[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
!!! Viktigt meddelande till allmänheten i Sandvikens kommun !!! Det brinner i en torvtäkt söder om Årsunda med stor rökutveckling och kraftig vind. Räddningsledaren uppmanar alla i området att gå inomhus och stänga dörrar, fönster och ventilation. För mer information lyssna på Sveriges Radio P4 Gävleborg. (Publicerat idag kl 15.42)

Uppdaterat kl. 21:03 = Nu är branden släckt!! :-)

Senast ändrad:
[OT] Samlingstråd för OT
JTF sa:
!!! Viktigt meddelande till allmänheten i Sandvikens kommun !!! Det brinner i en torvtäkt söder om Årsunda med stor rökutveckling och kraftig vind. Räddningsledaren uppmanar alla i området att gå inomhus och stänga dörrar, fönster och ventilation. För mer information lyssna på Sveriges Radio P4 Gävleborg. (Publicerat idag kl 15.42)

Uppdaterat kl. 21:03 = Nu är branden släckt!! :-)

Mackmyra whisky med utpräglad röksmak?

[OT] Samlingstråd för OT
Fickplunta med namn och dopdatum. Gav till syrrans son, ska börjas i tid. :-)
Elsa Beskows böcker väldigt shyssta. Har gett det till polares barn.
Springcykel. +1

[OT] Samlingstråd för OT
En fin butelj årgångswhisky att åtnjuta väl lagrad när grabben senare fyller tjugo, det gav vi min systers son när han döptes. Annorlunda och uppskattat. Dock är det fortfarande 8 år kvar innan den kan åtnjutas inom lagens ramar.

[OT] Samlingstråd för OT
jerkan sa:
Fickplunta med namn och dopdatum. Gav till syrrans son, ska börjas i tid. :-)
Elsa Beskows böcker väldigt shyssta. Har gett det till polares barn.
Springcykel. +1

Det är väl det klassiska. Inte just en plunta då, utan någon prydnadssak som man förmodligen aldrig kommer att använda. Gärna graverad. Alternativet är ju något han har användning av snart, typ en springcykel. Det röstar jag helt klart också på. En sådan kan man ju lätt spara som kul minne framöver också!

[OT] Samlingstråd för OT
En snygg svensk flagga man kan ta fram på bordet vid födelsedagar (med tennfot, typ). Traditionellt och användbart - känns skönt omodernt.

(En barnbibel funkar naturligtvis också. När man döper sitt barn så lovar man att fostra sina barn på ett kristet sätt. Vill man gå på den linjen kan man ju fråga prästen om tips)

A

[OT] Samlingstråd för OT
En 7" singel!
Tror jag fick Stones litle red rooster av farmor.

Men den här passar väl.

https://www.discogs.com/sell/list?master_id=70104&ev=mb

deargod.jpg

[OT] Samlingstråd för OT
Scott_Blackstone sa:
Trots sjukdom och underbemanning kämpade vi idag på jobbet.
Man är helt slut på fredagen...

ohja helt sjukt var det.. Tävling som började 08:30 på golfbanan, green, foregreen och tee blev klippt, hål blev bytta och hålen fick nya placeringar på green, var bara att pallra sig upp 04:00 så man han med allt.
Var hemma 10:00 men fick lön för hela dagen iallafall :D

[OT] Samlingstråd för OT
Jag toppade en USA-kund igår. Hon mailade med större och STÖRRE bokstäver i konversationen. Jag svarade tillslut med 48-text. Fick slutsvar i 11. ?

[OT] Samlingstråd för OT
Jösses vad det har opererats idag, både här och där, skurits och sytts. Fem mil pendling på det. Nu har man ont i hela kroppen. Sicket jobb.
;p

Tillbaka
Topp