[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
Alfsomfan> Är målet att få in alla gamla OT-trådar i denna eftersom du lyfter dom? För egen del tycker jag det är bättre du låter dom vara så dom förblir orörda...

[OT] Samlingstråd för OT
Alfsomfan skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vill ha OT. Jag efterlyser lite konsekvent mergande om man nu ska göra det.

Du är en barnslig idiot.

[OT] Samlingstråd för OT
Oj jävlar. Hej i helvete. Har moderatorerna på forumet börjat vakna? Det trodde jag bröt mot principerna.

[OT] Samlingstråd för OT
Tog ni bort dom OT trådarna som kunde mergas in här?

/såg nu att dom bara var tillbaka-lagda.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
Japp.

Inlägg som inte kommer från Lagombra har raderats. En ny tidsepok har inletts på happy. Sådana saker har man ju oftast upplevt på andra forum.

[OT] Samlingstråd för OT
Alltså.

Vi moderatorer försöker skapa ett trevligt cykelforum, det är vår avsikt.

Vi vill inte förbjuda OT men vi vill samtidigt inte att det tar överhanden av inläggen, då är det inte längre ett cykelforum.

Vi använder vår fritid till detta, att försöka skapa något bra för cykelsverige.

Vår tid är begränsad, vi vill lägga den på konstruktiva saker. Inte att vara poliser och städa upp efter Alfsomfan och hans små anhängare.

Klart sabotage och kan leda till avstängning från det här forumet, som sagt, vi vill inte hålla på att plocka bort skitinlägg och då går det fortare att blocka användarna som roar sig med detta.

[OT] Samlingstråd för OT
the_TnT skrev:
> Alfsomfan skrev:
> --------------------------------------------------
> > Jag vill ha OT. Jag efterlyser lite konsekvent
> > mergande om man nu ska göra det.
>
> Du är en barnslig idiot.

Här kanske det skulle vara på sin plats att släppa stoltheten och fundera på om detta kanske är ett sätt att visa missnöje. Kanske är den sammanslagningen av alla trådar som är idiotisk, och detta påvisas genom att lyfta upp trådar som du eller någon annan moderator ursinnigt slår ihop med denna mastodonttråd.

Som moderator förväntas man nog kunna stå över så uppenbara fall av provokation. Med makt kommer ansvar.

[OT] Samlingstråd för OT
Mina inlägg som lyfte trådarna plockades bort. Helt OK för mig. Jag vill inte att någon OT tråd ska mergas med annan. Om moderatorerna tycker annorlunda så hade konsekvent mergande alt. raderande av trådar varit bättre.

[OT] Samlingstråd för OT
Ska ni hålla på och merga alla OT-trådar är det ju samma sak som att förbjuda OT. Ingen kan ju hålla koll på det.

Jag tror det handlar om att även ni börjar tröttna på OT men är för stolta för att göra en ny forumkategori...

[OT] Samlingstråd för OT
the_TnT skrev:
> Vi moderatorer försöker skapa ett trevligt
> cykelforum, det är vår avsikt.

Ta ett steg tillbaka och fundera lite på detta. Tycker du att denna tråd är ett bra exempel på detta? Kanske ska du lyssna på de invändningar som förs fram här, det kanske blir trevligare då?

[OT] Samlingstråd för OT
the_TnT skrev:
> Klart sabotage och kan leda till avstängning
> från det här forumet,

gäller det moderatorerna också? ;~)

[OT] Samlingstråd för OT
Det är inte lätt att vara alla till lags alltid när man modererar på ett forum, och när man trampar nån på tårna så startar densamme gärna ett korståg, vi och dom, nu jävlar. Istället för att försöka ha ett så trivsamt forum som möjligt så ser man till att provocera så mycket som möjligt bara för sakens skull.

Det känns inte så jävla kul att lägga ner mängder med tid på att driva en site som denna när tacksamhet visas på det sättet. Det borde inte minst Henrik veta som själv modererat på ett annat forum..

