[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
Jag har fett med grejer!

DSCF8837.JPG

[OT] Samlingstråd för OT
Det är tyvärr inte mcyekt att göra. Men håll tummarna. 20% är immuna. Och lite bubbbel i magen kan man ha i varej fall.

Du bör dock dricka mycket i små mängder om du åker på skiten.

[OT] Samlingstråd för OT
Svälja hela vitpepparkorn med en liten snaps är susen mot vanlig magsjuka men den här virusbaserade grejjen vettesjutton...

Nu ska iaf jag tvätta händerna efter att ha skrivit i den här tråden..

[OT] Samlingstråd för OT
Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> Då rekommenderar jag isolering, egen toalett och
> alkogel för att stoppa smittspridningen.

+1 på den.

Det enda som fungerar är att vara riktigt, riktig (och då menar jag riktigt) petig med hygienen. Whiskey och vitpeppar funkar tyvärr inte.
Blir man själv sjuk först låser man in sig på ett rum och egen toalett tills man är bra i magen plus minst ett dygn. Vänta ytterligare ett par dygn med att laga mat åt andra.
Är det (som det oftast är) barnen som blir sjuka först så är det svårt att skydda sig, men det bästa man kan göra är att hålla så rent som möjligt, använda en annan toalett, och aldrig, aldrig stoppa fingarna i munnen eller näsan utan att ha tvättat dem ordentligt först.
Handsprit är bra till mycket, men till calicivirus funkar det inte så bra, noggrann tvättning med tvål och vatten gäller.
Lycka till!

[OT] Samlingstråd för OT
Vet inte riktigt om det kvalar in här men här är saker som jag inte äger med som jag förvaltar åt staten, med andra ord er här på Happy! Tänkte ni kunde få se lite av era saker!

En häftig häftapparat designad och tillverkad av Isaberg Rapio AB

Hftigapparatkomp.JPG ht=544

Lim av modell "RX" från Casco

Kladdkomp.JPG ht=544

En datormus "MX310" från Logitech, notera att den går att använda med såväl höger som vänster hand!

Muskomp.JPG ht=544

[OT] Samlingstråd för OT
Hej.

Är det någon som planerar att åka Stockholm-Göteborg tur/retur i februari? Det gäller över veckoslutet. Ditresa på fredag och hemresa på söndag eller måndag. Bil finnes.

[OT] Samlingstråd för OT
Förstår inte namnet "vinterkräksjuka" är det inte bara vanlig maginfluensa/magsjuka? Vinterkräksjuka låter så demoniskt/farsartat men det är kanske just därför namnet exísterar....

[OT] Samlingstråd för OT
Fuffkin skrev:
> Förstår inte namnet "vinterkräksjuka" är det
> inte bara vanlig maginfluensa/magsjuka?

Vanlig o vanlig...det finns ju många olika sorters magsjukor orsakade av olika virus och bakterier. Just den magsjuka som kallas för vinterkräksjukan orsakas av calicivirus och cirkulerar som mest i Sverige under vinterhalvåret. Det är en s.k. fekal-oral smitta (övers.: från bajs till mun-smitta) för de som är intresserade. =)

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
quid skrev:
> Det är en s.k. fekal-oral smitta
> (övers.: från bajs till mun-smitta) för de som
> är intresserade. =)

Den du Jersheim. Smaka på den! :-)

[OT] Samlingstråd för OT
Jag har plats i min bil från Stockholm på ons morgon längs norrlandskusten till Kramfors. Vi är hittils 3 blivande brandmän som skall upp och plugga. Vill du följa med? Vi kommer åka fler gånger i vår. Vi åker hem på fredag eftermiddag.

/Erik

Jag har en plats upp, ingen ner. Vi åker vid 7 på morgonen. :)

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
"Vinterkräksjuka" är helt i linje med "trottoarterapeut". Lite hippare, lite modernare. En sjukdom för den moderna människan helt enkelt. En klar majoritet har "vinterkräksjuka" på lördagar och framförallt på söndagar.

[OT] Samlingstråd för OT
Adam7125 skrev:
> Hur snabbt måste man egentligen köra för att
> få över 250k?
>

Ja det är helt obegripligt. Han måste tagit en genväg. =)

[OT] Samlingstråd för OT
Ville skrev:
> 20% är immuna.

Det är så va? Är nästan helt säker på att jag är immun, jag har aldrig varit magsjuk trots att folk runtomkring fått vinterkräksjukan, det är inte fel :)

[OT] Samlingstråd för OT
Stora mängder av avslagen Coca-Cola. Tror det är nåt med fosforsyran i det. Kan ju desstuom med fördel blandas med whisky. Har inga vetenskapliga bevis på att det funkar, men det bör åtminstånde vara roligare att vara sjuk.
För att undvika ytterligare smittspridning så ska man stanna hemma 48 timmar efter det att sjukdomen ebbat ut. Om alla ändå gjorde det så skulle vi slippa mycket elände.

/steen

[OT] Samlingstråd för OT
odbro skrev:
> fan percy det var inte illa, hur många timmar tog
> det?

hohohoho, det är bara tack vare freelap!

[OT] Samlingstråd för OT
Lotta B skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > 20% är immuna.
>
> Det är så va? Är nästan helt säker på att
> jag är immun, jag har aldrig varit magsjuk trots
> att folk runtomkring fått vinterkräksjukan, det
> är inte fel :)

Ja, vi har en defekt gen som gör att viruset inte kommer in på ytan på våra celler.

Jag verkar dock fortfarande bli trött och tappa matlusten när skiten härjar i min omgivning. Men illa mår jag inte och kräkas verkar bara dumt.

[OT] Samlingstråd för OT
rouster skrev:
> En sån här har jag liggades på skrivbordet.
> Någon som vet vad vad det är?
>

Ser nästan ut som en hörlursförstärkare...?

[OT] Samlingstråd för OT
rouster skrev:
>
>

Gissar på en dubbelkanalig hörlursförstärkare driven av dubbla 6f22-batterier och med OPA2132-baserat utgångssteg. Men det är bara en gissning.

[OT] Samlingstråd för OT
rouster skrev:

Ser ut som en helvetesmaskin.

Tillbaka
Topp