Tjena,
jag har ett ganska genomtänkt koncept som jag behöver skydda på något sätt. Jag har börjat skriva en presentation riktat till investerare och övriga ekonomiska intressenter och även börjat registrera domän-namn, konton i div sociala medier etc för att ligga steget före! Jag har också börjat skriva på en tekniskt beskrivning av konceptet för att presentera för presumtiva teknikskt inriktade personer (utvecklare, projektledare, IT-visionärer, magiker mm).
Men sen då? - Är det någon här som vet vart jag kan börja med att skydda ett koncept som ska nå ut i flera olika medier internationellt? Är det någon här som att bra tips om företagarforum att vända sig till? Någon här som har erfarenhet av att ragga rätt på en fadder?
Om man registrerar ett AB och har ett så tydligt namn att det även skyddar domän-namn, varumärken osv räcker detta eller ska man tänka på något mer? Vad behövs för ett varumärkesskydd? Kan man skydda ett koncept som har med sociala medier, Internet, television osv att göra?
Jag är som det märks hyfsat rudis på allt sånt här, men det här är för bra för att släppa! Någonstans måste man ju starta, varför inte då på HappyMTB? ;-)
Alla tips om hur jag går tillväga för att i största möjliga mån skydda ett koncept mottages tacksamt!