Så frågan är, ska vi börja stänga av användare, radera trådar och inlägg osv på mer daglig basis eftersom vissa inte kan hålla fingrarna i styr? Det har funkat i snart fem år att låta folk ta eget ansvar men det kanske är dags att börja leka dagisfröken nu?

Nu ska jag jobba resten av dagen.

[OT] Samlingstråd för OT
fredrikw skrev:
> om detta kanske är ett sätt att visa missnöje.

Det är ju uppenbart, det behöver åtminstone inte jag fundera över.

> Kanske är den sammanslagningen av alla trådar som är idiotisk,

Kanske det men det finns mer konstruktiva sätt att hantera den frågan på.

> du eller någon annan moderator ursinnigt slår ihop med denna mastodonttråd.

Det gör vi inte längre, bara nyskapade OT-trådar när kvoten är överskriden.

> Med makt kommer ansvar.

Japp. Jag ville bara ha ut min åsikt fort medan jag skrev det mer nyanserade inlägget. :)

[OT] Samlingstråd för OT
Tycker nog att tre olika forum hade varit bäst. Då blir alla nöjda.
Ett endast-cykelsnackforum, ett OT-forum och ett med både OT och cykel.

Så om någon kastar in ett inlägg i OT-forumet så visas det även i bådeoch-forumet.

Borde gå att fixa rent tekniskt utan större problem.

/Adam

[OT] Samlingstråd för OT
Min reaktion mot mergandet beror på att jag inte ser OT som ett problem för happy, utan en del av happy. Mer så här års, mindre på sommaren. Självreglerande.

[OT] Samlingstråd för OT
jomper skrev:
> Det känns inte så jävla kul att lägga ner
> mängder med tid på att driva en site som denna
> när tacksamhet visas på det sättet. Det borde
> inte minst Henrik veta som själv modererat på
> ett annat forum..

Japp. Skillnaden var att där fanns tydliga regler som föbjöd OT. Här är ju allt så luddigt och en total vägran till forumuppdelning är orsaken till att detta överhuvud taget inträffar.

F.ö. finns det också en mycket bra anledning till att jag inte längre modererar på något forum. Gissa två gånger varför?

[OT] Samlingstråd för OT
Vi som läser och skriver här kan alltid göra valet att sluta använda forumet om det inte passar, jag tycker det låter jävligt illa när vissa kommer med stöddiga och spydiga kommentarer om hur forumet ska drivas (ungefär som om det här vore en statlig myndighet)
Starta ett eget forum istället för att gnälla (för jag tycker faktiskt att det är mest gnäll, och väldigt lite konstruktiv kritik)

All heder till dom som orkar hålla på och driva detta trevliga forum på sin fritid, tack för att ni kämpar på, jag tycker att Happymtb är kanon.

[OT] Samlingstråd för OT
Adam7125 skrev:
> Borde gå att fixa rent tekniskt utan större problem.

Du är välkommen att anpassa PHP-koden när som helst.

[OT] Samlingstråd för OT
Det har ju mergats ot-trådar förr utan så här stora reaktioner. jag tror det är för att Tobbe mergade väldigt många trådar, som inte hade med varandra att göra.

Jag tycker det är helt ok att merga trådar som handlar om samma sak, det är mer logiskt. Men jag ser det inte logiskt att merga trådar "bara för att det går"-typ... Men det är en svår balansgång, men då tycker jag man hellre låter bli om det är svårt att välja.

Jag tycker ni alla moderatorer gör ett bra jobb, jag söker bara lite mer nyansering.

[OT] Samlingstråd för OT
Adam7125 skrev:
> Borde gå att fixa rent tekniskt utan större
> problem.

Visst, det är enkelt att fixa. Tills det kommer en ny version av forumprogramvaran vi kör, då måste vi in och göra samma förändringar i den. En sån funktionalitet har Feffe redan skrivit ihop en gång.

