[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
Nu har jag inte läst igenom alla nio sidorna och förmodligen missat väsentlig info men jag gillar ot trådarna. Läser en del av dem i alla fall. Kanske varit upp tidigare men kan man inte i sin profil få välja om man vill se ot trådar eller inte och när man startar en ot tråd så finns det någon liten ruta man måste klicka i som reggar den som ot? Så för en del ser forumet ut som nu och för andra som väljer att blocka ot trådar så laddas bara on topic trådar? lite som att blocka en användares inläg men blocka trådar som är ot.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag tycker man ska ha kvar OT-trådarna (utan merge), verkar det inte intressant så låtar jag bara bli dom... Att merga tycker jag förstör dom, det blir svårt att följa tråden så att säga... :-)

[OT] Samlingstråd för OT
Storklas ide är ju lysande. Jag tycker ot ska finnas kvar som vanligt och med den lösningen får dom som bara är intresserade av cyklar sitt lystmäte och jag mitt.
Hur faan kan man vara så insnöad på cyklar så att man tycker det gör nåt att man måste hoppa över en eller annan träd som är märkt med prefixet [ot].

//Håkan

[OT] Samlingstråd för OT
Hur fan kan man vara så insnöad på cykling att dom enda man kan prata med saker om är cyklister och den enda hemsida man kan besöka är ett cykelforum.

[OT] Samlingstråd för OT
Fyfan för att åka hem idag. Åkte 17.08 (dvs 16.50-tåget). Sjukt proppat med folk. Usch och fy.

Fattar verkligen inte hur SL kan få så pass (relativt) bra omdömen från resenärer i undersökningar.

Tre saker driver mig till att flytta från stockholmsområdet.

1. SL-trafiken
2. Köer i biltrafiken
3. Dyrt med bostäder etc

Fy.

[OT] Samlingstråd för OT
www.dn.se

Kammaråklagare Britt-Louise Viklund beslutade att Antipiratbyrån - som själv är part i målet - skulle få en aktiv roll i utredningen mot 31-åringen, rapporterar Sveriges Radios P3 Nyheter. Organisationen fick därför tillgång till materialet på mannens hårddiskar.

- Det är de som är experter på vad som är upphovsrättsskyddat och om materialet på hårddiskarna är sådant som företagen de företräder har rätten till. Det är ju inte så lätt för en annan att svara på, säger hon.

Min fråga blir: Om polisen är inkompetent att avgöra vad som är brottsligt hur skall de då kunna avgöra om Lobby-organisationen ljuger ?

[OT] Samlingstråd för OT
Jag har följt hela den där soppan främst via idg.se och har konstaterat för länge sedan att Svensk rättsäkerhet är på u-landsnivå. Bevisningen är godtycklig, jäv är uppenbart men ignoreras, åklagarsidan ges mer tid till förberedelse än försvarssidan och teknisk expertis saknas inom rättsväsendet och hyrs därför in utifrån, främst då från åklagarsidan. Bodströmsamhället växer sig starkare och breder ut sig snabbt via diskreta lagändringar som en och en ser oskyldiga ut men i kombination ges otäcka möjligheter till kontroll och förföljelse av medborgarna. Det är ingen ljus framtid vi går till mötes.

[OT] Samlingstråd för OT
Ja det där är minst sagt skruvat, jag blir rädd.

Men man ska inte glömma bort att offer alltid samarbeter med åklagaren, alltså brottsoffret redogör för vad som har hänt och försöker ge bevis.

Antipiratyrån hävdar nog att de representerar offret, skivbolagen och artister, då går det väl att förstå på ett visst sätt. Det är väl det att offret är ett kommersiellt företag, och att polisen verkar visa brist på kunskap inom området, som gör det skrämmande.

[OT] Samlingstråd för OT
Nu börjar det verka vara krig mellan moderatorerna och användarna - allt OT slängs in i slasktråden... nej inte riktigt, Bostadslös-tråden ligger t ex kvar. Hur kommer det sig? Kônstigt detta.

[OT] Samlingstråd för OT
fast... vafan =P
om ni ska merga konstiga ot-trådar så får de väl ändå vara stopp på hemlös cyklist-tråden? nån måtta får det väl ändå vara... tyckte ändå att rättssäkerhetstråden var klart relevant för folket, i stil med blodgivandet. Nu är ni ju bara tråkiga..

