[OT]Schenker

jockone

Ny medlem
[OT]Schenker
Gaffellös helg p.g.a. skämtföretaget Schenker.
Förväntade mig en leverans som avtalat mellan 08-17 idag. Döm av min förvåning när jag 16 ringer och kollar var paketet kan vara får höra att budkillen varit här. Trots att jag suttit 1,5 meter (ja, jag bor i en liten lägenhet) från dörren hela dagen skulle jag alltså lyckats undgå att höra när han ringde på dörren! Lögnare!

Lägg på några kronor nästa gång ni beställer från ChainReactions och välj DHL istället. Det är nog värt det i tid om inte annat.

[OT]Schenker
Samma gamla visa, samma sak med postens paketdistribution. "Paketet kunde ej levereras" trots att jag varit hemma. Jag har samma erfarenhet av Schenker. Det värsta är att med Schenker måste man hämta paketet i Lunda industri :(

[OT]Schenker
Har också dålig erfarenhet av Schenker. De skulle leverera ett paket till en företagspresentation. (bl.a. Plasma TV) De skulle ringa mig innan de skulle lämna av det. Sen till min stora förvåning så stod det två lastpallar i korridoren med ABB:s företagslogga. Då tyckte jag så var det ju inte avtalat... Dagen efter när paketet skulle hämtas skulle de också ringa mig. Men till min stora förvåning så hade de ringt till KTH och KTH ringt till mig... Suck är det svårt att ringa?

/Johan

[OT]Schenker
själv så sa ett "fraktbolag" (jävla lögnare är vad dom är) till mig att dom försökt leverera min cykel till mig 3ggr på en vecka...då jag var hemma och var sjuk..vaktade dörren varje dag samt min mor som är sjukskriven...inte fan var det någon budbil ens i närheten av mitt hus och när man ringer upp dom så säger dom att det inte var någon hemma blir riktigt less på sånt.

[OT]Schenker
Samma för mig idag. Avtalat att de skulle komma mellan 9 och 15 till jobbet. Jag såg budbilen komma in byn kvart i 3 och såg den åka tio över. Jobbet var öppet hela tiden. Ringde Schenker kvart över och fick besked att chauffören varit förbi men att det var stängt. Han fick åka tillbaka och när han kom svarade han att han fått information att det var stängt efter tre. Jaha, då får man väl prioritera när man levererar? Och varför inte ringa på mobilnumret som jag hade gett?

Jaja, DHL är inte bättre. Endast leverans dagtid mellan 10 och 13. Suck.

[OT]Schenker
Har haft samma problem med en TV jag köpte och betalade extra för hemkörning, ingen ringde och när man ringde upp och frågade så sa dom att dom hade ringt men att ingen hade svarat, vilket förstås var en lögn. Efter att ha diskuterat med någon IQ fiskmås i affären så bad jag att få prata med hennes chef, efter att ha tvingats bli riktigt irriterad på honom med så kom det ett bud efter ca 30 minuter. Helkonstigt att man ska behöva ta sådana diskussioner, att dom inte kan erkänna att dom har haft fel och fixa till det, så slipper man bli en missnöjd kund.

[OT]Schenker
Jag tycker det verkar som att Schenker regelmässigt skiter i att köra ut till privatpersoner. Det är lite väl många sammanträffanden med folk som påstås inte ha varit hemma fastän de var det.
De tar väl den smällen att några enstaka ringer och är griniga istället för att ens försöka köra ut paketen. Jäkligt trist stil. Att de inte ens orkar putta iväg en avi på posten är ju så kass.

[OT]Schenker
Förra fredagen vid22.30 så beställde jag ett par bromsar från ChainReactions med parcel och inte DHL!
På onsdag morgon hade jag en avi i brevådan till utlämningsstället.

Som jag märkte så var det posten som tog över från sverige,och två arbetsdagar tycker jag är fint som snus!=)
Men som sagt så skulle väl schenker ha tagit över där,eller?

