[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
marr sa:
Jävla stackare. Gick precis upp. Frukost och snart jobb. Ni som redan gått på helg kan stfu.

Bara för att jävlas lite. Kl 03:31 idag?

Bilagor

• IMG_1396.JPG
    IMG_1396.JPG
    128.6 KB · Besök: 60
[OT] Samlingstråd för OT
Apropå doppresent, min son fick ett fint ölglas med hans namn inristat. Lagom till hans 18-årsdag råkade vi slå sönder det.
Ge inte ett glas.

[OT] Samlingstråd för OT
Helt OT jag vet. Men tänkte att det borde finnas tips här på bra byggfirmor. Behöver göra lite fasadrenovering.
Någon som kan rekommendera en bra firma i Stockholm.

[OT] Samlingstråd för OT
Hej! Behöver hjälp! Har letat och letat och det driver mig till vansinne. Letar efter en låt utan låttext.rytmen går lite fortare än reaggeton och det börjar med rytmen och sedan hör man något som låter som klappar och efter en stund kommer ljudet av trumpet/saxofonljudet och det ljudet ökar successivt. Först spelar den tyst och sen ökat den.sen spelar den samma melodi om och om igen. I slutet av låten avtar saxofonens el trumpetens ljud och blir svagare till sist hörs den inte längre. Kvar är rytmen. Tyvärr kan man inte ladda upp en ljudfil. Har annars nynnat den. Tack för ALL HJÄLP!!

[OT] Samlingstråd för OT
Var det det enda du reggade dej på detta forum för? Har själv popstat en del OT på forumet, men förstagångsinlägg och detta....????

[OT] Samlingstråd för OT
Är ingen fotb*llsfan så jag har lite dålig koll, men äker rill Barcelona med min grabb och tänkte passa på att se en match om det går.

Är där 6-9 aug och såg att FC Barcelona spelar nån slags match den 7:e:
https://www.viagogo.se/Sportbiljett...boll/La-Liga/FC-Barcelona-Biljetter/E-2259547

Vad är detta för match? Nån slags cup?
Var köper man bäst biljetter, sidan jag länkade till eller finns det nån bättre?

[OT] Samlingstråd för OT
Alltså, "Det här programmet innehåller skildringar som kan verka skrämmande", SVT1 som upplysning innan "Hotet från underjorden" - en feelgoodskräckkomedi. Känns som att dom då borde ha en varningstext innan varje film/reportage/nyheter/väder (om prognosen t.ex. är regn och blåst).

[OT] Samlingstråd för OT
Sitter och svettas i Spanien. Huset/lägenheten vi bor i har en LG Inverter V som är kanske 3-4år gammal.

Effekten inne i lägenheten är inte optimal och klart sämre än tidigare år (Är en kompis lägenhet).

Men reagera på att utgången som ska släppa ut kondensvatten från prylen på takterrassen (är väl som en kondensor i en bil) inte släpper nåt vatten från sin dränering. Dessutom är slangen mellan enheten och röret som är inbyggt i väggen borta så man har helt enkelt tejpat den biten i väggen och låter maskinen släppa vatten rakt ner (vilket den knappt gör).

Just nu är det varmt som fan och som alltid så är det fuktigt. Borde inte den pumpa ut massa vatten? Kommer Max en /två droppar per timme.

Nån som kan svara på om detta är normalt eller om det är stopp nånstans.

[OT] Samlingstråd för OT
Till att börja med är jag inte proffs på värmepumpar men jag har några stycken så en viss erfarenhet har jag. När jag körde min Daikin maskin här i Stockholm förra veckan några timmar i 22 gradig värme släppte den ut ganska mycket vatten, betydligt mer än några droppar i timmen. Det blev en hyffsad vattenpöl på asfalten utanför i alla fall. Hur kall är luften som kommer ur inneenheten? Den ska vara mer eller mindre iskall. Tänk hur kall luften är ur bilens AC när du sätter handen vid utblåset, så kallt ska det vara. Om luften inte är kall är min gissning att köldmediumet har läckt ut ur maskinen. Om du kan kolla hur röranslutningarna vid inne och uteenheten ser ut så är ett bra tecken på läckage att det ser smutsigt ut vid muttrarna som fäster rören. Även på vintern producerar en värmepump betydande mängder vatten i min fjällstuga men då är det mer att det bildas is på uteenheten som maskinen smälter när den tar paus i uppvärmandet för tining. Hoppas det löser sig.

[OT] Samlingstråd för OT
Det verkar bli en sen svampsäsong i skogen pga den torra sommaren. Eller har nån annan plockat kantareller och andra godsaker ännu?

[OT] Samlingstråd för OT
Rengjorde filtret i den delen som är inne och fick bättre fart på luften = kallare (den pumpar mer luft). Sen är det varmt så bil AC kyla tror jag inte vi kommer få igång.

Har försökt "rensa" utloppet på utomhus delen men tops eller sugrör är inte kompatibla.
Han får ringa en AC tekniker om det ska bli nåt annat. Orkar inte börja skruva isär saker så vi nöjer oss med lite bättre cirkulation.

[OT] Samlingstråd för OT
Någonm som har erfarenhet av måleri med hammarlack?
Det står att man kan måla på rost.? Om man målar på rost, hur länge håller det? Trillar färgen bort efter ett tag?
Eller har lacken rostskyddande egenskaper?

[OT] Samlingstråd för OT
Blir nog svårt att hitta en pilotväska i skinn och med hjul för under 2000 kr. Men jag kan tänka mig att den där väskan är billigare på Tuscany Leathers hemsida.

[OT] Samlingstråd för OT
Förmodligen ingen som vill svara på en direkt fråga om vart man har sitt svampställe men jag tänkte formulera om frågan lite. Familjen vill ut och plocka svamp (kantareller) i Sollentuna, finns det någon svamp i år och vart bör man åka? Järva? Törnskogen?

[OT] Samlingstråd för OT
Mitt nostalgiminne är när jag och "bästisen" spelade musik i "uppehållstummet" på vår skola i 9an.
Vet inte om alla skolor hade ett sånt rum men en dag fick varje person/grupp i 9an en dag att spela musik i det rummet.
Jag och kompisen spelade hög volym på Judas Priest nya skiva Painkilller som var helt ny...
Vi spelade även järnet på Metallicas And Justice for all.
Stereoanläggningen var en Denon och den levererade!

Att vi sedan vick skäll att vi hade spelar för hög volym så att andra inte kunde ha lektion, det är en annan historia..

[OT] Samlingstråd för OT
Tillbaka
Topp