[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
Jag vill klaga på att jag börjar jobba klockan 22.00 ikväll, men måste ändå transportera mig 45 minuter till jobbet för att vara där 15.00 på ett möte. Sedan åka hem igen för att vara hemma några timmar och tvätta, äta mat etc innan jag åker tillbaka till jobbet igen för att jobba hela natten.

[OT] Samlingstråd för OT
SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vill klaga lite på att min sprillns nya
> dators nätverkskort "inte fungerar korrekt".
> HELVETES JÄVLAR HUR SVÅRT KAN DET VARA JÄVLA
> IDIOTER!

Vad är det för operativsystem?

[OT] Samlingstråd för OT
JLarsson skrev:
> Jag vill klaga på alla som tycker att Linux är
> bra. Det är det inte. Det är skit.

Eftersom?

[OT] Samlingstråd för OT
mytomspunnen skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag vill klaga på alla som tycker att Linux
> är
> > bra. Det är det inte. Det är skit.
>
> Eftersom?

Jag känner ett religionskrig annalkande :)

Jag gnäller på jeppen som körde på mig i maj, mitt ena knä är inte bra än och nu luktar det operation efter många herrnas turer mellan läkare och undersökningsinstitutioner.

(jag tycker f.ö. att alla os är skit)

[OT] Samlingstråd för OT
Jag tänkte mig ett flamewar men helt plötsligt fick jag mycket att göra på jobbet så jag får nöja mig med att konstatera att Linux är helt ok. Kör det själv.

[OT] Samlingstråd för OT
Vista home edition eller vad det heter. Vet du hur man lagar?

Vill passa på att klaga på de där som tar lika mycket sylt som gröt till gröten.

mytomspunnen skrev:

> Vad är det för operativsystem?

[OT] Samlingstråd för OT
erik h skrev:
> Det hittar inte mitt USB-WLAN. Det är inte lite
> opraktiskt, det gör datorn värdelös. Hejdå.

Mmm, jag har läst att det är många som har problem med det. Det finns dock massor med folk som lyckats få igång dem så... Jag skulle googla på namnet på din usb-wlan adapter och sedan lägga till det magiska ordet ubuntu. Det brukar gå att hitta en förståelig lösning på de flesta linuxproblem på det sättet.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag vill klaga på mitt gym. Körde rodd igår i godan ro, pustar o frustar med härlig Guns N roses i lurarna när vajern helt plötsligt går av. Det blir typ en halv bakåtvolt ner på golvet och där ligger jag med handtaget i handen! Måste sett ganska komiskt ut men man kan ju skada sig rätt ordentligt om det hade vart något bakom.

När jag sedan säger till personalen har de sett att vajern va sliten men inte fått reservdelar än! Kanske borde sätta upp en lapp på maskinen då? Puckat...

[OT] Samlingstråd för OT
Vår diskmaskin verkar ha lagt av, den tömmer inte vatten :-( Nu när man för en gångs skull är barnfri så är det inte så motivarande att skruva i sär den för att laga den.

[OT] Samlingstråd för OT
SJ!!! Hur jäkla svårt kan det vara att sätta dit ett signalsystem som faktiskt fungerar? Idag satt jag 40min på sthlm->uppsala tåget och väntade på att det skulle avgå. Sen fick vi snällt gå av tåget för att det skulle tas ur trafik. Då gav jag upp och åkte hem igen. Tycker synd om alla stackare som var kvar på stationen... det lär tagit ett tag att reda upp dedär, om det ens är löst?

[OT] Samlingstråd för OT
Ibland kan det bli en "lönsam affär" (allt är relativt) att klaga. Ringde till Comhem och gnällde på att de aldrig kan göra något rätt, och att man alltid måste ringa otaliga gånger och kontrollera att de verkligen fått arslet ur vagnen och åtgärdat det man har bett dem om. Som ursäkt för att de ännu en gång gjort fel blev jag bjuden på mitt internetabonnemang för november månad. Nähä, man kanske skulle ta och ringa till Telenor och gnälla på deras usla täckning. ;o)

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
Bussgods är fan helt sjukt kassa. Dom lyckas alldrig leverera något innom rimlig tid.

Jag fattar inte hur dom kan ta 3dagar på sig att skicka något från götet och hit (uppsala). Och deras kassa tracking visar inte heller vad dom håller på med. Den säger bara vidaresänt.

Synd bara att posten är så dyra.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag vill klaga på Rambo.

Rambo 1 är ju riktigt bra, men sen blir det sämre och sämre och fyran som jag såg idag kan vara bland det sämsta jag har sett!

[OT] Samlingstråd för OT
Sterling är ett par jävla sopor!!
Eurocard är proffsiga som kommer ersätta min flygbiljett!
Dessutom släpps Ubuntu 8.10 imorgon, det skall jag fira med kanelbullar.

Summerintg;
Sterling får min svarta kamel denna vecka för att dom konkade.
Eurocard och Canonical får dela på min vita kamel för att dom underlättar min vardag.

PS.
Om du inte såg villa medusa när det begav sig förstår du nog inte utdelningen av kameler...
DS.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag vill klaga på alla som kommer att bli lamslagna när säsongens första snöflingor faller i Stockholm. Redan ikväll kan det vara dags för "snöchock" och kränkta idioter med slitna sommardäck som tycker att "någon måste göra något".

[OT] Samlingstråd för OT
Sprockets skrev:
> Jag vill klaga på alla som kommer att bli
> lamslagna när säsongens första snöflingor
> faller i Stockholm. Redan ikväll kan det vara
> dags för "snöchock" och kränkta idioter med
> slitna sommardäck som tycker att "någon måste
> göra något".

det har väl redan börjat?

[OT] Samlingstråd för OT
Just nu kan jag bara klaga på vädret: Det blåser inte! Jag vill flyga hang (radiostyrt) och det går ju inte om det blåser från "fel håll" (all skit kommer från Uddevalla...) och bara några få sekundmeter.

[OT] Samlingstråd för OT
Arbetsledare som är ni och du med vissa och som kan stå och prata i tid och otid medans
andra ska jagas så fort det finns något annat att göra. Hoppas fler med mig på min arb
plats börjar med samma låga produktivitet så att skiten snart går åt helvete och får läggas ner!!!!

[OT] Samlingstråd för OT
Äntligen så ser det ut som om jag har ett nytt band på G :D

till tnt: m du mergar denna tråden tycker jag du är...... (valfritt skällsord)
Åkaj: jag vet att det borde vara [ot] men det skiter jag i...

...men inte jag ;-) Men grattis!

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
Min 3-åriga dotter sitter med sin visbok i högsta hugg och beställer sånger. Hittills har vi inte gått bet på en enda sång.

"Tänk om jag hade en liten, liten apa. Ompa, ompa fallerallelej....."

[OT] Samlingstråd för OT
Johan A skrev:
> Inte alls. Vet inte ens vad det är.

då behöver du inte skriva vettö

Tillbaka
Topp