/Fredde

[OT]Schenker
Schenker och posten har något samarbete.

Jag brukar kunna hämta ut mina Schenker-paket vid postens utlämningsställe 200m ifrån där jag bor. De har öppet på helgerna och ganska sent på kvällarna vilket gör det hela ganska smidigt.

De gånger jag fått paket utkörda med schenker har de kommit vid avstämd tid och ringt på. Inget strul alls. Förmodligen är Schenker inte lika duktiga i alla städer. ;)

[OT]Schenker
Schenker hyr i många fall in lokala åkare som får sätta sitt namn på sin budbil. De som bestämmer på Schenkers huvudkontor hade väl inte tänkt att det skulle fungera på detta sättet, men eftersom de hyr in "Åke olssons Åkeri från Tomelilla" med 1 bil så blir det på detta sättet. Åke skiter i om kunden får sitt paket idag eller nästa vecka eftersom det han får betalt av Schenker i vilket fall som helst och bryr sig inte om Schenker får dålig reklam.

Mvh

A.J

[OT]Schenker
Dont get me started. Dom sat¤%&s j""¤la asen på det där skitföretaget skulle grillas i sitt eget flott. Att ringa till deras kundservice är som att stiga rakt in i en Kafka roman.

[OT]Schenker
Schenker kör ju mest tunggods så deras paket logistik är väl inte den bästa.Parcelforce är ju annars relativt billigt fast nästa gång chainreaction får en beställning av me blir det dhl om det är så stort att inte royal mail tar det.

[OT]Schenker
Skriv portkoden (om du bor i lägenhet) i adressen så kanske Schenker (och posten) kommer in. Det verkar som att de som kör är rädda för att prata i porttelefon (vilket även DHL har varit för mig). Dom ringer i princip aldrig på om det är låst port.

[OT]Schenker
Kanske inte bara ska prata skit om transportföretagen. Men ibland blir man imponerad på hur de kommer in i låsta lokaler. Man vet att det ska komma en leverans till en låst lagerlokal och vips så står prylen där inne och man förstår inte hur de har kommit in.

Jaja... Ibland är de duktiga men inte i alla fall..

/Johan

[OT]Schenker
Bussgods verkar ha förstått något:

Sms-hjälp för pakethämtning pengasparare

2005-04-15 14:13
Meddelanden om nya paket dyker i framtiden upp som sms-meddelanden. Åtminstone hos företaget Bussgods.

Av Sverker Brundin
Med hjälp av sms-systemet Intime tror sig Bussgods spara tid och pengar. I fjol transporterades sammanlagt 1,4 miljoner paket i Sverige.
- Det är dyrare att ringa till mobiltelefoner än att sms:a och det tar tid, eftersom man ska vänta på svar, prata med mobilsvar och ofta ringa flera gånger, säger Margaretha Skov, IT-ansvarig på Bussgods Sverige.

http://idg.se/ArticlePages/200504/15/20050415141341_CS/20050415141341_CS.dbp.asp

[OT]Schenker
Posten kör aldrig ut gods direkt till privatperson utan lämnar paket för
uthämtning i närmaste postkontor, ICA-butik, pizzeria (och vafan det är
nu för tiden.) Det är säkerligen likadant med Schenker och andra
transportörer.

[OT]Schenker
Jag fick lite insiderinformation från de som skeppar ut prylar här på jobbet igår.

Schenker kommer till oss två gånger per vecka. DHL kommer dagligen. Detta trots att paketen är skickade så att båda bör komma dagligen egentligen.

I norrland är det tydligen tvärt om, de efterfrågar specifikt Schenker och inte det dära DHL pga leveranstiderna.

[OT]Schenker
Jag fick mina saker ifrån DHL.Det gick bra.Men det som stör mig är att dom lämmnade av det till någon annan person än mig som oxå skrev på för mottagadet av leveransen.Den personen skulle ju igentligen kunna vara vem som helst utan att jag skulle få mina saker.

Tillbaka
Topp