som legat nere under flera år, och vi har kommit överens om att vi var för sig får mer egen tid. Men det grundläggande problemet – att jag inte får tillräckligt med intellektuell stimulans – har jag svårt att se en lösning på.

Jag vet inte heller hur jag ska ta upp det med henne utan att kränka henne och förstöra den relation vi faktiskt har. Det jag känner är ”du är för korkad för mig”, men det kan jag rimligen inte säga till henne.

Adam

mattel skrev:
> jag hatar mig själv för att jag inte citerar
> mer..

vi hatar dig ännu mer. berätta nu vad som skrevs.

Tillbaka
Topp