oxr skrev:
-------------------------------------------------------
> Mytomspunnen: Du vet ingenting om vilka
> diskussioner som föregått detta. TnT agerar INTE
> på eget bevåg, utan råkar bara vara den som har
> mest vana att merga trådar. Själv drar jag mig
> för detta eftersom jag är rädd att slå ihop
> dem i fel ordning.
>
Och det är precis detta som är halva min poäng. Jag, och nästan alla andra användare av detta forum vet INGENTING om diskussionerna. Därför förstår vi heller inte varför.
> Sen undrar jag vilka är moderatorerna som inte
> syns så ofta
Du och tnt.
> och vilka är de andra
> moderatorerna?
http://happymtb.org/info/
> Sidägaren kan jag räkna ut vem
> det är. Du får det att se ut som att vi är
> väldigt många
>
??
Det var aldrig min mening att påstå att ni var många. Var fick du det ifrån?
> Jag undrar också hur du kan se att det är
> godtyckligt, och som du insinuerar, baserat på
> personligt tyckande från en enskild moderator?
>
Jag skrev till synes godtyckligt. Det jag menade var att det känns som om (jag har inte suttit och räknat trådar) det mest hela tiden är en massa OT-trådar på förstasidan. Sedan helt plötsligt slås ett ganska stort antal trådar ihop utan förvarning. Det upplevs iaf från min sida som ett godtycke. Vem vet, ni kanske har väldigt strickta hemliga regler för när ni skall moderera, men de har ju inte vi fått ta del av iaf.
Personligt tyckande från enskild moderator:
T.ex. när tnt mergade ihop min OS-tråd under vinter-os med någon annan sporttråd trots att ett flertal andra likartade trådar fick vara uppe samtidigt. Nu minns jag inte riktigt hur det var men han motiverade det hela med att han var ointresserad av sport. Ni kanske fattade ett gemensamt beslut om detta också men det var ju inget jag fick veta iaf.
> En annan anledning är att
> det är så jävla trist och fyrkantigt att säga
> max 10 procent och sedan skita i allt annat.
Den regeln kan ni omöjligt ens ha varit i närheten av att hålla?
Men det är lite det här jag tycker är problemet. Som det är nu är nästan den enda modereringen som görs just ihopslagning av trådar trots att det är fritt fram med total urspårning så länge rubriken innehåller något cykelrelaterat. Jag tycker snarare, om något, att det är bättre att blaja i OT-trådar än att göra det i de cykelrelaterade.
> Råkar det bli 10 trådar någon gång ibland må
> det väl vara hänt om det bara sjunker ner sen
> men nu har det varit ganska många och ganska
> korkade OT-trådar.
>
= godtycke och personligt tyckande.
> Det är en jävla massa gnäll på hur
> modereringen sköts från din sida.
Är det här andra eller tredje tråden jag nämner något liknande? Det kan väl knappast klassas som en jävla massa gnäll?
> Eftersom du
> verkar veta hur enkelt det är och att det bara
> är en fråga om att skriva ner det och att det
> är så viktigt att alllt är tydligt och klart
> och transparent så föreslår jag att du sätter
> dig ner och skriver en policy där varje särfall
> tas upp. Sedan kan vi ha det som
> diskussionsunderlag i moderatorsgruppen.
>
Nu är du ju bara fånig. Jag tycker ju snarare att det inte borde modereras alls. Egentligen tycker jag att ni sköter er ganska bra när man har i åtanke att ni jobbar utan betalning. Däremot tycker jag att trådihopslagning är en riktigt dålig ide. Ta och skapa ett OT-forum nu en gång för alla och flytta trådarna dit i sådant fall. Det är ju fan så mycket bättre än att slå ihop dem och därigenom helt förstöra dem.
> Din välmening kan du lägga åt sidan när du
> anklagar folk för godtycke och dubbelmoral. Det
> klingar falskt.
Hoppsan.