[OT] Samlingstråd för OT
Hur vanligt är egentligen fenomenet "slow jerks" på Svenskarnas arbetsplatser? Befattar sig "knegarna" med detta eller är det säljarna förunnat?

Jag kommer att under en tremånaders period att genomföra en världsomspännande undersökning i ämnet och sedan i samråd med mig själv att lägga till en stor post i regeringsbudgeten till fördel för "slow jerks".

Snälla, hjälp mig med rapporter från just er arbetsplats!

Tack på förhud!

[OT] Samlingstråd för OT
Har inte varit nått sånt varken på sillbåten eller ræktrålaren jag har jobbat på den senaste månaden iaf!

Ska børja jobba på min pappas føretag osm svetsare efter jul, hoppas det inte blir nått sånt dær heller.

[OT] Samlingstråd för OT
Näe, jag tycker inte att 100% Låsrning är bra. (Det skulle vara ett citat innan mitt svar, men jag orkar inte hitta det igen eftersom det ligger 70 poster bakåt...)

Det jag föredrog framför sammanslagning var tidsbestämd låsning på 24 el 48 timmar. Men nu var ju det tyvärr inte tekniskt möjligt :-(

Kan det vara så att det av förklarliga skäl är mer OT på vintern? Kan det inte få vara så?

Det enda man behöver göra som ointersserad av OT är att klicka en gång på "nästa sida knappen" en eller max 2ggr.

Jag tycker att prefixen [mtb] [OT] [Lvg] [fixed] [Gbg] [Sthlm] innan trådens rubrik är helt suveräna. Detta har uppstått av sig självt om jag förstått det rätt?

Detta är en användarmoderering som gör det lätt för ALLA att hitta det de vill läsa om. Jag förstår inte hur man kan bli irriterad på att ett utav prefix tar överhanden på förstasidan?????

[OT] Samlingstråd för OT
bruce skrev:
-------------------------------------------------------
> Konstig känsla i denna tråden nu, ungefär som
> att vara rejält packad :)

Ja, jagg hänger int med länger1

[OT] Samlingstråd för OT
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > kollektivtrafik är fantastiskt... ;)
>

Jag har fått halsfluss trots att jag inte begagnar mig att stadens kollektivtrafik. Hur har jag fått den sjukan??? :-(

[OT] Samlingstråd för OT
.

Bilagor

• lucia2.jpg
    lucia2.jpg
    33.5 KB · Besök: 45
[OT] Samlingstråd för OT
kalis skrev:
> Hur vanligt är egentligen fenomenet "slow jerks"
> på Svenskarnas arbetsplatser? Befattar sig
> "knegarna" med detta eller är det säljarna
> förunnat?
>
> Jag kommer att under en tremånaders period att
> genomföra en världsomspännande undersökning i
> ämnet och sedan i samråd med mig själv att
> lägga till en stor post i regeringsbudgeten till
> fördel för "slow jerks".
>
> Snälla, hjälp mig med rapporter från just er
> arbetsplats!
>
>
Jag tar med kameran idag.

[OT] Samlingstråd för OT
Blir det inte väl mycket idiotiskt som ALLA ot-trådar slås ihop till en?

Då kanske ni ska slå ihop alla trådar som handlar om kaffe, alla trådar som handlar om gafflar, alla trådar som handlar om däck sov i varsin tråd. Så kanske vi bara har typ tio förbannat röriga trådar? Grrrr...

[OT] Samlingstråd för OT
Jag har inga bra lösningar på detta problem så ska väl inte yttra mig om detta även fast dethär blir lite väl rörigt.

Undrar bara vad det är för urvalskriterier för att en OT-tråd ska hamna här? Hur kan de komma sig att vissa trådar åker in här snabbare än man hinner se dem medans tex voodo-hifi och bostadslös cyklist ligger kvar?

[OT] Samlingstråd för OT
s skrev:
> "Onsdagscykling i Uppsala" är 54 sidor. Lycka
> till!

Våra hojjar ligger väl på 98... en bra bit dit =)

Tillbaka
Topp