H. skrev:
> Japp. Skillnaden var att där fanns tydliga regler
> som föbjöd OT. Här är ju allt så luddigt och
> en total vägran till forumuppdelning är orsaken
> till att detta överhuvud taget inträffar.

Jag vill inte förbjuda OT. Tyvärr verkar det ju som att svensken i gemen inte klarar av att göra något annat än att följa uppsatta regler och dom måste vara knivskarpa, svart och vitt, är det öppet för tolkning måste man pröva var gränsen går bara för sakens skull.

> F.ö. finns det också en mycket bra anledning
> till att jag inte längre modererar på något
> forum. Gissa två gånger varför?

För att du vill slippa svara på sånt här? Då är frågan varför du ställer dig på andra sidan barrikaden den här gången?

[OT] Samlingstråd för OT
Nej. För att folk generellt är puckon. Kidsen på swebikers är småbarnspuckon och folket på happy är vuxenpuckon. Sen finns det en del vettigt folk på båda forumen som gör det värt att stanna kvar.

[OT] Samlingstråd för OT
OK, det var kanske inte det bästa sättet som jag gjorde för att försöka få lite konsekvens i mergandet. Nu har det iofs framkommit lite bättre vilka kriterier som används för att merga. Det hade så här i efterhand kanske varit en idé att lägga en låst och klistrad tråd om att det är för mycket OT på framsidan. Då hade alla fått chansen att bättra sig istället för en monstermerge som tog bort en del intressanta trådar.
Jag vill be om ursäkt till moderatorerna för att jag skapat merarbete för dem.

[OT] Samlingstråd för OT
Ber om ursäkt om mitt "tilltag" sågs som idiotiskt. Är bara trött o grinig så jag gör dagisfröken säger och går o lägger mig igen under en sten igen (o vaknar igen när kaffe finns i huset.)

BTW så tycker jag att happy är grymt, annars skulle jag inte sitta o gnälla här hela dagarna. Är bara trött och förbannad idag men det är knappast någon ursäkt.

Pöss.
Eder tröge men trogne morfum

[OT] Samlingstråd för OT
Ett litet ljus i mörkret till moderatorerna. Om inte så många tyckte att forumet var bra i stort (och att ni därigenom i det mesta gör ett bra jobb) skulle ni inte få så många protester när ni gör något som användarna tycker är fel... Folk skulle helt enkelt vara någon annan stans eller så skulle de inte bry sig.

[OT] Samlingstråd för OT
<Tar skydd>
Happy mantra:
"Uppdelning=forumdöd"
"Passar det inte? gör det bättre själv"

Tycker det är lite blåsigt här?
Imanalien.JPG ht=134

Stämningsbild
2878_06hpi0948.jpg ht=400

[OT] Samlingstråd för OT
bjorre skrev:
> Om man nu inte vill köra med dubbdäck i halkan,
> vilka är bäst?

Pendla eller i skogen?

[OT] Samlingstråd för OT
Jag fattar inte riktigt med poängen med att merga alla OT till ett enda, det blir helt oläsligt och omöjligt att följa. Blir ju ungefär samma effekt som att radera alla OT.

Detta är varken gnäll eller konstruktiv kritik utan en fråga med lite av min åsikt i.

[OT] Samlingstråd för OT
Ville skrev:

> Pendla eller i skogen?

De skall ju mest funka på hala grusvägar. Då det är det enda jag kör på.
Men om du har nåt bra tips på pendlardäck så tar jag tacksamt emot dem oxå.

[OT] Samlingstråd för OT
Måste man kompilera för att få sin skatteåterbäring??? Bäst jag sätter igång då!

EDIT: Jag behövde bara TÄNKA på att kompilera så hade skatteåterbäringen kommit in på kontot!

[OT] Samlingstråd för OT
Wohooo!

Fick erbjudande om en liten billig tvåa i perfekt läge i stan i torsdags, flyttade in igår.

Och wohoo igen!
Jag upptäckte snabbt att ja ju har fiber! Och dom kopplade in det direkt när jag ringde! PERFEKT!

Tillbaka
Topp