[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
Någon som vet ifall det är någon tidsvinst med att lämna in ett paket hos DHL på en söndag? Ska skicka bort min mobilskärm för byte och vill vara av med den så kort tid som möjligt...

[OT] Samlingstråd för OT
trotjnare.jpg

Detta är min förstärkare. Den kan leverera!
Någon som vet om Fischer fortfarande gör förstärkare eller om det är nerlagt?

Och ja, strömbrytaren ni ser är till min skärm, kondensatorera låter, så jag fick göra en egen lösning till skärmen.

Senast ändrad:
[OT] Samlingstråd för OT
Den är väldigt lik en Sharp som jag lyssnade mycket på i tonåren, så jag googlade för att kolla om det fanns nån koppling. Japp - köptes av Sanyo 1975, och den där är ju 80-tal. Både Fischer och Sanyo är nu nedlagda efter uppköp av Panasonic.

[OT] Samlingstråd för OT
Ja där ser man kaffe, kommer helt osökt på en fråga som säkert någon kan svara på, kaffefilter till bryggare vad står 1x4 kontra 102 för ? och en trevlig Lucia ska ni ha !

[OT] Samlingstråd för OT
JTF sa:
Konkret sa:
JTF sa:
Konkret sa:
JTF sa:
Dagen till ära! :-)

Tre koppar?
En trebello på g?
Si si si!

Funkar det i en pv? Går det att fälla sätterna bra? Bakluckan? Tysken?
Finns bäddsats som originaltillbehör! Även nytillverkat inom PV-klubben, hehe...

Herrejävlar! Då är det möjligt med dubbla trebello eller gb!

[OT] Samlingstråd för OT
Min sommarbil Mustang GT -16 behöver sig lite uppgraderingar. Vet dock inte vad, just därför går frågan till er?
Vad skulle ni gjort för att göra den snyggare?
Själv funderar jag på ett par större fälgar än de 19" blank svarta och en sänkning.
Så att hjulen kommer lite längre ut och att gapet mellan däck och skärmkanten blir mindre.
Kom gärna med era åsikter.. :)

Bilagor

• FB_IMG_1507497106442.jpg
    FB_IMG_1507497106442.jpg
    130 KB · Besök: 54
[OT] Samlingstråd för OT
Tobbegubben sa:
Min sommarbil Mustang GT -16 behöver sig lite uppgraderingar. Vet dock inte vad, just därför går frågan till er?
Själv funderar jag på ett par större fälgar än de 19" blank svarta och en sänkning.
Så att hjulen kommer lite längre ut och att gapet mellan däck och skärmkanten blir mindre.

Snygg! Du behöver inte göra ett smack med den ?

Kanske ett annat avgassystem ??

[OT] Samlingstråd för OT
Tobbegubben sa:

Ställ den på ett museum? Bilar är så 1900-tal.

[OT] Samlingstråd för OT
LesGrossman sa:
Tobbegubben sa:

Tack. Sitter redan ett Feritta rostfritt system på så det mullrar lite mer än original. Funderar på att sätta det x pipe också. :)

[OT] Samlingstråd för OT
NLC sa:
toysc sa:
Ja där ser man kaffe, kommer helt osökt på en fråga som säkert någon kan svara på, kaffefilter till bryggare vad står 1x4 kontra 102 för ? och en trevlig Lucia ska ni ha !

https://www.melitta.se/sv/FAQ-262.html?faq_kategorie=67076

Hmm, jag köper förklaringen om bakgrunden till modellbeteckningarna, men har en youngster skrivit texten?
"...och hällde sedan hett vatten över kaffefiltret flera gånger. Man fick helt enkelt gissa hur mycket färdigt kaffe det redan fanns i kannan."

Eller så gjorde man kanske som idag, mätte upp vattnet innan...

[OT] Samlingstråd för OT
Tobbegubben sa:
LesGrossman sa:
Tobbegubben sa:

Tack. Sitter redan ett Feritta rostfritt system på så det mullrar lite mer än original. Funderar på att sätta det x pipe också. :)

Hm kände faktiskt inte till X-Pipe, men det verkar ju vara kanon. Lägre vikt, bättre flöde och maffigare ljud! Inget att fundera på överhuvudtaget :)

[OT] Samlingstråd för OT
Jag har ett Eurocard Corporate via jobbet. Använder det mest för utlägg i jobbet, ibland även för internetköp. Jobbet betalar årsavgiften, jag står för betalningsskyldigheten och jag får inga "poäng". Det finns ju såna där man får flyg eller tågresor eller annat. Åker sällan tåg privat, men det mesta annat gör man ju av med.

Borde jag byta till ett kort som ger poäng och i så fall vilket? Vad ger mest cykling?

[OT] Samlingstråd för OT
Ska du ha ett privat eller ska jobbet byta åt dig?

Norwegian och SAS har bra kort (utan avgift om jag inte minns fel).

Preem har cashback , 0,5% tror jag.
Utbetalas vid lite olika månader.

OKQ8 har oxå cashback och inga avgifter.

Slipper du avgifterna så finns det massa som säkert är bättre. Det har jag dock ingen aning om.

[OT] Samlingstråd för OT
Om du vill ha bonuspoäng på SAS så tycker jag att Amex Premium är bra. Det ger även möjlighet att boka en bonusresa för 2 personer till halva poängkostnaden om du spenderar över 150k på ett år.

Har även hört av kompisar att de är nöjda med Norwegians kort vad gäller bonuspoäng.

/Jesper

[OT] Samlingstråd för OT
Jag har kört SAS Mastercard ganska länge, har väl tjänat ihop till ca 1 bonusresa per år. Har nu skaffat SAS Amex Classic då det är gratis (ingen årsavgift). Har dock märkt att även om acceptansen för Amex blivit avsevärt bättre de senaste åren, så är det fortf för många av mina "tunga" inköp som fortf inte accepterar Amex för att jag ska fimpa Mastercard.

[OT] Samlingstråd för OT
Efter många år med amex guld konstaterade jag att jag konstant fick någon % sämre växelkurs vid alla inköp. Klippte kortet. Har sedan dess kört ICA MasterCard till allt.

[OT] Samlingstråd för OT
Mini_me sa:
1% om man använder bonuschecken för att handla i OKQ8 butik, tar man ut det i kontanter får man 0,5%.
Jag och sambon har under många år gjort samtliga inköp på var sitt OKQ8-kort kopplat till samma konto. Nu har vi svårt att bränna bonuscheckarna på OKQ8, så jag har börjat ta större inköp på SAS Mastercard eller Norwegian Visa.

[OT] Samlingstråd för OT
Stumpy sa:
Mini_me sa:
1% om man använder bonuschecken för att handla i OKQ8 butik, tar man ut det i kontanter får man 0,5%.
Jag och sambon har under många år gjort samtliga inköp på var sitt OKQ8-kort kopplat till samma konto. Nu har vi svårt att bränna bonuscheckarna på OKQ8, så jag har börjat ta större inköp på SAS Mastercard eller Norwegian Visa.

Hos preem får man ut pengarna kontant om man vill. Givetvis utan avdrag...

[OT] Samlingstråd för OT
Shell mastercard ger 0.5% som de drar av på fakturan var tredje månad.
De har dessvärre gått ner från 1% till 0.5% 2018 så jag avser använda mitt Circle K Mastercard som ger 1% fast enbart hos Circle K.

Tillbaka
Topp